دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۰۳۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

خرید تضمینی پیاز در خراسان شمالی تمدید شد

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تمدید خرید تضمینی پیاز از کشاورزان برای نوبت دوم در استان خبرداد و افزود: پیازکاران می توانند از امروز 9اسفند تا 25 اسفندماه برای فروش تضمینی پیاز درجه یک خود اقدام کنند.

حضرتقلی حیدری اظهار کرد: خرید تضمینی توسط سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی در شهرستان های استان بر اساس دستور العمل وزارت جهاد کشاورزی و شورای سیاست گذاری خرید های تضمینی در کشور تنها از کشاورزان به قیمت 2هزار و 640 ریال انجام می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون بازار خرید پیاز توسط بازرگانان بهبود یافته است به کشاورزان توصیه کرد : پیاز درجه یک انبار شده خود را در بازار به فروش برسانند و یا به نرخ تعیین شده به سازمان تعاون روستایی استان در وزن های یکسان 10کیلویی و بسته بندی کیسه های توری بفروشند.

*** 32هزار تن از پیاز انبار شده استان به فروش رسید
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال 124هزار تن پیاز درجه یک، مرغوب و ارگانیک در استان تولید شد افزود: 83 هزار تن از این میزان در بازار های داخل و خارج کشور به فروش رفته است و 40 هزار 216 تن پیاز در انبار های کشاورزان مانده بود که به علت غیر استاندار بودن انبارهای نگهداری پیاز کشاورزان استان و پایین بودن قیمت جهانی پیاز موجب نگرانی کشاورزان شده بود .
حیدری گفت: با رایزنی و پی گیری های انجام شده با کشورهای همسایه ازیک ماه پیش تاکنون از میزان40 هزار 126تن پیاز ذخیره درانبارها استان 32هزار تن در کشورهای عراق و ترکمنستان فروش رفته است.
وی با با بیان اینکه کشورهای همسایه با بسته بندی های مناسب محصولات رغبت بیشتری برای خرید محصول پیاز در کشورهای همسایه ایجاد کردند افزود: انبار های غیر استاندارد کشاورزان پایین بودن قیمت جهانی پیاز به علت تولید زیاد در سایر کشورها و بسته بندی نامناسب توسط کشاورزان استان سبب استقبال نشدن از خرید پیاز استان در کشورهای همسایه شده است .
وی به کشاورزان توصیه کرد :محصول پیاز درجه یک خود را در بسته بندی مناسب و هم وزن 10کیلویی برای عرضه در بازار کشورهای همسایه بسته بندی کنند .
حیدری با بیان اینکه کشاوزان در زمان اول طرح خرید تضمین پیاز ازآن استقبال نکردند و اکنون سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برای بار دوم با سختی از وزرات خانه مجوز تمدید خرید تضمینی پیاز گرفته است به کشاورزان توصیه کرد :در صورت تمایل محصول پیاز درجه خود را در بسته بندی 10کیلویی با قیمت 2 هزار و 640 ریال به سازمان تعاون روستایی شهرستان ها ی استان به فروش برسانند و یا از فضای بهبود یافته بازاربه صورت مستقیم برای فروش محصولا ت خود به بازرگانان استفاده کنند و با توجه به گرم شدن هوا از ازبین رفتن محصول خود جلوگیری کنند .
خراسان شمالی 344 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد./ ایرنا
(دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵) ۱۴:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها