شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۰۳۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

مشکلات پرداخت پول در صادرات گوشت ایرلند به ایران

وزیر کشاورزی ایرلند با اشاره به مشکلات کشورش برای دریافت وجوه صادرات گوشت به ایران گفت: ایران می‌تواند دروازه فروش محصولات ایرلند به نقاط دیگر نظیر روسیه باشد. «اگر بتوانیم وارد بازار ایران شویم، فرصت برای صادرات مجدد به دیگر کشورها چشم‌گیر است.»

درحالی که انگلیس، بزرگ‌ترین مشتری صنعت مواد غذایی و نوشیدنی 21 میلیارد دلاری ایرلند خود را آماده می‌کند، تا از اتحادیه اروپا خارج شود، ایرلند در حال بازگشت به غرب آسیا است.

میشائیل کرید، وزیر کشاورزی ایرلند در مصاحبه‌ای در دبی گفت: صادرات 43 درصد مواد تولیدی کشاورزی ایرلند به انگلیس انجام می‌شود و این کشور سالانه حدود یکی میلیارد یورو برابر با 1.1 میلیارد دلار مواد گوشتی و لبنیاتی از ایرلند می‌خرد. عربستان بزرگ ترین مشتری ایرلند در غرب آسیا است که حدود 135 میلیون یورو در سال از این کشور واردات دارد، امارات حدود 60 میلیون یورو پنیر و دیگر محصولات لبنی از ایرلند وارد می کند.

کرید توضیح داد، ایرلند به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا، این هفته برای خرید انواع گوشت فرآوری شده، پخته، خرد شده و با استخوان با عربستان توافق کرد.

براساس این گزارش، هیچ کشوری به اندازه ایرلند از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا متضرر نمی‌شود.

وزیر کشاورزی ایرلند تصریح کرد، کشورش در نظر دارد تا میزان صادرات مواد غذایی خود را از 11 میلیارد یورو در سال 2016 به 19 میلیارد یورو در سال 2025 برساند. غرب آسیا، شمال آفریقا و جنوب شرق آسیا به علت رشد طبقه متوسط، غربی شدن رژیم های غذایی و افزایش هزینه‌های مصرفی برای این کشور جذاب هستند. اکنون، چین دومین بازار بزرگ محصولات لبنی و گوشت خوک این کشور پس از انگلیس است.

به گفته ترا مک کارتی، مدیرعامل هیئت موادغذایی ایرلندی، 90 درصد تولیدات مزارع این کشور صادر می‌شود. صنعت مواد غذایی و نوشیدنی این کشور سالانه حدود 20 میلیارد دلار درآمد دارد.

وزیر کشاورزی ایرلند خاطرنشان کر، ایرلند مقادیر عظیمی گوشت گاو و گوسفند در دهه 1980 و 1990 به ایران صادر کرده است، اما نتوانسته است از قرارداد تجاری که در ماه اکتبر برای صادرات گوشت گوسفند به ایران منعقد شد، به علت مشکلات دریافت مبالغ محصولات صادراتی از ایران بهره کافی ببرد.

ایران می‌تواند دروازه‌ای برای فروش محصولات ایرلند به نقاط دیگر دنیا نظیر روسیه باشد، اکنون صادرات برخی از محصولات غذایی اتحادیه اروپا به روسیه نظیر محصولات لبنی به علت تحریم‌ها ممنوع است.

وی افزود: «اگر بتوانیم وارد بازار ایران شویم، فرصت ها برای صادرات مجدد به دیگر کشورها از طریق این کشور بسیار چشم‌گیر است.»
(شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها