چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۰۳۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

آمار معاون اول درباره قیمت گوشت اشتباه است/ خرید گوشت قرمز ۴۰ درصد کم شد!

موسی‌زاده گفت: قیمتی که آقای جهانگیری گفته‌اند قیمت گوشت وارداتی از ارمنستان است، گوشت دام داخل بسیار بالاتر از این رقم به فروش می رود

رهاد موسی‌زاده، تهیه و توزیع کننده گوشت در رابطه با دلایل گرانی قیمت گوشت در بازار بیان داشت: یک سری گوشت‌های وارداتی از ارمنستان و قزاقستان در بازار توزیع می‌شود که قیمت آن کیلویی قبل از گران شدن  های اخیر گوشت بین 29 تا 29500 تومان قیمت لاشه گوسفندی بود.

وی تأکید کرد: این نوع محصول قیمتش 22 تا 23 هزار تومان بود که الان تقریبا چیزی در حدود 6 هزار تومان گران تر شده است که البته کیفیت این نوع گوشت قابل مقایسه با کیفیت گوشت دام ایرانی نیست.

وی افزود: در حال حاضر در جنوب شهر تهران قیمت راسته گوسفندی با استخوان حدود 39 هزار تومان و قیمت ران گوسفندی 45 تا 46 هزار تومان و این قیمت برای مناطق بالاتر حداقل چیزی در حدود 4 تا 5 هزار تومان فرق می کند و حتی تا کیلویی 50 هزار تومان نیز به فروش می رسد.

این توزیع کننده گوشت گوسفندی خاطرنشان کرد: سال گذشته در چنین زمانی ما لاشه گوسفند را 24 هزار تومان بار می کردیم و الان در کشتارگاه تهران 36 هزار تومان شده است یعنی 12 هزار تومان افزایش قیمت در طی سال و این میزان افزایش چیزی نیست که در خریدها تأثیر نگذارد.

موسی زاده افزود: همین افزایش قیمت ها منجر شده است که قدرت خرید مردم کاهش یابد و بار بر روی دست توزیع کننده می ماند و به راحتی فروش نمی رود به طوری که نسبت به ماه‌های تیر و مرداد که هوا بسیار گرم است و خرید گوشت کاهش چشمگیری دارد چیزی در حدود 30 تا 40 درصد فروش کاهش داشته است.

وی در رابطه با سخنان معاون رئیس جمهور در رابطه با میانگین قیمت گوشت گوسفندی که 33 هزار تومان بیان کرده بود، گفت: این قیمت گوشت‌های وارداتی است و قیمت گوشت‌ دام داخل بالاتر از این حرفها است./ نسیم آنلاین
(چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵) ۱۱:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها