یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۰۴۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

رایزنی برای آسان‌سازی حمل محصولات کشاورزی جنوب کرمان به افغانستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از رایزنی برای آسان‌سازی حمل محصولات کشاورزی این منطقه به پایانه مرزی میلک در مرز ایران و افغانستان خبر داد.

احسان عراقی‌زاده شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مسئولان ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان، سیستان و بلوچستان، اتاق های بازرگانی جیرفت، کرمان، سیستان و بلوچستان و جمعی از تجار جنوب کرمان در پایانه مرزی میلک روند آسان سازی حمل و نقل محصولات کشاورزی و صادراتی جنوب استان کرمان را بررسی کردند.
وی تصریح کرد: در این نشست مشکلات و موانع حمل و نقل، صادرات و مسائل گمرکی که سبب کندی انتقال محصولات کشاورزی جنوب استان از پایانه مرزی میلک می شود مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت: در سه محور تسهیل حمل و نقل بار، دریافت مجوزهای صادراتی و خروج از مرز و نوبت دهی ویژه برای حمل محصولات از پایانه صادراتی میلک زمینه ورود آسان تر محصولات کشاورزی جنوب کرمان به مقاصد صادراتی در افغانستان مورد توافق قرار گرفت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان به ظرفیت بخش کشاورزی این منطقه اشاره کرد و افزود: محصولات کشاورزی جنوب استان باید تازه مصرف شوند و توقف چند بار و جابجایی این محصولات در مرز خسارت‌های زیادی به محصول با کیفیت وارد می‌کند.
وی بیان کرد: تاخیر در ارسال محصولات، ضرر کشاورز و تاجر را به دنبال دارد که با توافق‌های صورت گرفته این مشکلات در کمترین زمان رفع می‌شود.
عراقی زاده روان‌سازی حمل به موقع محصولات کشاورزی جنوب کرمان را ضروری دانست و گفت: در فاصله زمانی حجم زیادی از محصولات کشاورزی تولیدی جنوب کرمان وارد بازار می‌شود که سامان‌دهی و حمل و نقل این محصولات نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد.
وی از همکاری نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی، کشاورزان، تجار و بازرگانان و حمایت‌های فرمانداران شهرستان‌های جنوب کرمان در زمینه تسهیل حمل و نقل محصولات کشاورزی به مرزهای شرقی و جلوگیری از بی‌نظمی ترافیکی در حمل محصولات در زمان اوج برداشت، تشکر کرد.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، منوجان و قلعه گنج را زیر پوشش دارد.
(یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵) ۱۰:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها