چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۰۳۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی
تقویم خبری 11 اسفند صنعت غذا طی 10 سال گذشته

سال 93 در چنین روزی؛ بخشنامه رأی وکالتی انتخابات اتاق بازرگانی باطل شد

فودنا - در تقویم تاریخ صنایع غذایی مروری بر اخبار 11 اسفند طی 10 سال گذشته می کنیم

11 اسفند 1394

تعداد اخبار : ۳۱
 اعتبار 13 هزار میلیارد تومانی برای خرید گندم مورد نیاز است  
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه پیش بینی شده در سال آینده حدود 10 میلیون تن گندم خریداری شود گفت: اعتبار لازم برای خرید این مقدار گندم را 13 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۱۹:۳۳

 مجلس آینده در قانون تفکیک وظایف کشاورزی تجدید نظر کند  
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران ایران از بازار 40 میلیارد دلاری کشاورزی روسیه در ماه های گذشته حتی یک سنت هم نتوانسته استفاده کند.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۱۹:۲۹

 آب بسته بندی دماوند مشکلی ندارد  
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: آب بسته بندی دماوند برای مصرف مطمئن است.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۱۴:۱۶

 حجتی از دستور ویژه وزیر کشور برای بررسی ورود میوه قاچاق به کشور خبر داد  
وزیر جهاد کشاورزی درباره جلوگیری از ورود میوه های قاچاق به کشور گفت: وزیر کشور در این زمینه به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستور بررسی و اقدام لازم داده است.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۱۴:۱۳

 ایران در زیمبابوه شترمرغ پرورش می‌دهد  
وزیر توسعه بنگاه های کوچک و متوسط زیمبابوه گفت: یک سرمایه گذار ایرانی برای شراکت با یک مزرعه دار خرد زیمبابوه ای برای پرورش ۲۰۰۰ شترمرغ در این کشور ابراز علاقمندی کرده است.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۱۴:۱۰

 جدیدترین قیمت‌ها از بازار سکه و ارز  
دلار آمریکا که نسبت به روز گذشته روند افزایشی پیدا کرده اس 3473 تومان عرضه می شود و سکه تمام طرح جدید نیز یک میلیون تومان فروخته می‌شود.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۱۴:۰۶

 قوه قضائیه قاطعانه با قاچاق‌چیان میوه برخورد کند  
سخنگوی دولت گفت:‌ توقع دولت از قوه قضاییه و ستاد مبارزه با قاچاق کالا این است که با قاچاقچیان میوه های خارجی برخورد قاطعانه کنند.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۱۴:۰۴

 اما و اگرهای تصویب بودجه 95 تا پایان سال  
با وجود 20 روز مانده به اتمام سال جاری، لایحه بودجه 1395 هنوز تعیین تکلیف نشده و تصویب آن با اما و اگرهایی همراه است. این در حالی است که دولت هم فعلا برنامه‌ای برای ارائه لایحه دو دوازدهم ندارد.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۱۱:۱۴

 امضای موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری ایران و سنگاپور  
موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری ایران و سنگاپور در جریان دیدار وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر تجارت و صنعت سنگاپور به امضا رسید.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۱۱:۱۴

 پیامدهای اقتصادی انتخابات  
چگونگی مشارکت مردم در انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و همدلی و همزمانی برآمده از آن، فارغ از جنبه های سیاسی پیامدهای اقتصادی گوناگونی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی به همراه خواهد داشت.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۱۱:۱۱

 چرا مجلس مهم است/ آیا مجلس نهم دغدغه اقتصاد داشت؟  
وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم یکی از وزارتخانه‌هایی بود که زیاد مورد توجه مجلس نهم قرار گرفت. همچنانکه در دو سال و نیم فعالیت وزارت اقتصاد دولت یازدهم، سه کارت زرد به وزیر اقتصاد داد و یک بار هم او را تا آستانه استیضاح پیش برد. اقداماتی که به زعم بسیاری از صاحب نظران بیش از آنکه به خاطر دغدغه های اقتصادی صورت بگیرد، رفتاری سیاسی بود.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۱۱:۰۹

 طلای سرخ ایران میهمان سفره 44 کشور جهان/مصرف کنندگان مراقب محصولات غیراستاندارد باشند  
در دوران رکود ضریب مالیاتی بالا می تواند به روند سالم تولید لطمه وارد کند. این در حالی است که در بسیاری از بخش های پنهان اقتصاد که شامل برخی نهادها می شود شاهد فرارهای مالیاتی و وجود رانت هستیم.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۱۰:۴۲

 هشدار سازمان غذا و دارو درباره مصرف خودسرانه گیاهان دارویی  
مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو به مردم در خصوص مسمومیت های ناشی از مصرف خودسرانه گیاهان دارویی، هشدار داد.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۱۰:۴۰

 تورم روستایی در بهمن ماه به 8 درصد رسید  
تورم کالا و خدمات در مناطق روستایی کاهش یافت. در بهمن ماه تورم نقطه به نقطه کالاها و خدمات به 8 درصد و تورم سالانه به 11 درصد رسید.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۱۰:۱۶

 قیمت مرغ در بازار ۶۴۰۰ تومان شد  
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی ضمن اعلام نرخ جدید مرغ و انواع ماهی از افزایش قیمت مرغ و کاهش نرخ ۴ نوع ماهی در بازار خبر داد.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۱۰:۱۳

 یک شبکه سازماندهی و لجستیک قوی پشت قاچاق کالا در کشور است  
مدیرعامل دخانیات ایران با اشاره به رونق قاچاق کالا در کشور گفت: یک شبکه سازماندهی و لجستیک کاملا قوی و آنلاین پشت این فعالیت ها است و متاسفانه شعار مبارزه با قاچاق، تبدیل به موضوعی برای جمله سازی برخی مسئولان شده است.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۱۰:۱۱

 سیاست های اشتباه گذشته در تعیین نرخ ارز بکار گرفته نشود  
رئیس کنفدارسیون صادرات گفت:از دولت تقاضا داریم که سیاست‌های شکست خورده دولت قبلی را در مورد نرخ ارز بکار نگیرد چرا که هزینه آن را مردم باید پرداخت کنند.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۱۰:۰۹

 گردش کالا با ایران باید دو برابر شود  
وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه خواستار برطرف شدن هرچه سریعتر مشکل های بخش خصوصی کشورش با ایران با هدف دو برابر شدن گردش کالا بین دو کشور شد.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۰۹:۵۱

 7 پیشنهاد بخش خصوصی برای اصلاح وضعیت اقتصاد در سال 95  
رئیس اتاق بازرگانی تهران خطاب به دولتمردان تاکید کرد: باید در سال 95 دولت به تقویت بخش خصوصی، تسهیل فضای سرمایه‌گذاری، اصلاح نظام بانکی و کوچک‌سازی بدنه خود توجه ویژه‌ داشته باشد، تا شاهد رونق اقتصادی در سال 95 باشیم.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۰۹:۴۶

 مصرف میوه قاچاق، زنگ خطری برای سلامت  
یک کارشناس کشاورزی گفت: ورود میوه قاچاق به داخل کشور علاوه‌بر زیانی که بر پایه‌های اقتصاد وارد می‌کند، زنگ هشداری جدی برای سلامت محسوب می‌شود.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۰۹:۴۵

 ثبات قیمت شیرینی/ نرخ‌ها مطابق سال 93+ جدول  
رئیس اتحادیه قنادان تهران گفت: قیمت شیرینی مطابق سال 93 است و تغییر و افزایش قیمتی در این خصوص نداشته‌ایم.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۰۹:۱۳

 گشایش ال‌سی از طریق سوئیفت برقرار شده است  
مدیرعامل بانک صنعت و معدن، برخی اظهارات مطرح شده در مورد عدم برقراری سوئیفت را نادرست دانست و اعلام کرد که در حال حاضر این امکان برای نقل و انتقالات پولی برقرار است.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۰۹:۱۱

 وشمزه هایی با طعم قاچاق  
میوه هایی که به صورت قاچاق وارد کشور شدند هیچ گونه مجوز سلامتی نداشته و از نظر سم شناسی مورد تائید هیچ دستگاهی نیست.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۰۹:۰۸

 مجلسی برای خروج از رکود تورمی  
محمدقلی یوسفی اقتصاددان گفت : اگر واقعا نمایندگان بتوانند قوانین خوبی را تنظیم کنند، گام اول برای توسعه و پیشرفت برداشته شده است.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۰۹:۰۷

 تخفیف 20 درصدی فرآورده‌های شیلاتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای  
مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران اعلام کرد: برای بازار شب عید، ذخیره سازی آبزیان انجام شده و در زمینه تولید و عرضه محصولات شیلاتی مورد نیاز مردم، کمبودی وجود ندارد.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۰۹:۰۴

 سوئیس به جمع پنج شریک وارداتی ایران پیوست  
آمارها نشان می ‌دهد که کشور سوئیس توانسته است در حوزه صادرات به ایران، جایگاه پنجم را در بین شرکای وارداتی به دست آورد و جایگزین کشور هند شود.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۰۹:۰۲

 "حلال جهانی" تنها لوگوی معتبر حلال برای صادرات به دبی  
در پی نشست و تفاهم با مرکز حلال دبی، لوگوی "حلال جهانی" از موسسه "حلال جهانی" به رسمیت و ثبت و تنها لوگوی معتبر برای صدور محصولات حلال ایران به دبی شناخته شد.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۰۹:۰۰

 "فهامه" شرکت بازرسی نمونه در همایش کیفیت و استاندارد شد  
به گزارش فودنا، همزمان با برگزاری نهمین همایش کیفیت و استاندارد از سوی اداره کل استاندارد استان تهران و تقدیر از برگزیدگان استاندارد در حوزه های مختلف، شرکت فهامه بعنوان شرکت بازرسی نمونه در حوزه بازرسی و نمونه برداری از مراکز عرضه برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفت.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۰۹:۰۰

 سلامت مواد غذایی جناح نمی‌شناسد  
در میزگرد بررسی سلامت محصولات تراریخته عنوان شد: مواد غذایی به همه مردم مربوط است و نباید تصمیم‌گیری در مورد محصول غذایی تراریخته پشت درهای بسته باشد، بلکه همه منتقدان و کارشناسان در آن امکان مشارکت داشته باشند.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۰۸:۵۵

 هشدار درباره ظهور آجیل فروشان قلابی در آستانه نوروز  
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با بیان اینکه برخی افراد شغل دیگری دارند اما در دو ماهه پایانی سال آجیل فروش می‌شوند، از مردم خواست محصول مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه کنند.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۰۸:۵۲

 خودکفایی در تولید گوشت قرمز/ توزیع سراسری گوشت قرمز و مرغ منجمد  
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت گوشت منجمد در بازار ثابت است افزود: هیچ مشکل و کمبودی وجود در این زمینه وجود ندارد.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱ , ۰۸:۴۹

11 اسفند 1393

تعداد اخبار : ۳۴
 واردات میوه از چه سالی آغاز شد؟  
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی اظهار کرد: واردات میوه، سیب و مرکبات تا سال 1385 در کشور وجود نداشت و به جز میوه های گرمسیری اصلا واردات میوه نداشتیم. از سال 1385 تعرفه واردات میوه از 45 درصد به 10 درصد کاهش پیدا کرد و سال آغاز واردات میوه همین سال 1385 می شود.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۲۲:۳۹

 احیای باغ‌های رهاشده چای کشور  
رییس سازمان چای کشور گفت: یکی از سیاستهای دولت احیای باغات فرسوده، قدیمی و رها شده است.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۲۲:۳۸

 فعالان اقتصادی کشور برای خروج از رکود وارد میدان شوند  
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تولید کشور در شرایط فعلی از وضعیت مساعدی برخوردار نیست و نباید انتظار داشت اقتصاد ایران از طریق خارجی ها از رکود خارج شود، بلکه فعالان اقتصادی خود باید وارد میدان شوند.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۲۲:۳۷

 ایرانیان دو برابر میانگین جهانی مرغ مصرف می کنند  
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سرانه تولید مرغ برای هر ایرانی بین 25 تا 26 کیلو است. این در حالی است که سرانه مصرف مرغ در دنیا بین 12 تا 13 کیلوگرم بوده و ایران دو برابر میانگین جهانی تولید و مصرف دارد.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۲۲:۳۵

 اهمیت و نقش تشکل ها در توسعه بخش خصوصی  
جلسه عصرانه خانه اقتصاد ایران طبق روال معمول عصر یکشنبه برگزار شد.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۳:۴۲

 بخشنامه رأی وکالتی انتخابات اتاق بازرگانی باطل شد  
با دستور رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، بخشنامه‌ای که روز پنج‌شنبه از سوی انجمن نظارت صادر شده و اجازه رأی وکالتی را در انتخابات اتاق بازرگانی می‌داد، باطل شد.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۳:۳۸

 ابلاغ ضوابط جدید برچسب‌گذاری فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی  
دستورالعمل اجرایی حداقل ضوابط برچسب‌گذاری فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی توسط سازمان غذا و دارو و با همکاری کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران نهایی و ابلاغ شد.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۳:۳۶

 مصرف مربای "به" راهی برای رفع انواع سردرد و میگرن  
دستیار تخصصی طب سنتی گفت: طب سنتی ایران در درمان بسیاری از بیماری‌ها موفق عمل می‌کند، اصلاح معده بسیاری مشکلات افراد را از بین می‌برند به عنوان مثال مصرف مربای "به" در درمان بسیاری از سردردها و میگرن مفید است.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۳:۳۲

 رشد ۲۶ درصدی صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴  
یورو استات از رشد ۲۶ درصدی صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد ایران پس از آمریکا دومین صادرکننده پسته به این اتحادیه بوده است.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۳:۳۰

 نرخ فراورده های لبنی کاهش می یابد/مصوبه ای برای افزایش قیمت ها نداریم  
مدیرعامل اتحادیه سراسری صنایع لبنی کشور با تاکید براینکه مصوبه جدیدی برای افزایش قیمت فرآوردهای لبنی صادر نشده است، گفت: نرخ فرآورده های لبنی که توسط برخی کارخانجات به صورت خودسرانه افزایش یافته بود، به نرخ های قبلی بازگردانده خواهد شد.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۳:۲۸

 راز رنگ چای‌های کیسه‌ای در چیست؟  
از چای کیسه‌ای استفاده کرده‌اید؟ جالب است بدانید وقتی چای کیسه‌ای در لیوان آب جوش قرار می‌گیرد، ظرف ۱۰ ثانیه، پررنگ می‌شود، اما واقعا کدام رنگ است که بتواند در ۱۰ ثانیه آزاد شود؟
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۳:۲۳

 هزینه تبلیغات انتخاباتی اتاقی‌ها چقدر است؟  
در حالی که برخی نامزدهای انتخابات اتاق بازرگانی تهران اعتقاد دارند افراد برای حضور در این انتخابات چندان هزینه‌ نمی‌کنند اما برخی شنید‌ه‌ها حاکی از این است که در دوره‌های پیشین برخی کاندیداها هزینه‌های چندین میلیونی کرده‌اند تا در انتخابات پیروز شوند.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۳:۲۰

 جدیدترین قیمت انواع سکه و طلا در بازار  
در بازار امروز - دوشنبه هر دلار آمریکا 3424 تومان فروخته می‌شود.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۳:۱۹

 قیمت تمام شده تولید محصولات لبنی مربوط به شیرخام است،  
صنایع لبنی حاضر به اجرای مصوبه دولت و خرید شیرخام به قیمت ۱۴۴۰تومان با بهانه اینکه بازار کشش افزایش قیمت را ندارد، نشدند اما اخیرا برای سومین بار در سال‌ ۹۳ اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده‌اند.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۳:۱۳

 کاهش تولید و تقاضای چیپس و اسنک  
دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک ایران گفت: با توجه به اینکه چیپس و اسنک جزو کالاهای اساسی محسوب نمی‌شوند با کاهش یافتن قدرت خرید مردم، تمایل برای خرید این محصول در سال جاری بسیار کاهش یافت.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۳:۱۲

 در شرایط مطلوبی هستیم  
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی شرایط بازار محصولات کشاورزی در روزهای پایان سال را عادی، مطلوب و بدون بروز مشکلات توصیف کرد.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۳:۱۰

 چین بزرگ ترین واردکننده پسته ایران است  
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران، کشور چین را به عنوان بزرگ ترین واردکننده پسته از ایران معرفی کرد.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۱:۰۴

 قیمت مرغ از سه روز دیگر کاهش می‌یابد  
رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش قیمت مرغ از سه روز آینده خبر داد و گفت: سیر نزولی قیمت مرغ از اواخر هفته جاری شروع شده و تا پایان هفته به کیلویی 7200 تا 7500 تومان خواهد رسید که در حال حاضر قیمت آن کیلویی 8100 تومان است.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۱:۰۳

 3هزارمیلیون تومان یارانه در تولید و مصرف نان تلف می شود  
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از اینکه در حال حاضر 20 تا 30 درصد از یارانه دریافتی توسط بخش آرد و تولید نان در کشور هدر می رود،گفت:این رقم معادل 3هزار میلیون تومان است که پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از اتلاف منابع این یارانه به صورت نقدی مستقیما در اختیار خانوارها آن هم با الویت افراد نیازمند قرارگیرد.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۰:۲۹

 دیدگاه کاندیداهای اتاق بازرگانی/ رونق اقتصاد در اولویت برنامه‌ها  
دیدگاه کاندیداهای انتخابات اتاق بازرگانی در یک نشست اعلام شد که رفع رکود اقتصادی و رونق اقتصادی و حضور واقعی بخش خصوصی در اقتصاد، فصل مشترک دیدگاهها بود.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۰:۱۵

 ذبح شرعی در کشتارگاه‌های طیور خراسان جنوبی با نظارت کامل اعمال می‌شود  
مسئول امور استان‌های نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ذبح شرعی در کشتارگاه‌های طیور خراسان جنوبی مطلوب بوده و با نظارت کامل و دقیق اعمال می‌شود.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۰:۱۲

 ضرب‌الاجل وزارت بهداشت این بار برای «روغن»  
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از اجبار به کاهش مصرف اسید چرب ترانس در روغن‌های خوراکی از سال 94 در راستای طرح تحول سلامت در حوزه غذا خبر داد.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۰:۰۶

 مخالفت مجلس با صدور گواهی حلال توسط سازمان غذا و دارو  
مجلس با صدور "گواهی حلال" جهت مواد و فرآورده های وارداتی خوراکی، آشامیدنی، دارویی، آرایشی،بهداشتی و پزشکی توسط وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مخالفت کرد.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۰:۰۳

 کشاورزی و کشاورزان در انتخابات اتاق بازرگانی ایران از هم اکنون بازنده‌اند  
کشاورزان بر بستر آنچه که رخ خواهد داد از هم اکنون بازنده این انتخابات به ظاهر دمکراتیک و عادلانه هستند به این دلیل ساده که شرکت در این انتخابات برای تعیین هیات رئیسه اتاقهای بازرگانی استانها براساس «رأی» دارندگان کارت بازرگانی است که گفته می‌شود تعداد دارندگان کارت‌های بازرگانی حدود 50 هزار نفر است و از این تعداد فقط 1000 کارت متعلق به کشاورزان و شرکت‌های فعال در عرصه کشاورزی است.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۱۰:۰۱

 قیمت میوه و سبزی + جدول  
قیمت انواع میوه و سبزی در بازار تهران نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته و تقریبا ثابت مانده است.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۰۹:۵۲

 بسته بندی از مهم ترین حلقه های مفقوده صنایع کشور است  
اولین جشنواره برترین های صنعت بسته بندی با رویکرد اشتغال پایدار از تاریخ 10 لغایت 19 اسفند در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۰۹:۵۰

 ساخت نانوداروی ترمیم‌کننده زخم‌ها از عصاره‌ زردچوبه در کشور  
محققان کشورمان با استفاده از عصاره‌ زرد چوبه و پلیمرهای طبیعی یک سامانه‌ دارورسانی ضد عوامل عفونی طراحی کردند که علاوه بر خاصیت ضدباکتریایی، قابلیت ترمیم سریع زخم‌ها را نیز دارد.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۰۹:۴۸

 جزئیات طرح افزایش ارز غیرنفتی/ نسیه‌فروشی صادراتی رونق می‌گیرد  
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران به صادرکنندگان پیشنهاد می‌دهد تا در قبال دریافت پو حاصل از صادرات خود از این صندوق، کالاهای صادراتی خود را نسیه بفروشند و به این ترتیب مشتریان خارجی بیشتری جلب کنند.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۰۹:۴۶

 نرخ 7 گروه مواد خوراکی ثابت ماند  
بانک مرکزی تغییرات قیمت خُرده فروشی 11 گروه مواد خوراکی در تهران را در هفته منتهی به هشتم اسفند ماه 93 اعلام کرد که براین اساس نرخ 7 گروه مواد خوراکی نسبت به هفته گذشته آن تغییری نکرد اما نرخ 3گروه افزایش و یک گروه دیگر کاهش یافته است.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۰۹:۴۳

 «سن» نان کرمانی ها را آجر می کند  
تغییرات آب و هوایی شاید برای بسیاری از مردم شهرنشین استان کرمان امری عادی باشد اما این تغییرات اقلیمی زندگی بسیاری از روستاییان را به باد داده و دست آنان را خالی کرده است.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۰۹:۴۱

 آغازتوزیع بسته‌های نوروزی کارگران  
این روزها بخشی از کارگران که تخمین زده می‌شود تا ۳ میلیون نفر باشند، بسته‌های فوق العاده نوروزی دریافت می‌کنند. کارگران می‌گویند انگیزه کارفرمایان برای حمایت‌های جانبی در سنوات گذشته کمرنگ شده است.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۰۹:۳۹

 بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های شیلاتی ایران و آفریقای جنوبی  
راه‌های گسترش همکاری‌های مشترک سازمان شیلات ایران با وزارت کشاورزی، شیلات و جنگلداری آفریقای جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۰۹:۳۷

 ‌روغن بکر بخوریم‌  
یک کارشنا صنایع غذایی گفت: روغن‌گیری به روش کلدپرس روشی است که بدون اعمال گرما و تیمارهای شیمیایی، دانه یا منبع روغنی را تحت فشار بالا قرار می‌دهند و بدون هیچ‌گونه افزودنی و تصفیه شیمیایی، روغن آن را استخراج می‌کنند.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۰۹:۳۳

 عرضه مرغ منجمد 5500 تا 5900 تومان و مرغ گرم نیز 7800 تومان ر میادین بزرگ پایتخت  
هر کیلوگرم قیمت مرغ منجمد 5500 تا 5900 تومان و مرغ گرم نیز 7800 تومان در میادین بزرگ پایتخت همچون میدان بهمن بعنوان یکی از مراکز عمده عرضه گوشت مرغ در شهر تهران عرضه می شود.
۱۳۹۳/۱۲/۱۱ , ۰۹:۳۱

11 اسفند 1392

تعداد اخبار : ۵۰
 سهم بخش کشاورزی از مرحله دوم هدفمندی یارانه‎ها چقدر است؟  
ظاهراً قرار نیست کسی پرسش کند سهم بخش کشاورزی از مرحله دوم هدفمندی یارانه‎ها چقدر است و چگونه تخصیص می‎یابد، از سوی مدیران، معاونان، وزیر جهادکشاورزی، رئیس و یا اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس که بحثی به میان نیامده است.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۲۳:۵۶

 اسانس وانیلا کرم و پرتقال Silesia به نمایندگی بازرگانی زمانی  
بازرگانی زمانی نماینده کمپانی Silesia آلمان با گواهینامه GMP ویژه صنایع غذائی وارد کننده انواع اسانس وانیلا کرم پودری ، اسانس پرتقال مایع Heat Stable مقاوم به حرارت ویژه بیسکویت و کیک . کلوچه . بن بن . تافی با طعم و ارومای ( Aroma) منحصر بفرد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۲۳:۲۹

 واردکنندگان شناسنامه‌‌دار ارزهای مرجع را در جای دیگری خرج نکردند  
به گفته اعضای مجمع واردات، واردکنندگان شناسنامه دار هیچ گاه از شرایط خاص کشور سوء استفاده نکرده و ارزهای مرجع را در جای دیگری هزینه نکرده اند.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۲۲:۳۴

 وظایف بخش کشاورزی متمرکز شد  
وزارت جهادکشاورزی موظف شد برای ایجاد و تقویت شبکه های تامین، فرآوری، ذخیره سازی و توزیع و بازاریابی محصولات و کالاهای اساسی قانون تمرکز وظایف و اختیارات این وزارتخانه را اجرا کند.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۲۲:۳۲

 رشد نقدینگی در پایان دی ماه به21.7 درصدرسید  
معاون اقتصادی بانک مرکزی اشاره به این‌که اقداماتی در بانک مرکزی در راستای سالم سازی نقدینگی انجام شده است به طوری که افزایش نقدینگی از محل ضریب فزاینده باشد، اظهار کرد: رشد نقدینگی در دی ماه 92 نسبت به اسفند 91، 21.7 درصد بوده است که اگر سهم پنج موسسه و بانک را که اطلاعاتشان به تازگی وارد آمار بانک مرکزی شده خارج کنیم این شاخص به 18 درصد می‌رسد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۲۲:۳۰

 بانک‌ها سرمایه‌ خود را صرف افزایش شعب نکنند  
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: باید بپذیریم شرایط اقتصادی کشور تنگناهای اساسی دارد که مجال حرکت مورد مطالبه را برای دولت به وجود نیاورده است.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۲۲:۲۸

 شکرهایی که به کام خریدار تلخ شد  
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان از دستگیری متخلف جاعل خبرداد و گفت: این کلاهبردار با سوءاستفاده از مهر و سربرگ یک واحد تولیدی در سمنان، 555 میلیون ریال شکر به فروش رسانده بود.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۲۲:۲۷

 فعالان اقتصادی به مشاوره‌های حقوقی اعتقاد ندارند  
دبیر کل مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بسیار عجیب است که فعالان اقتصادی به مشاوره های حقوقی بی اعتقادند در صورتی که بهترین راه برای حل اختلافات بهره گرفتن از یک حقوقدان است.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۲۲:۲۶

 آجیل پوست کنده نخرید  
یک متخصص تغذیه گفت: در برخی موارد مردم برای سهولت بیشتر در مصرف، مغزهای آماده خریداری می‌کنند اما به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌ها بهتر است مصرف کنندگان خود اقدام به پوست کندن و مغز کردن آجیل کنند.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۲۲:۲۴

 قانون انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی ابلاغ شد  
قانون انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی یا "تمرکز وظایف کشاورزی" که پیش از این آیین‌نامه اجرای آن در هیات دولت تصویب شده بود به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۲۲:۲۳

 وجود ۲۶ میلیون نفر سالمند در ۴۰ سال آینده و لزوم سرمایه‌گذاری در لبنیات  
به گزارش فودنا، مدیرروابط عمومی پگاه فارس با بیان اینکه ۴۰ سال آینده جمعیت سالمند کشور به ۲۶ میلیون نفر می‌رسد، گفت:‌راهکار کاهش هزینه‌ درمان این سالمندان سرمایه‌گذاری در بخش لبینات است
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۲۲:۱۸

 آمادگی همکاری با فائو و آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه توسعه کشاورزی  
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، خواستار استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران در راستای کمک به توسعه کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی در جهان شد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۲۲:۱۶

 عادات غذایی صحیح، ضامن سلامت سالمندان است  
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت بجنورد گفت: عادات غذایی صحیح، ضامن سلامت سالمندان است.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۴:۲۱

 دلالان «اشک» مصرف‌کنندگان را با «پیاز» درآوردند  
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از وجود 442 واحد نیمه‌فعال پرواربندی در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به ورود دلالان به بحث پیاز پیش‌بینی می‌شود قصه سال 81-80 در خصوص محصول پیاز تکرار می‌شود. -
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۴:۱۸

 دیابتی‌ها، میوه ترش کمتری مصرف کنند  
مدیر داخلی انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی زنجان، گفت: دیابتی‌ها در مصرف مواد خوراکی خود دقت کنند، زیرا یک عدد لیموترش به اندازه یک عدد سیب قرمز قند دارد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۴:۱۶

 جلسه عمومی جناب آقای دکتر دیناروند ریاست سازمان غذا و دارو با وارد کنندگان مواد غذایی و آشامیدنی  
بدینوسیله از کلیه وارد کنندگان مواد غذایی و آشامیدنی علی الخصوص اعضا محترم انجمن واردکنندگان و مجمع وارد ات دعوت بعمل می آید تا در جلسه عمومی که با حضور جناب آقاب دکتر دیناروند در محل مجمع واردات برگزار می شود. حضور بهم رسانند.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۴:۱۶

 صنعت چای در صورت عدم حمایت دولت به لبه پرتگاه می رسد  
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس با اشاره به نامحسوس بودن حمایت دولت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی گفت: دولت باید سیاستهای حمایتی خود را به جای بخش واردات به بخش تولید اختصاص دهد که این یکی از رویکردهای اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۳:۴۹

 دست برخی مسئولان و مافیای واردات گوشت در یک کاسه است  
عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،گفت:سوالی که به عنوان عضوی از کمیسیون کشاورزی مجلس از دولت دارم این است که دلیل اصلی برخی اشخاص در جهت جلوگیری از رسیدن کشور به خودکفایی در تولید گوشت قرمز چیست؟ چه سودهایی پشت واردات گوشت به کشور نهفته است که باعث وابستگی کشور به واردات این محصول از سوی مافیا می شود؟
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۳:۴۹

 دلیل گرانی سیب زمینی و کاهش قیمت تا ۱۰ روز آینده  
در حالی که قیمت سیب زمینی طی روزهای اخیر افزایش یافته و به ۳ هزار تومان رسیده است انتظار می‌رود طی ۱۰ روز آینده با ورود سیب زمینی نو از شهر جیرفت قیمت‌ها معادل و کاهش پیدا کند.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۳:۴۶

 مردم از قیمت بالا و کیفیت پایین میوه در آستانه نوروز گله مندند  
عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به معضل همیشگی کیفیت پایین و قیمتهای نامتعارف میوه و آجیل در آستانه نوروز، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی تا این لحظه به صورت جدی برای کنترل قیمت و جلوگیری از گرانی ها ورود جدی نداشته است.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۳:۴۵

 ثبت ملی هفت سوغات استان از سمنان چی ببریم؟  
«سوغات» ارمغان سفر است و جدای از خاطرات سفر، تنها یادگاری است که از سفر می‌ماند.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۳:۳۹

 واحدهای صنایع لبنی کرمانشاه با 30 درصد ظرفیت کار می‌کنند  
رئیس انجمن صنایع شیر و لبنیات استان کرمانشاه با انتقاد از حذف یارانه شیر، اظهار کرد: در حال حاضر واحدهای صنایع لبنی استان با 30 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۳:۳۸

 اقدامات بانک مرکزی در راستای سالم‌سازی نقدینگی  
معاون اقتصادی بانک مرکزی اشاره به این‌که اقداماتی در بانک مرکزی در راستای سالم سازی نقدینگی انجام شده است به طوری که افزایش نقدینگی از محل ضریب فزاینده باشد، اظهار کرد: رشد نقدینگی در دی ماه 92 نسبت به اسفند 91، 21.7 درصد بوده است که اگر سهم پنج موسسه و بانک را که اطلاعاتشان به تازگی وارد آمار بانک مرکزی شده خارج کنیم این شاخص به 18 درصد می‌رسد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۳:۳۵

 شعب بانک‌های خارجی در ایران راه‌اندازی شود  
وزیر صنعت، معدن و تجارت به افزایش سرمایه بانک‌های خصوصی و دولتی تاکید کرد وگفت:‌ باید اقداماتی صورت گیرد تا بانک‌های خارجی در کشور مستقر شوند.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۳:۳۳

 چرا توزیع سبد کالای دوم به سال آینده موکول شد؟  
با وجود اظهارات متفاوت روزهای اخیر در مورد زمان توزیع سبد کالای دوم دولت، ‌بر اساس گفته مسئولان،‌ دو دلیل عمده موکول شدن توزیع سبد کالای دوم به سال ۹۳ تشریح شد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۳:۳۲

 خام‌فروشی، آفت صادرات محصولات کشاورزی  
گسترش صنایع تبدیلی، فرآوری و پرهیز از صادرات محصولات خام کشاورزی می‌تواند به ارزآوری و ایجاد اشتغال بینجامد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۳:۳۰

 تحمیل واردات شیر خشک از سوی سودجویان  
مدیرعامل یک شرکت تولید شیرخشک نوزاد با بیان اینکه ۶۰ درصد ظرفیت کارخانه‌های تولید شیرخشک کشور خالی است، گفت: پیشنهاد دادیم به جای شیرخشک، مواد اولیه آن وارد کشور شود، اما واردکنندگان اجازه نمی‌دهند.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۳:۲۳

 تولید 2.2 میلیون تن مرکبات در مازندران  
معاون سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در سال جاری 2.2 میلیون تن مرکبات در مازندران تولید شده است.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۳:۲۲

 خرمای بوشهر بدون فرآوری، کام مردم را شیرین نمی کند  
جای خالی استفاده از دانش و فناوری فرآوری در صنعت تولید خرما، باعث عقب افتادن و خالی بودن جایگاه این محصول در بازارهای جهانی و حتی داخلی شده است.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۳:۱۹

 حمایت وزارت کشاورزی از برندسازی برنج ایرانی  
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برندسازی برنج می‌تواند در افزایش رقابت بین تولیدکنندگان و افزایش اطمینان برای مصرف‌کنندگان موثر باشد لذا وزارت جهاد کشاورزی از شالیکارانی که محصولشان را با برند مشخص به بازار عرضه کنند، حمایت می‌کند.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۳:۱۹

 اولویت بندی کالاها برای "واردات"، خلاف قانون است  
وزیر صنعت، معدن و تجارت اولویت بندی برای کالاها را خلاف قانون دانست و گفت: طبق برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور تنها با اعمال تعرفه باید واردات کالاها مدیریت شود و نه ممنوعیت واردات.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۳:۱۷

 واردات شیر خشک با وجود تولید کافی در داخل  
دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: مشکل اصلی کارخانه‌های تولید کننده این است که باوجود تولید کافی در کارخانه‌های داخل، شیر خشک نوزاد را کشورهای خارجی را خریداری می‌کنند.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۳:۱۵

 "تجارت" 40 میلیارد دلاری ایران و چین با نقطه مطلوب فاصله دارد  
رئیس سازمان توسعه تجارت حجم تجارت ایران و چین در سال 2013 را 40 میلیارد دلار اعلام کرد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۱۳:۱۳

 برنامه دولت برای تنظیم بازار نوروزی موز  
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران از جلسه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با واردکنندگان موز خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت موز در مغازه ها 4000تا 4500تومان در هر کیلوگرم است.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۰۹:۲۳

 توزیع سبدکالای سرپرستان خانوار کمتر از 4 نفر از دوشنبه  
وزارت صنعت، معدن وتجارت از توزیع سبدکالای سرپرستان خانوار کمتر از 4 نفر از دوشنبه هفته جاری خبر داد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۰۹:۲۱

 مشکلات "بیمه زنبورداران" همچنان پابرجاست  
مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران با اشاره به بلوکه شدن یارانه 15 میلیارد تومانی زنبورداران توسط صندوق مادر تخصصی گفت: در صورتی که مبلغ مزبور تا نیمه اسفندماه به حساب تولیدکنندگان واریز نگردد، ما این موضوع را از طریق قوه ‌قضاییه ، مجلس و...پیگیری می کنیم.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۰۹:۱۹

 این موادغذایی برای مادران شیرده مجاز نیست؟  
هیچ غذایی نباید بی‌دلیل از رژیم غذایی مادر شیرده حذف شود و برعکس مادر نبید در تغذیه خود افراط کند تا بدین وسیله از چربی‌های ذخیره شده دوران بارداری استفاده کرده و زود‌تر به وزن طبیعی بازگردد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۰۹:۱۸

 "آجیل" بسته‌بندی خریداری کنید  
مغز دانه‌ها غنی از مواد مغذی است و به عنوان یک میان وعده مغذی استفاده می‌شوند اما نباید در مصرف آن‌ها زیاده‌روی کرد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۰۹:۰۶

 این خوراکی ها کودکتان را کم حافظه می کند  
معاون طب سنتی وزیر بهداشت با تشریح اصول ششگانه سلامت گفت: متأسفانه غذاهای جدید که طبع خشک دارند، بچه‌های امروزی را پرخاشگر،بیش فعال و کم حافظه کرده است.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۰۸:۵۳

 خرید آجیل و خشکبار را به روزهای پایانی سال موکول نکنید+قیمت‌ها  
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار از افزایش حجم خرید آجیل و خشکبار در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: در حال حاضر آنچنان خریدی در بازار صورت نمی‌گیرد و خرید در روزهای پایانی آثار منفی همچون افزایش کاذب قیمت‌ها را در پی دارد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۰۸:۴۴

 دامداران خواستار افزایش قیمت شیر نیستند  
رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه سود دامداران در فروش بیشتر شیر به مردم است، گفت: دامداران به دنبال افزایش قیمت شیر خام نیستند
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۰۸:۴۲

 ایران 3257 تن موز صادر کرد/کاهش صادرات پسته و رشد صادرات زعفران در بسته‌ بیش از 30 گرم  
گمرک اعلام کرد: ایران در سال جاری 3257 تن موز به کشورهای دیگر صادر کرده است در این میان صادرات پسته کاهش داشته و صادرات زعفران در بسته‌های بیش از 30 گرم رشد 879 درصدی داشته است.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۰۸:۴۰

 ذخیره‌سازی دو هزار تن میوه برای تنظیم بازار پایان سال در زنجان  
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، از ذخیره‌سازی دو هزار تن میوه شب عید برای تنظیم بازار میوه در استان خبر داد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۰۸:۳۸

 5 باور رایج درباره‌ی شیرهای با ماندگاری بالا  
شیرهای با ماندگاری بالا از بهترین محصولاتی هستند که در انواع بسته‌بندی‌های کوچک و بزرگ برای کمتر شدن مشکلات مربوط به فساد سریع شیر، در بازار وجود دارند.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۰۸:۳۶

 مصرف زیاد قند و شکر، کام سلامت شما را تلخ می کند.  
بسیاری از مردم بیشتر از آنچه فکر می کنند قند مصرف می کنند. مهم است که بدانید چه مقدار مواد قندی در روز استفاده می کنید زیرا بدن برای عملکرد مناسب به مقدار زیاد مواد قندی نیازی ندارد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۰۸:۳۳

 1/2میلیون تن غلات و 118 هزار تن چربی حیوانی در بهمن ماه وارد شد  
گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در بهمن ماه امسال یک میلیون و 235 هزار تن غلات و 117 هزار و 919 تن انواع چربی حیوانی وارد کشور شده است.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۰۸:۳۰

 سبد کالای دوم امسال توزیع نمی‌شود  
دیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف فرهنگیان با بیان اینکه سبد کالای دوم تا پایان سال جاری توزیع نمی‌شود، گفت: تقسیم بندی و نوبت‌بندی خانوارها برای دریافت سبد کالا برای جلوگیری از ازدحام انجام شد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۰۸:۲۸

 رئیس جمهور جلوی اجرای شتاب‌زده مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را بگیرد  
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت نباید دراجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها شتابزده عمل کند.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۰۸:۲۰

 آشنایی با خواص گزنه  
گزنه گیاهی است که از دوران ماقبل تاریخ نیز وجود داشته و مردم آن زمان از آن برای تغذیه استفاده می کردند و از خواص درمانی آن اطلاع داشته اند .
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۰۰:۱۰

 اقتصاد مقاومتی؛ تعاریف و پیش نیازها  
امروزه جمهوری اسلامی در حوزه‌های اقتصادی خود با مسائل یا مفاهیمی مواجه است که به هیچ عنوان تاکنون چه در عرصه‌ی نظر و در کتاب‌های درسی و چه در عرصه‌ی عمل و تجارب بشری مشابه و مابه‌ازای واقعی نداشته است. بنابراین خود انقلاب اسلامی مکلّف به نوآوری و ابتکار و نظریه‌پردازی و الگوسازی در عرصه‌های جدید اقتصادی است. هر کشوری که عَلم استکبارستیزی را برپا کند، نیازمند چنین الگوهایی است و یکی از این مفاهیم، «اقتصاد مقاومتی» است.
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ , ۰۰:۱۰


11 اسفند 1390


تعداد اخبار : ۱۳
 رهاسازی 5 میلیون بچه ماهی در منابع آبی اردبیل  
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل از رهاسازی 5 میلیون بچه ماهی در منابع آبهای طبیعی و نیمه طبیعی استان خبر داد.
۱۳۹۰/۱۲/۱۱ , ۱۳:۱۷

 2 هزار گروه ویژه برای کنترل کشتارهای دام در ایام نوروز  
کشتار های دام در ایام نوروز با 2 هزار گروه ویژه کنترل می شود.
۱۳۹۰/۱۲/۱۱ , ۱۳:۱۴

 تامین 95 درصد واکسیناسیون جمعیت دامی ایران از داخل کشور  
معاون دامپزشکی کشور گفت: به هر مرغ سالانه هفت بار واکسن تزریق می‌شود.
۱۳۹۰/۱۲/۱۱ , ۱۳:۱۰

 شیلات یزد و آغاز پرورش ماهی قزل آلا در قفس  
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از رها سازی 2 هزار بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان درقفس شناور به مساحت 50 مترمربع در منطقه عقدای شهرستان اردکان خبر داد وافزود: این ماهیان در استخر ذخیره آب به مساحت 7 هزار متر مربع با عمق 5 مترپرورش یافته وبه بازارعرضه خواهندشد.
۱۳۹۰/۱۲/۱۱ , ۱۳:۰۳

 یادداشت تفاهم همکاری سازمان شیلات ایران با کشورهای سیرالئون و بنین  
در سفر پنج روزه مهندس رازقی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران و هیات همراه به کشورهای غرب آفریقا شامل سیرالئون و بنین یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان شیلات ایران به امضای مسئولین شیلات این کشورها رسید.
۱۳۹۰/۱۲/۱۱ , ۱۲:۳۹

 در زمینه فرآوری برنج و وجود صنایع تبدیلی درحد متوسط هم نیستیم  
رییس موسسه تحقیقات برنج کشور گفت: درباره فرآوری برنج و وجود صنایع تبدیلی در حد متوسط هم نیستیم.
۱۳۹۰/۱۲/۱۱ , ۱۲:۲۹

 واردات علوفه تنها راه‌حل برای ارزان شدن قیمت گوشت است  
رییس اتحادیه دامداران خراسان رضوی درباره واردات گوشت قرمز به کشور، تاکید کرد: واردات گوشت قرمز تنها راه حل اساسی برای کنترل بازار در کوتاه‌مدت است.
۱۳۹۰/۱۲/۱۱ , ۱۲:۲۵

 رشد 33 درصدی تولید میگوی پرورشی در کشور  
رئیس سازمان شیلات ایران اعلام کرد: در سال جاری بیش از هشت هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شده که نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد داشته است
۱۳۹۰/۱۲/۱۱ , ۱۲:۱۸

 رکورد تولید محصولات کشاورزی در سال 90 شکسته شد / کاهش 70 درصدی مصرف انرژی  
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: در سال 90 رکورد تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور شکسته می‌شود.
۱۳۹۰/۱۲/۱۱ , ۱۲:۱۵

 راه اندازی بزرگترین واحد تولید چیپس میوه در مرند  
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی نخستین و بزرگترین و پیشرفته‌ترین واحد تولید چیپس انواع میوه‌جات در شهرک صنعتی شهرستان مرند در سه ماهه نخست سال آتی خبر داد.
۱۳۹۰/۱۲/۱۱ , ۱۲:۰۹

 تولید آبزیان در خراسان رضوی 10 برابر می‌شود  
استاندار خراسان رضوی گفت: تولید آبزی در استان سالانه حدود چهار هزار و 800 تن است که این رقم در سال آینده 10 برابر افزایش می‌یابد.
۱۳۹۰/۱۲/۱۱ , ۱۲:۰۵

 افتتاح همزمان بیش از 3924 طرح کشاورزی و خط تولید واکسن گامبورو  
با حضور رئیس جمهور به استان البرز افتتاح همزمان بیش از 3924 طرح کشاورزی در سراسر کشور و بهره‌برداری از خط تولید واکسن گامبورو در موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی انجام شد.
۱۳۹۰/۱۲/۱۱ , ۱۲:۰۱

 عرضه مرغ 3800 تومانی در نمایشگاه بهاره/مرغ منجمد 3100 تومان  
رئیس شورای اصناف کشور از عرضه مرغ گرم 3800 تومانی و مرغ منجمد 3100 تومانی در نمایشگاه بهاره شهر تهران خبر داد.
۱۳۹۰/۱۲/۱۱ , ۱۱:۵۷


11 اسفند 1386 

تعداد اخبار : ۱۶
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل :واگذاری هزار هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان به عشایر 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در یکسال گذشته بیش از یک هزار هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان و پارس به عشایر منطقه واگذار شده است.
۱۳۸۶/۱۲/۱۱ , ۱۶:۴۴

 ایجاد شغل برای 280 دانش آموخته کشاورزی در میاندواب  
به همت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی میاندواب برای 280 دانش آموخته دانشگاهی شغل فراهم شده است .
۱۳۸۶/۱۲/۱۱ , ۱۶:۱۵

 حجم معاملات هفتگی بورس کالا 307 درصد رشد داشته است  
در هفته گذشته (چهارم لغایت هشتم اسفند ماه) در شرکت بورس کالای ایران، نسبت به هفته قبل از آن، معاملات هفتگی از لحاظ حجم 307 درصد و از نظر ارزش 270 درصد رشد را نشان می دهد
۱۳۸۶/۱۲/۱۱ , ۱۵:۲۰

 تحول در تولید نان با خرید آرد به جای گندم میسر می شود  
خرید آرد برای تولید نان به جای گندم از کارخانه ها و همچنین جایگزینی نان صنعتی به جای سنتی از مهمترین اهداف و برنامه های دولت در سال آینده است
۱۳۸۶/۱۲/۱۱ , ۱۵:۱۷

 واگذاری واردات برنج به بخش خصوصی جدی نیست  
واگذاری واردات برنج به بخش خصوصی در شرایطی که 80 درصد برنج وارداتی توسط سازمانهای دولتی انجام می‌شود، بی‌معناست
۱۳۸۶/۱۲/۱۱ , ۱۵:۱۶

 باغداران تا 20 اسفند جهت بیمه کردن باغات خود اقدام کنند  
معاون فنی و اجرایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از آغاز بیمه آزمایشی باغات آلبالو و گیلاس در این استان خبر داد
۱۳۸۶/۱۲/۱۱ , ۱۵:۱۵

 مرغ زنده را از استان‌های دیگر تأمین می‌کنیم  
کمبود مرغ تازه طی چند روز گذشته باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای مردم شده است
۱۳۸۶/۱۲/۱۱ , ۱۵:۱۴

 بیش از 2 میلیون تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل تولید شد  
مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه از لحاظ تولید سبزی و صیفی برای شب عید مشکلی وجود ندارد، گفت: جای هیچگونه نگرانی در این خصوص برای مصرف‌کنندگان نیست. با وجود اینکه قسمتی از محصول گوجه فرنگی امسال دچار سرمازدگی شد، تولید این محصول در حال حاضر حتی بیشتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته به بازار عرضه می‌شود
۱۳۸۶/۱۲/۱۱ , ۱۵:۱۲

 نگرانی از آینده، تولید شـکـر را کاهش داده است  
مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی گفت: قرار است تا سال 89، 12 هزار هکتار از اراضی زیر کشت نیشکر برود تا 100 هزار تن شکر استحصال شود
۱۳۸۶/۱۲/۱۱ , ۱۵:۱۰

 اجرای طرح جامع ساماندهی خرید و فروش محصولات کشاورزی  
مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس در بازدید از غرفه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دامی شهرستان شیراز گفت: طرح فروش ویژه محصولات و فرآورده‌های کشاورزی در شبکه تعاونی روستایی و کشاورزی به دستور وزیر جهاد کشاورزی، با نظارت و هماهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و با مسوولیت اجرایی تشکل‌های سراسری تعاون روستایی آغاز شده و هم‌اکنون در استان فارس در حال اجراست
۱۳۸۶/۱۲/۱۱ , ۱۵:۰۸

 قیمت شیرینی عید نوروز افزایش نمی‌یابد  
بر اساس مصوبه‌های ابلاغ شده اتحادیه صنف قنادان کشور، هیچ کدام از قنادیهای سطح تهران مجاز به افزایش قیمت شیرینی نخواهند بود
۱۳۸۶/۱۲/۱۱ , ۱۵:۰۵

 توزیع 6‌‌‌هزار تن میوه شب عید در آذربایجان غربى  
رییس سازمان بازرگانى آذربایجان غربى گفت: از پانزده اسفند شش هزار تن انواع میوه در راستاى کنترل قیمت بازار وارد شبکه توزیع استان آذربایجان غربى مى‌شود
۱۳۸۶/۱۲/۱۱ , ۱۵:۰۳

 شعبانعلی نظامی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات به علت نابسامانی وضعیت امور شیلات کشور برکنار شد  
یک مقام آگاه در شیلات علت برکناری شعبانعلی نظامی رئیس سازمان برکنارشده را عملکرد بسیار ضعیف وی در مورد توقف صادرات میگو به اتحادیه اروپا و ارایه آمارهای نادرست از سوی این سازمان در مورد خاویار، تولید و صادرات میگو اعلام کرد
۱۳۸۶/۱۲/۱۱ , ۱۵:۰۱

 ساختمان جدید میدان میوه و تره بار خزانه بخارایی به بهره برداری رسید  
شهردار منطقه 16تهران از افتتاح ساختمان جدید میدان میوه و تره بار خزانه بخارایی در این منطقه خبر داد
۱۳۸۶/۱۲/۱۱ , ۱۴:۵۹

 تولیدات کشاورزی کشور3 برابر می‌شود  
معاون ترویج و آموزش وزارت کشاورزی گفت: تنوع کار ترویج در کشور زیاد است و این امر باید طوری ساماندهی شود که به تمام فعالیت‌های ترویجی بپردازیم
۱۳۸۶/۱۲/۱۱ , ۱۴:۵۵

 انهدام 13تن ماست بسته بندی غیراستاندارد  
مدیر کل استاندارد استان خوزستان خبر داد: محموله 13 هزار کیلوگرمی ماست بسته بندی غیر استاندارد پلمپ و پس از طی مراحل قانونی معدوم شد
۱۳۸۶/۱۲/۱۱ , ۱۴:۵۳

11 اسفند 1387 

تعداد اخبار : ۱۶
 "رب گوجه فرنگی تک ماکارون "  
به گزارش خبرگزاری صنایع غذایی ایران فودنا محصول جدید تک ماکارون، رب گوجه فرنگی، سبد غذایی محصولات تک ماکارون را کامل تر نموده است.
۱۳۸۷/۱۲/۱۱ , ۱۵:۳۸

 دومین نمایشگاه شیرینی و شکلات گشایش یافت  
دومین نمایشگاه شیرینی و شکلات در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل گشایش یافت
۱۳۸۷/۱۲/۱۱ , ۱۵:۳۳

 افتتاح کارخانه روغن نباتی اردبیل  
شکوه و عظمت سازندگی و تولید در جای جای میهن اسلامی و این بار در دامنه قله آسمان سای سبلان،آینده ای امید بخش، توام با آزادی و استقلال را نوید می دهد.
۱۳۸۷/۱۲/۱۱ , ۱۵:۰۱

 تولید پنیر رژیمی  
تولید پنیر رژیمی کم نمک توسط شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس
۱۳۸۷/۱۲/۱۱ , ۱۴:۵۷

 معرفی دستگاه چاپ تاریخ بر روی لیبل  
به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران فودنا، دستگاه تمام اتوماتیک جهت چاپ تاریخ و سایر مشخصات بر روی لیبل در صنعت ماشین آلات بسته بندی توسط شرکت گشتاصنعت اصفهان ارائه گردید.
۱۳۸۷/۱۲/۱۱ , ۱۴:۵۵

 بزرگ ترین اینترپک تاریخ  
24 تا 30 آپریل 2008، بزرگ ترین و وسیع ترین نمایشگاه صنعت بسته بندی تاریخ در مرکز نمایشگاهی شهر دوسلدورف آلمان به انجام رسید. اینترپک 2008 بدل به یک بانک اطلاعات تجاری کامل برای 2744 مشارکت کننده نمایشگاه گردیده است.
۱۳۸۷/۱۲/۱۱ , ۱۴:۱۰

 واردات 60 هزار تن گوشت قرمز و کاهش 15درصدی قیمت  
مدیر عامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی از واردات بیش از 60 هزار تن گوشت قرمز در سال جاری خبر داد
۱۳۸۷/۱۲/۱۱ , ۱۳:۱۶

 فعالان صنعت غذا با برند حلال آشنا نیستند  
در حالی که نشان غذای حلال بیش از 10 سال است در کشور مالزی تدوین شده است و به کار گرفته می‌شود، فعالان صنعت غذا که در نخستین نمایشگاه بین‌المللی برند حلال ایران شرکت کرده‌اند با برند حلال آشنا نیستند
۱۳۸۷/۱۲/۱۱ , ۱۳:۱۲

 افزایش دو برابری قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته  
قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته افزایش حدودا دو برابری نشان می‌دهد
۱۳۸۷/۱۲/۱۱ , ۱۳:۰۸

 تشکیل کمیسیون حلال ـ حرام در فارس  
رئیس اتاق بازرگانی استان فارس گفت: کمیسیون حلال ـ حرام بعد از مشهد و تبریز در شیراز راه‌اندازی خواهد شد
۱۳۸۷/۱۲/۱۱ , ۱۳:۰۴

 خواص انجیر و ارزش غذایی آن  
انجیر در میان مـیوه ها از جـایگاه والایـی برخوردار است ,این میوه نرم , شیرین وگوشتی باعث بهبود سلامتی می شود, سرزمین بومی انجیر ، خاورمیانه است ,اما از زمان‌های باستان به سرعت در حوزه مدیترانه گسترش یافت.
۱۳۸۷/۱۲/۱۱ , ۱۲:۵۹

 اکنون تولید و ذخیره فراوان در کشور وجود دارد  
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان این بخش براساس برنامه‌ریزی‌ای که در راستای پیش‌بینی نیاز کشور صورت گرفته، به تولید خود ادامه می‌دهند، افزود: به دلیل اینکه در حال حاضر عرضه‌ی تولیدات این بخش بیش از تقاضاست باید برای نگه داشتن تولید در شرایط مطلوب و حفظ مزیت نسبی آن ترتیبی داده شود که تولیدکنندگان از سود متعارفی برخوردار شده و ضرر و زیانی متوجه آنها نشود
۱۳۸۷/۱۲/۱۱ , ۱۲:۵۴

 نرخ شیرینی برای شب عید ثابت می‏ماند  
پس از بررسی کمیسیون فنی اتحادیه و بررسی کاهش و افزایش نرخ مواد اولیه شیرینی، نرخ شیرینی برای شب عید امسال ثابت می‏ماند
۱۳۸۷/۱۲/۱۱ , ۱۲:۴۹

 حلیت مرغهای تایلندی با حضور ذبح‌کنندگان مسلمان قطعی شد  
تایلند برای کشتار مرغ از ذبح‌کنندگان مسلمان استفاده خواهد کرد
۱۳۸۷/۱۲/۱۱ , ۱۲:۴۱

 افزایش 10 درصدی قیمت پرتقال وارداتی  
حسین مهاجران گفت: به رغم کاهش نرخ کالا و محصولات اولیه در بازارهای جهانی، قیمت پرتقال‏های وارداتی در بازار داخلی ایران 10 درصد گران‏تر شده است
۱۳۸۷/۱۲/۱۱ , ۱۰:۴۱

 قیمت واقعی پسته را واسطه‌ها دریافت می‌کنند‌  
رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های پسته‌کاران کرمان با اشاره به اینکه پسته اکبری و کله قوچی را از تولیدکنندگان 7 تا 7 هزار و 500 تومان در هر کیلو می‌خرند، افزود: همین محصولات در حال حاضر در بازار تهران بالای 15 هزار تومان فروخته می‌شود
۱۳۸۷/۱۲/۱۱ , ۱۰:۲۹

11 اسفند 1388 

تعداد اخبار : ۹
 قیمت نان در سال آینده افزایش نمی یابد  
در سال 89 میزان یارانه های آرد تغییری نخواهد کرد و نان نیز گران نخواهد شد.
۱۳۸۸/۱۲/۱۱ , ۱۵:۰۳

 عرضه ژلاتین قاچاق در کشور به جای خاویار  
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فراوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران خبر داد: عده‌ای ژلاتین خارجی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده را به جای خاویار در کشور عرضه کرده‌اند.
۱۳۸۸/۱۲/۱۱ , ۱۵:۰۰

 تا6ماه آینده تمام مناطق تهران تحت پوشش بسته‌بندی گوشت مرغ قرار می‌گیرند  
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طی شش ماه آینده به‌تدریج تمام مناطق تهران تحت پوشش بسته‌بندی گوشت مرغ قرار می‌گیرند.
۱۳۸۸/۱۲/۱۱ , ۱۴:۵۶

 خرید مرکبات 600 تومانی از کشاورزان توسط دولت برای شب عید  
رئیس اتحادیه صادر‌کننده میوه از عرضه فراوان و ارزان سیب، پرتقال و موز برای شب عید از 15 اسفند‌ماه و به مدت یک ماه خبر داد و گفت: وزارت بازرگانی پرتقال و مرکبات کشاورزان را به نرخ 600 تومان خریداری می کند.
۱۳۸۸/۱۲/۱۱ , ۱۴:۵۴

 بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی مواد خوراکی را اعلام کرد  
بر اساس گزارش قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی بانک مرکزی، در هفته گذشته بهای گوشت مرغ 7/4 درصد افزایش یافت.
۱۳۸۸/۱۲/۱۱ , ۱۴:۴۸

 صیادان هیچ نقشی در عرضه مستقیم ماهی به مصرف‌کنندگان ندارند  
مدیر بازرگانی اتحادیه تعاونی صیادان ایران گفت: متاسفانه با وجود این‌که خشکسالی در زندگی و کار صیادان نیز تاثیر داشته و آن‌ها نیز از این مساله به دلیل کاهش میزان آب رودخانه و دریاها و کاهش صید آسیب می‌بینند، ولی مباحث خشکسالی شامل آن‌ها نمی‌شود.
۱۳۸۸/۱۲/۱۱ , ۱۴:۴۶

 جشنواره عیدانه از فردا آغاز به کار خواهد کرد  
نمایشگاه و جشنواره عرضه محصولات کشاورزی، خرما، چای و عسل ایرانی را با 20 درصد ارزانتر از قیمتهای بازار به شهروندان تهران عرضه می کن
۱۳۸۸/۱۲/۱۱ , ۱۴:۴۴

 تکلیف را روشن کنید؛ برنج‌ها آلوده هستند یا خیر؟  
دبیر انجمن برنج ایران تصریح کرد: تاکنون هیچ مرجع رسمی که در نهایت میان نظر مجلس، موسسه استاندارد و وزارت بهداشت حکمیت کند و نظر قطعی خود را راجع به آلوده بودن یا نبودن برنج‌های وارداتی اعلام کند، وجود نداشته است.
۱۳۸۸/۱۲/۱۱ , ۱۴:۴۲

 تصمیم وزارت بازرگانی برای عرضه موز ارزان و فراوان در کشور  
رئیس اتحادیه صادر کنندگان و واردکنندگان میوه و تره‌بار از تصمیم وزارت بازرگانی با همکاری این اتحادیه جهت عرضه موز ارزان و فراوان در کشور خبرداد.
۱۳۸۸/۱۲/۱۱ , ۱۴:۴۰


11 اسفند 1389 

تعداد اخبار : ۲۷
 همایش ملی «گیاهان دارویی» در مازندران آغاز به کار کرد  
همایش ملی گیاهان دارویی صبح امروز در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری آغاز به کار کرد.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۱۳:۳۶

 آماده باش گروه های نظارت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی برای تامین امنیت غذایی زائران و مجاوران در نوروز  
با توجه به درپیش بودن تعطیلات نوروز و ورود خیل عظیم زائران و مسافران نوروزی به مشهدالرضا، طرح ویژه بازرسی و کنترل مراکز تولید، نگهداری وعرضه فرآورده‌های خام دامی در مشهد و سایر شهرستان‌های استان انجام می‌شود.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۱۳:۲۸

 تشدیدبازرسی‌ها ازاماکن تهیه وتوزیع موادغذایی ازاول اسفند تا 15 فروردین  
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده برای به استاندارد رساندن میزان نیترات موجود در آب تهران گفت: بر اساس اقدامات انجام شده در حال حاضر در آب تهران مشکل خاصی از نظر کیفیت آب وجود ندارد.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۱۲:۰۱

 اتحادیه قنادان در تدارک شیرینی کام مشتریان  
رئیس اتحادیه کشوری قنادان از تدارک گسترده این صنف برای تامین شیرینی ایام عید خبر داد.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۱۱:۵۳

 دستگاه بسته بندی موادگرانولی با مدل SM-3007محصول شرکت شادمهر  
شادمهرافتخاردارد تا دستگاه بسته بندی مواد گرانولی با عملکرد الکترومکانیک- پنوماتیک خود را برای صنایع بسته بندی وبرای محصولاتی شامل:حبوبات –چای-قند و شکر- چیپس-سبزیجات و میوه خشک-خشکبار-غلات حجیم شده-تافی-مواد فریز شده-دارویی و شیمیایی به تولید کنندگان این مجموعه ارایه نمایدو
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۱۱:۵۱

 رسیدگی به شکایات مردمی ظرف 10 دقیقه  
رییس شورای اصناف کشور در مراسم افتتاح نمایشگاه بهاره حکیمیه تهران، مدت زمان رسیدگی به شکایت های مردمی را 10 دقیقه اعلام کرد.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۱۱:۴۸

 ثبات قیمت در بازار آجیل و خشکبار  
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اعلام کرد علیرغم افزایش تقاضا برای آجیل شب چهارشنبه‌سوری و ایام نوروز، قیمت آجیل و خشکبار تغییری نخواهد داشت.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۱۱:۴۷

 یارانه شیر به دامداری‌ها اختصاص یابد  
در صورت حذف توزیع شیر یارانه‌ای، برای کاهش قیمت تمام شده و فروش محصولات لبنی، یارانه مربوطه به دامداران اختصاص یابد.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۱۰:۵۷

 عرضه مرغ گرم و منجمد به قیمت دو هزار و900 تومان  
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی گفت: طبق تدابیر پیش‌بینی شده در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم، مرغ منجمد و تازه به قیمت کیلویی دو هزار و900 تومان عرضه می‌شود.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۱۰:۵۷

 توزیع خرما در مدارس اقدامی مهم برای حمایت از تولیدکنندگان است  
استاندار کرمان گفت: توزیع خرما در مدارس اقدام مهمی برای حمایت از تولید این محصول و نیز بسیار تاثیرگذار بر تغذیه سالم دانش‌آموزان است.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۱۰:۵۵

 انبارهای دولت از مرغ‌های برزیلی پُر است  
رییس هیئت مدیره اتحادیه مرغدارا خوزستان گفت: تعیین یک سقف عادلانه برای قیمت مرغ در زمان اوج تولید در کشور و ذخیره برای زمان‌های پرمصرف و ادامه روند سهیمه‌دادن به استان‌ها، دو تقاضای مرغداران است.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۱۰:۵۴

 با حذف یارانه، خرید شیر یارانه‌ای در یزد ‌٥٠ درصد کاهش یافت  
قیمت شیر یارانه‌ای در استان یزد با آزادسازی شیر یارانه‌ای در راستای اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها در حال حاضر افزایش یافته و در کنار این امر پاکت‌های ارائه شده شیر در مغازه‌های استان نیز حجم کمتری به خود گرفته که کاهش خرید این محصول را از سوی مردم استان به همراه داشته است.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۱۰:۵۳

 تنظیم بازار مهمترین اولویت سازمان در شرایط فعلی است  
معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی استان البرز گفت: تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان راه‌حل مناسبی برای کاهش نظارت و دخالت دولت در بازار کشور است.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۱۰:۵۰

 تعرفه واردات تخم مرغ صفر شد  
مدیرکل دفتر تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت بازرگانی از صفر شدن تعرفه واردات تخم مرغ خبر داد.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۰۹:۴۴

 شیرها را در چاه بریزیم یا گاوها را روانه کشتارگاه کنیم؟  
دبیر انجمن صنفی گاوداران تهران با انتقاد از آنچه بلاتکلیفی و بی‌برنامه‌گی در صنعت دامپروری می‌خواند، تصریح کرد: روزانه دو هزار و 500 تن شیر خام یارانه‌ای در استان تهران توزیع عرضه می‌شد که طبق اعلام یک باره وزارت بازرگانی به دلیل کمبود اعتبار، میزان خرید شیر از دامداران کاسته شده است و هم‌اکنون شیر تولیدی در گاوداری‌ها روی دستشان مانده که دامداران یا باید شیر تولیدی که قابل نگهداری نیست به چاه بریزند یا یکباره 10 هزار راس گاو شیری اصیل را روانه کشتارگاه کنند .
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۰۹:۴۳

 برای کشاورز فرقی ندارد؛ عادلانه و به‌موقع اعلام شود  
دبیر انجمن برنج با گلایه از غیر منطقی بودن قیمت گذاری ارقام پرمحصول برنج، تصریح کرد: قیمت تضمینی همان خرید تضمینی است و تغییر این رویه از سال آینده برای کشاورز فرقی نخواهد داشت؛ قیمت تضمینی باید به نرخ عادلانه و به موقع اعلام شود.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۰۹:۴۱

 جولان واسطه‌ها در بازار گوشت  
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران با بیان اینکه به دلیل واردات، گوشت پرواربندی شده روی دست دامداران مانده است، گفت: با وجود اینکه قیمت خرید گوسفند زنده نسبت به اوایل امسال 25 درصد کاهش یافته در بازار مصرف هیچگونه تغییری نیست که در این میان واسطه‌ها سود می‌برند.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۰۹:۴۰

 آغاز دوره آموزش نانوایان زنجان با هدف ارتقاء کیفی پخت نان  
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 از آغاز مرحله اول اجرای دوره آموزش نانوایان در پی عقد قرارداد شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان با اداره کل فنی و حرفه ای استان آغاز خبر داد.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۰۹:۳۷

 روزهای پایانی سال 89 و افتخارات بی پایان پگاه فارس با درخشش دوباره پگاه فارس بعنوان حامی حقوق مصرف کنندگان  
شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس بار دیگر پس از بررسی ها و ارزیابی های زیادی که از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان بعمل آمد ، توانست با دریافت لوح افتخار بعنوان حامی حقوق مصرف کنندگان برگزیده شد.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۰۹:۳۴

 وارد کردن تخم مرغ از چین برای کشور ما ننگ است  
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اهمیت آموزش فرهنگ کار به دانش آموزان، گفت: وارد کردن تخم مرغ از کشور چین برای کشور ما ننگ است و اگر فرهنگ کار به خوبی در جامعه آموزش داده می شد کشور ما با چنین مشکلی مواجه نبود.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۰۹:۳۰

 تفاوت قیمت محصولات کشاورزی از خرید تا عرضه  
نوسانات قیمت محصولات کشاورزی را می‌توان از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داد اما آنچه دغدغه سیاست‌گذاران کشور است وجود فاصله فراوان بین قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده است.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۰۹:۲۷

 18 اسفند، انتخابات اتاق‌های بازرگانی در حوزه‌های باقیمانده  
انتخابات اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن حوزه‌های باقیمانده در 18 اسفندماه برگزار می‌شود.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۰۹:۲۳

 برپایی سومین نمایشگاه سفره‌های هفت‌سین در فارس  
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس گفت: با توجه به نزدیکی ایام نوروز، سومین نمایشگاه سفره هفت‌سین در نمایشگاه بین‌المللی فارس برپا شد.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۰۹:۱۷

 80 محصول کشاورزی در خراسان رضوی تولید می‌شود  
رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 80 محصول کشاورزی در این استان تولید می شود که با برنامه ریزی انجام شده این تنوع افزایش خواهد یافت.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۰۹:۱۳

 سوسیس و کالباسهای سرطانزا؛ غذای تنگ دستان جامعه  
در حالی که کارشناسان تغذیه نسبت به خطر سرطانزایی سوسیس و کالباس هشدار می دهند اما قیمت گران گوشت قرمز و سفید باعث شده که مصرف سوسیس و کالباسهای ارزان قیمت و بی کیفیت به غذای اصلی تنگ دستان جامعه تبدیل شود.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۰۹:۱۱

 افزایش قیمت نهاده‌های مرغداری‌ها، دلیل افزایش قیمت است  
رییس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان زنجان با اشاره به افزایش قیمت 200 تومانی مرغ گرم در زنجان طی روزهای اخیر، گفت: دلیل این امر، افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز در مرغداری ها بوده است که باعث شد قیمت مرغ گرم در زنجان 200 تومان افزایش یافته و به 3 هزار و 350 تومان برسد.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۰۹:۰۷

 طرح آمایش تجاری از کلیدی ترین طرحهای اقتصادی است  
وزیر بازرگانی در مراسم تقدیر از صادرکنندگان رتبه دوم تاکید کرد :طرح آمایش تجاری که در وزارت بازرگانی تهیه و به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه شده ، از کلیدی ترین طرحهایی است که می تواند به رقابت پذیر شدن اقتصاد ما و تحقق اهداف بلند مدت صادراتی منجر شود.
۱۳۸۹/۱۲/۱۱ , ۰۹:۰۲

(چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵) ۱۰:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها