شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۰۳۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

دریافت پول پارکینگ از خودروهای حامل میوه در میدان مرکزی تره‌بار اجحاف در حق کشاورزان است

دبیر سابق اتحادیه بارفروشان تهران بیان اینکه دریافت پول پارکینگ از خودروهایی که به میدان مرکزی میوه‌ و تره‌بار محصول می‌آورند، اجحاف در حق کشاورزان است، گفت: پول پارکینگی که شاید روزها طول بکشد را کامیون‌داران از کشاورزان می‌گیرند و همه این پول ها از جیب کشاورز پرداخت می‌شود.

علی حاج‌فتحعلی ، با انتقاد از مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر «پرداخت پول پارکینگ برای خودروهایی که وارد میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران می‌شوند»، گفت: شورای اسلامی شهر تهران طی مصوبه‌ای که در مورخ 18 اردیبهشت‌ماه سال جاری ابلاغ کرد، تکلیف کرده است خودروهایی که وارد میدان میوه مرکزی و تره‌بار تهران می‌شوند، پول پارکینگ پرداخت کنند.

دبیر سابق اتحادیه بارفروشان تهران، اعلام کرد: پرداخت حق پارکینگ و عوارض از سوی خودروها و کامیون‌ها، تنها فشار زیادی بر دوش کشاورزان است، چرا که همه این پول‌ها از جیب کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: کامیونی که محصولات کشاورزی را به میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران می‌آورد، پرداخت این مبلغ اضافی را به کرایه کشاورزان اضافه می‌کند و درنهایت این تولیدکنندگان هستند که تحت فشار قرار می‌گیرند.

حاج فتحعلی این مصوبه شورای اسلامی شهر تهران را ناعادلانه توصیف کرد و گفت: مشمول شدن عوارض و حق پارکینگ به خودروهایی که به محوطه میدان میوه و تره‌بار مرکزی وارد می‌شوند، وجاهت قانونی ندارد.

وی گفت:از سوی دیگر مصوبه اخیر بدون اخذ نظر کارشناسی صنف بارفروشان و دعوت از نمایندگان این صنف تصویب شده است، به نحوی که ورود وسایط نقلیه ورودی به قسمت‌های اختصاصی هر حجره مشمول عوارض پارکینگ بوده و برای خودروهای سواری نیز عوارض توقیف تعیین کرده اند.

دبیر سابق اتحادیه بارفروشان تهران افزود: بی‌تردید این امر، نقض آشکار حاکمیت صنفی بوده و با هدف بی‌هویت کردن این اتحادیه صورت گرفته است و می‌تواند آثار تورمی شدید در اقتصاد داشته باشد.

دبیر سابق اتحادیه بارفروشان تهران، درخواست کرد تعیین تکلیف نهایی این مشکل در کارگروهی متشکل از نمایندگان شهرداری، اتاق اصناف، اتحادیه بارفروشان و شورای شهر انجام شود تا به نوعی کشاورزان که زیر بار سنگین این مصوبه هستند، از این مشکل رهایی یابند.

حاج فتحعلی در پایان گفت: حجره‌هایی که حجره‌داران دارند، سرقفلی آنها است، بنابراین استفاده از این حجره‌ها به عنوان پارکینگ، شایسته نیست و ضایع کردن حق حجره‌داران است. / فارس
(شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها