سه شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۰۳۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

ضرورت تدوین قوانین بومی درحوزه صنعت

برخورداری گفت: قوانین جهانی توسط کشورهای پیشرفته تنظیم شده و در خیلی از موارد در جهت سنگ اندازی جلوی راه کشورهای درحال توسعه عمل می کند.

محمدحسین برخورداری، کارشناس حوزه صنعت،  گفت: قوانین جهانی توسط کشورهای  پیشرفته تنظیم شده و در خیلی از موارد در جهت  سنگ اندازی جلوی  راه کشورهای  درحال  توسعه عمل می کند.

وی در ادامه افزود: قوانینی  موسوم  به قوانین 2A که در کشورهای دیگر تنظیم شده است موجب متضرر شدن کارخانه های داخلی می شود و به نظر می رسد بهترین راهکار بومی کردن قوانین در حوزه صنعت باشد.

برخورداری با بیان اینکه قوانین  استثمارگر باعث شده صنایع ما هیچ گونه پیشرفت نکنند ، تصریح کرد: گمرک ما عضو کنفدراسیون بروکسل است اما  کشورهای پیشرفته همچون آمریکا هرگاه که این قوانین به ضررشان باشد، زیر آن می زنند.

این عضو اتاق بازرگانی با اشاره به مشکلات دیگر صنعت، تأکید کرد: زیاد بودن مجوزهای صادر شده در یک حوزه نیز از مشکلاتی بوده که موجب شده سطح تولیدات کارخانه ها پایین آمده و در سطح جهانی نباشد .

وی در ادامه اضافه کرد: در نتیجه این مشکلات، نوآوری در صنایع کاهش پیدا کرده و صادرات افت داشته و سرمایه در گردش در صنعت اندک می شود.

برخورداری در پایان تأکید کرد: دولت در شرایط کنونی باید درکنار صنعتگران کشور باشد و با ایجاد معافیت های مالیاتی در توسعه و تحقیق به واحدهای صنعتی  کمک کرده تا بتوانیم محصولاتی تولید کنیم که قابلیت ارائه به بازراهای جهانی را داشته باشد.
 
(سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها