سه شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۰۳۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

بالا بودن ارزش دلار هم منجر به کاهش صادرات گندم آمریکا نشد

طبق آمار وزارت کشاورزی آمریکا، علی‏رغم بالا بودن میزان تولید گندم در جهان و پایین نیامدن ارزش دلار، آمریکا همچنان صادرات این محصول را افزایش داده است و پیش‏بینی می‏شود که در سال مالی 2017-2016 نیز صادرات گندم قرمز بهاره و زمستانه خود را که از ارقام سخت این محصول هستند، 50 میلیون بوشِل (هر بوشل معادل 27 کیلوگرم) افزایش دهد.

 بالا بودن تقاضا برای گندم صادراتی آمریکا، موجب افزایش قیمت این محصول شده است، با این حال هنوز بهای گندم آمریکا نسبت به میانگین 5 تا 10 سال گذشته، پایین است. به نظر برخی از متخصصان تحلیل‏ بازار، کیفیت بالا و میزان پروتئین موجود در برخی از ارقام گندم، دو عامل رشد بازار این محصول هستند. بر خلاف ارقام مرغوب گندم که حاوی 11 تا 12 درصد پروتئین هستند،

گندم زمستانه بسیاری از کشورها از لحاظ پروتئین غنی نیست، به همین دلیل این کشورها با خرید گلوتن و اضافه کردن آن به آرد، میزان پروتئین آرد را به 14 درصد رسانده و کیفیت محصولات نانوایی خود را افزایش می‏دهند. از آنجا که کیفیت گندم بهاره آمریکا بالا نیست، کشورهایی نظیر ونزئولا و مصر این محصول را خریداری نمی‏کنند و این رقم گندم به کانادا صادر می‏شود تا ذخایر این محصول به مصرف برسد. از این رو کشور آمریکا قصد دارد کشت گندم بهاره را کاهش و تولید رقم زمستانه این محصول را افزایش دهد.
(سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵) ۱۳:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها