دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۰۴۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

۵۰ میلیارد تومان برای صادرکنندگان کنار گذاشته شد

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر به صادرکنندگان خبر داد.

محمدرضا مودودی با اشاره به آخرین وضعیت میزان تحقق بسته حمایت از صادرات غیرنفتی اعلام کرد: در آخرین اعتبارات پرداخت شده مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از محل ردیف بودجه ۷۷-۵۵۰۰۰۰ و ۹۷-۵۵۰۰۰۰ به صادرکنندگان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه پیش از این ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی به صادرکنندگان اختصاص یافته بود، گفت: از محل ۲۰۰۰ میلیارد تومان مصوب مربوط به سپرده‌گذاری ریالی (تسهیلات صادراتی) از سوی صندوق توسعه ملی نیز تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش صادرات اختصاص یافته است.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: علاوه بر این معادل ۲۰۰ میلیون دلار از سوی بانک صنعت و معدن به منظور حمایت از بخش صادرات اختصاص یافته است و در این بخش سقفی برای حمایت از سوی این بانک تصویب نشده است.

مودودی همچنین با اشاره به اعتبارات تامین شده از سوی ردیف بودجه ۷۷-۵۵۰۰۰۰ خاطرنشان کرد: پیش از این ۵۰ میلیارد تومان دیگر از ردیف بودجه ۷۷-۵۵۰۰۰۰ به صادرکنندگان اختصاص یافته بود که مقدار مصوب شده در این بخش معادل ۳۰۰ میلیارد تومان بر اساس ابلاغ ۳۰ درصدی اعتبار مذکور به خزانه است.

بسته حمایت از صادرات غیرنفتی در خردادماه سال جاری توسط معاون اول ریاست‌جمهوری ابلاغ شد که شامل ۷ محور اصلی بود. در بخشی از این موارد برخی اعتبارات تامین و در بخش دیگری موارد محقق شده برابر عدد صفر است./ ایسنا

(دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها