یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۴
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۰۴۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

واردات روزانه ۲۰۰ تن برنج خارجی تاریخ گذشته به بازار!

سید مجید مهدوی، بازرس علی البدل اتحادیه شالکوبی داران بابل بیان داشت: میزان برنج خارجی در شهرهایی مانند بابل و قائم شهر ظرف 15 روز گذشته آن قدر زیاد شده که به راحتی بازار برنج ایرانی را با رکود بیشتر مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: واردات فراوان برنج تغییری بر روی قیمت محصول داخلی نگذاشته است اما در دو هفته اخیر بازار سنگین تر شده و نزدیک به  30 تا 40 درصد افت فروش داشته ایم.

وی ادامه داد: حداقل روزی 150 تا 200 تن در شهر بابل برنج خارجی وارد بازار می شود و بدتر از همه این که بیشتر این برنج‌ها تاریخ مصرف گذشته هستند و این را به راحتی می توان از بوی نامطبوع آن تشخیص داد. همین تاریخ مصرف گذشته بودن برنج ها موجب شده است تا برنج های خارجی با قیمت ارزان تری نسبت به قبل به فروش بروند.

مهدوی با بیان این مطلب که به نظر می رسد برنج‌های قاچاق به جای انهدام در بازار داخلی توزیع می شوند، گفت: جالب است زمانی که بازرس اتحادیه کسی را با محصول قاچاق به تعزیرات معرفی می کند تعزیرات جریمه برایش تعیین می کند و فرد اگر جریمه را بپردازد می تواند بار قاچاق خود را تحویل بگیرد و این بسیار برای سلامتی مردم مضر است.

جانشین بازرس شالیکوب‌داران بابل گفت: البته 40 تا 60 درصد محصولی هم که به اسم برنج ایرانی به دست مصرف کننده می‌رسد ایرانی نبوده و حتی در برخی کارخانه‌های شالیکوبی شمال کشور از جمله بابل و قائم شهر محصول ایرانی با برنج وارداتی و قاچاق مختلط می شود و بعد آن را به اسم برنج اعلا ایرانی و با قیمت دو برابر قیمت واقعی به فروش می رسانند و کسی هم نیست که نظارتی داشته باشد./ نسیم آنلاین
(یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵) ۱۰:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها