سه شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۰
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۰۳۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

کیفیت برنج تایلندی بهتر از برنج هندی است

دبیر انجمن برنج ایران تاکید کرد که دولت باید برنجی وارد کند که هم کیفیت بالایی دارد و هم قیمت آن مناسب‌تر است.

جمیل علیزاده شایق -دبیر انجمن برنج ایران-  در رابطه با وضعیت برنج در آستانه سال نو بیان داشت: خوشبختانه در سال جاری تولید به اندازه‌ای بوده است که از نظر تامین برنج شب عید مشکلی وجود ندارد. کمبودهایی هم هست که با واردات جبران می‌شود؛ اما بحث اصلی این است که واردات نباید بیش از نیاز صورت گیرد چرا که به تولید داخلی آسیب می زند.

او در رابطه با امضای قرارداد واردات برنج با تایلند پس از ۱۰ سال بیان داشت: طی سال‌های اخیر به دلیل بدهی هند به ایران و همچنین وجود مشکلات تحریم واردات برنج از این کشور انجام میگرفت؛ اما برنج تایلندی کیفیتی به مراتب بالاتر از برنج هندی دارد؛ یعنی در این مسئله که برنج تایلندی بهتر از نوع هندی این محصول است، هیچ شکی نیست.

دبیر انجمن برنج ایران در ادامه گفت: چون برنج‌های هندی که در فروشگاه‌های اروپا و آمریکا عرضه می‌شوند کیفیتی بسیار متفاوت با آنچه در ایران عرضه می‌شود، دارند و محصولاتی که به ایران صادر می‌شود کیفیت پایینی دارد.

شایق تاکید کرد که دولت باید برنجی وارد کند که هم کیفیت بالاتری نسبت به بقیه دارد و هم قیمت آن مناسب‌تر است.

گفتنی است که ایران در گذشته ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تن برنج خارجی وارد می‌کرد که حدود ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تن به تایلند اختصاص داشت؛ همچنین این دو کشور در اوایل سال ۲۰۱۶ یادداشت تفاهمی برای از سرگیری واردات ۳۰۰ هزار تن برنج تایلندی به ارزش ۴.۳ میلیارد بات(واحد پول تایلند) امضا کردند./ ایلنا
(سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵) ۱۱:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها