دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۰۳۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی
تقویم خبری 9 اسفند صنعت غذا طی 10 سال گذشته

سال 85 در چنین روزی؛ ایجاد «سازمان غذا و دارو» در کشور ضروری است

فودنا - در تقویم تاریخ صنایع غذایی مروری بر اخبار 9 اسفند طی 10 سال گذشته می کنیم


9 اسفند 1385 

تعداد اخبار : ۳۹
 افزایش سرمایه غذایی مشهد تصویب شد  
افزایش سرمایه شرکت فرآورده‌‏های غذایی مشهد (سهامی عام) مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۲۱:۰۰

 تشکیل سازمان غذا و دارو دستیابی به اهداف توسعه را تسریع می‌کند  
مشاور اجرایی و امور استانهای معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اهواز گفت: تشکیل سازمان غذا و دارو دستیابی به اهداف توسعه در این بخش را تسریع می‌کند.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۲۱:۰۰

 مصرف‌کنندگان به وزن کنسروها و بسته‌بندی‌ها توجه داشته باشند  
حسین چمنی - کارشناس صنایع غذایی - در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که تفاوت در وزن‌های کنسروهای تولیدی همیشه در صنعت کنسرو تولید مواد غذایی بوده و از قاعده خاصی پیروی می‌کند، افزود: تولیدکننده‌ها در هنگام دریافت پروانه ساخت علاوه بر وزنی که در پروانه ذکر شده، می‌توانند تا مقداری که به آنها اجازه داده شده وزن را تغییر دهند.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۲۰:۵۷

 صنعت دامپروری در استان ایلام گسترش می‌یابد  
با صدور 15 فقره پروانه دامی در بهمن ماه امسال صنعت دامپروری در استان ایلام گسترش می‌یابد.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۲۰:۵۴

 مصرف جوش شیرین در پخت نان در زنجان به ‌صفر می‌رسد  
کارشناس مسوول بهداشت محیط استان زنجان، میانگین مصرف جوش شیرین در پخت نان‌های عرضه شده در سطح استان را رقمی نزدیک به صفر اعلام کرد.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۲۰:۵۴

 قطعنامه پایانی اولین همایش تون ماهیان صادر شد  
اولین همایش تون ماهیان کشور که توسط استانداری استان سیستان و بلوچستان و با همکاری سازمان شیلات ایران و مشارکت سازمانها و ارگانهای ذیربط دولتی و خصوصی در تاریخ 6 تا 8 اسفندماه سالجاری در شهرستان چابهار برگزار شده بود، با صدور قطعنامه ای طی 14 بند به کار خود پایان داد.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۲۰:۵۴

 دام خوزستان با بیش از 929 هزار تن کمبود علوفه مواجه است  
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کم بودن علوفه‌های با کیفیت و آشنا نبودن دامداران با خوارک‌های مناسب مانند کنسانتره موجب کمبود تغذیه دام استان شده است.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۲۰:۵۴

 چهل و هفتمین شماره نشریه کشاورزی و غذا منتشر شد  
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز آموزش صنعت غذای تهران، در این شماره از نشریه مطالبی با عناوین: نگاه ویژه ، مصاحبه دکتر خلقانی ، تازه چه خبر و رویداد کشاورزی منتشر شده است.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۲۰:۴۶

 شایعه سالمونلا در ماهی قرمز تکذیب شد  
وجود شایعه سالمونلا در ماهی قرمز از سوی مدیرعامل اتحادیه شرکت‌‏های تعاونی تکثیر پرورش ماهیان گرمابی طبق گزارش‌‏های واصله از سوی سازمان دامپزشکی تکذیب شد.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۲۰:۴۶

 سرانه‌ی مصرف ماهی کشورهای توسعه یافته 27 و ایران 7 کیلوگرم است  
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، هاشمی با بیان این مطلب افزود: امنیت غذایی با رویکرد تولید کافی، سالم و در دسترس از اهداف و سیاست های سازمان شیلات است.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۲۰:۴۶

 هیچ رشدی در تولید شیر و گوشت نسبت به دو سال گذشته نداشته‌ایم  
«جواد وکیلی گیلانی» با بیان این که در کشور هیچ تغییری به نفع دامداران رخ نداده، افزود: «برخوردهای مقطعی مشکل دامداران را رفع نمی‌کند؛ بلکه باید با اقدامات ریشه‌یی این مشکلات را رفع نمود تا در طول سال، تولید مناسب و با قیمت مناسب داشته باشیم.»
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۲۰:۴۲

 روغن نباتی نیمه‌جامد بدون اسید چرب ترانس در ایران تولید شد  
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه اعلام کرد: «تولید روغن نباتی نیمه ‌جامد بدون اسید چرب ترانس که دارای ترکیب مناسبی از سایر اسیدهای چرب ضروری است و خواص تغذیه‌ای مناسب دارد، نقطه عطفی در صنایع روغن نباتی کشورست.»
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۲۰:۴۲

 سهامداران شوکو پارس به مجمع دعوت شدند  
شرکت شوکوپارس طی نامه شماره 2318 مورخ 8/12/85 اعلام کرد که مجمع عمومی عادی به طور فوق‌‏العاده صاحبان سهام این شرکت در ساعت 10 صبح روز یکشنبه مورخ 20/12/85 در محل شرکت واقع در کیلومتر 2 جاده مخصوص کرج برگزار خواهد شد.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۲۰:۲۰

 گردهمایی اعضای باشگاه متخصصین علوم و صنایع غذایی آریا برگزار شد  
برگزاری نشست های ماهیانه، برگزاری نشست های فصلی در محل فراکسیون صنایع غذایی و ایجاد کارگروه از تصمیمات حاضرین در این نشست بود.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۲۰:۲۰

 صید ماهی‌ها استخوانی در بندر آستارا افزایش یافت  
رییس بخش صیادی اسکله‌بندر آستارا گفت: در فصل صید جاری ماهی‌های استخوانی در حوزه بندر آستارا 200 درصد افزایش صید در مقایسه با فصل گذشته مشاهده می شود.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۲۰:۱۲

 25 هزار و 62 میلیارد ریال یارانه‌ آرد و نان  
نماینده رزن با بیان این ‌که با پیشنهاد دولت مبنی بر تعیین یارانه‌ی آرد و نان موافقت شد، گفت: «در راستای کاهش ضایعات و هزینه‌ی تولید و جلوگیری از افزایش قیمت نان و تولید نان با رعایت اصول بهداشتی، دولت موظف شد برای بخش‌های خصوصی و عمومی غیردولتی با اولویت شرکت‌هایی که از تجع نانواهای سنتی تشکیل می‌شود، تمهیداتی بیاندیشد که نسبت به احداث نان صنعتی اقدام نمایند و تا زمان فراهم شدن امکانات، ماشین‌های تولید انبوه با ظرفیت 20 تن در روز از عوارض گمرکی ورودی معاف باشند.»
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۲۰:۰۳

 پنجمین شماره هفته نامه غذا و خراسان منتشر شد  
در این شماره، مطالبی با عنوان های: سیب هستید یا گلابی، فست فود جایزه می دهد، جوانی کجایی، دیابتی ها برنج بخورند، قابلمه های خونسرد، پروتئینی شیرین تر از قند و چاپ شده است.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۱۹:۵۴

 شماره های چهارم و پنجم ماهنامه آفتابگردان منتشر شد  
ماهنامه آفتابگردان، نشریه صنعت روغن کشی و روغن نباتی ایران، در 60 صفحه و با قیمت 950 تومان منتشر شد.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۱۷:۰۱

 خرید تضمینی برنج برای نخستین بار به ‌طور مستقیم انجام شد  
وزیر بازرگانی گفت: خرید تضمینی برنج برای نخستین بار امسال مانند گندم به صورت مستقیم انجام و پول کشاورزان به روز پرداخت شد.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۳:۱۷

 ایجاد «سازمان غذا و دارو» در کشور ضروری است  
انجمن داروسازان ایران در نامه‌ای به رییس مجلس با اشاره به این که در عموم کشورهای مترقی سیستم کنترل «دارو» و «غذا» در دل یک سازمان تحت عنوان سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد، با ابراز نگرانی از تبعات واگذاری مسئولیت کنترل بهداشت مواد غذایی به موسسه استاندارد، تفکیک دو مقوله «دارو» و «غذا» و واگذاری هر کدام از آن ها به یک سازمان یا وزارتخانه جداگانه را انتزاعی غیر منطقی خوانده که جراحت التیام ناپذیر آن سلامت جامعه را تهدید خواهد کرد.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۳:۱۷

 چشم انداز 20 ساله بر امنیت غذایی و خودکفایی تاکید دارد  
رییس موسسه پژوهش برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی: در برنامه چشم انداز20 ساله که در سطح ملی ترسیم شده بر امنیت غذایی و خودکفایی در محصولات اساسی کشاورزی تاکید شده است.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۳:۱۶

 ذخیره‌سازی 20 هزار تن مرغ و 25 هزار تن گوشت در سردخانه‌ها  
به گزارش ایسنا، محمد آزاد ـ رییس شورای اصناف کشور ـ با اعلام این خبر، از آغاز به کار هم زمان سه نمایشگاه در تهران، در روز چهارشنبه 9 اسفندماه خبر داد.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۳:۱۵

 دومین جلسه زیرکمیته امنیت، سلامت، نظارت و تغذیه با نام تغذیه سالم تشکیل شد  
این جلسه در تاریخ سه شنبه 8 اسفند ساعت 13 به ریاست مظفر و با حضور تنی چند از کارشناسان و استادان دانشگاه و مدیران کارخانجات تشکیل گردید.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۳:۱۴

 بازرگانان از صادرات تخم‌مرغ به کشور عراق در مرز مهران خودداری کنند  
مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری ایلام گفت: بازرگانان ایرانی از صادرات تخم‌مرغ در خروجی بین‌المللی مهران به کشور عراق خودداری کنند.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۳:۱۴

 نتایج آخرین بررسی میزان سموم موجود در ماهیان خزر اعلام شد  
مدیرکل محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نتایج آخرین بررسی میزان سموم کشاورزی ارگانو کلره در بافت عضله گونه‌های اقتصادی ماهیان در سواحل جنوبی خزر را اعلام کرد.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۳:۱۲

 ایران عضو برجسته کمیته تن ماهیان اقیانوس هند است  
دبیر اجرایی "تن ماهیان" اقیانوس هند گفت: ایران عضو برجسته کمیته تن ماهیان اقیانوس هند است.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۳:۱۲

 سه ‌هزار و 155 تن فرآورده‌های دامی از پایانه‌ی مرزی مهران به کشور عراق صادر شده است  
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در سال 85 مقدار سه هزار و 155 تن فرآورده‌ها دامی شامل تخم مرغ خوراکی و دنبه چربی دام با نظارت و بازرسی کارشناسان بهداشت و قرنطینه‌ی دامپزشکی به کشور عراق صادر شده است.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۳:۱۲

 برنامه ملی کشورهای منطقه برای مهار آنفلوانزای پرندگان  
مشاور سازمان بهداشت جهانی گفت: نمایندگان کشورهای منطقه مدیترانه شرقی هفته جاری برای نهایی کردن برنامه‌های ملی خود درباره کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای پرندگان در قاهره تشکیل جلسه می‌دهند.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۳:۱۲

 ارزش اقتصادی تن ماهی در ایران پایین‌تر از ارزش اقتصادی جهانی آن است  
به گزارش ایسنا، در آیین اختتامیه این همایش، سیدمحمد مجابی ـ معاون صید و بنادر ماهیگیری کشور ـ گفت: با توجه به جایگاه ویژه صید تن ماهیان در کشور، ارزش اقتصادی آن در مقایسه با مبادلات اقتصادی جهان که سومین جایگاه مبادلات اقتصادی آبزیان را داراست، فاصله بسیاری دارد.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۳:۰۷

 اولین کارگاه آموزشی تولید قارچ کمیته ‌امداد استان مرکزی در ساوه افتتاح شد  
اولین کارگاه ‌آموزشی تولید قارچ کمیته امداد استان مرکزی عصر سه‌شنبه در شهر "غرق آباد" ساوه افتتاح شد.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۳:۰۶

 آغاز خرید 400 هزار تن شکر مازاد کارخانه های داخلی  
«سیدمسعود میرکاظمی» در شیراز با اشاره به تغییر در پرداخت پول چغندر خریداری شده از کشاورزان گفت: «تجربه نشان می‌دهد قیمت جهانی شکر بیش از این کاهش پیدا نخواهد کرد و قطعاً به زودی افزایش خواهد یافت.»
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۲:۵۶

 بزرگ‌ترین مشکل طرح ساماندهی زنجیره‌ی تامین گندم، آرد و نان، دولتی بودن آن است  
رییس گروه نگهداری غلات پژوهشکده غلات در این میزگرد بزرگترین مشکل طرح ساماندهی زنجیره تامین گندم، آرد و نان را دولتی بودن آن دانست و افزود: «یکی از مشکلات این طرح نبود هیچ گونه عنصر رقابتی بوده است در سیاستگزاری‌های وزارت بازرگانی در دولت نهم حوزه گندم، آرد و نان را از هم جدا کرده و با خارج کردن انحصار سیلوسازی و خرید نقدی باعث افزایش ظرفیت سیلوها شده است.»
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۲:۴۷

 آموزش طبخ ماهی، جزء دروس نهضت سوادآموزی خمین قرار گرفت  
رییس جهاد کشاورزی خمین گفت: آموزش طبخ‌ماهی با هدف ترویج فرهنگ استفاده از ماهیان و افزایش سرانه مصرف این ماده پروتئینی جزء دروس نهضت سوادآموزی شهرستان قرار گرفت.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۲:۳۹

 واردات برنج بازار مصرف را قبضه کرد  
عزیز جمیل علیزاده شایق, دبیر انجمن برنج کشور, با بیان این مطلب گفت: «در سال جاری حدود 2 میلیون و 250 هزار تن برنج در کشور تولید شده که با توجه به نیاز مصرف داخلی به میزان 2 میلیون و 550 هزار تن در حدود 400 هزار تومان کسری برای تامین نیاز مذکور وجود داشت که برای رفع این کمبود واردات یک میلیون تنی صورت گرفت.»
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۲:۳۵

 طرح کنترل قیمت میوه و گوشت سفید در گرمی مغان آغاز شد  
رییس اداره بازرگانی گرمی مغان از اجرای طرح کنترل قیمت میوه و گوشت سفید در این شهرستان خبر داد.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۲:۳۱

 عشایر 25 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می‌کنند  
مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی عشایر ایران گفت: 25 درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تولید می‌شود.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۲:۲۴

 واردات آزاد شکر، 880 میلیارد ریال درآمد دولت را گرفت  
در صورت اعلام تعرفه 30 درصدی واردات شکر، دولت می‌توانست درآمدی معادل 880 میلیارد ریال طی 10 ماهه سال جاری کسب کند. طی 10 ماهه سال جاری یک میلیون تن شکر به ارزش 320 میلیون دلار با نرخ تعرفه 4 درصدی وارد کشور شده که دولت بابت آن سودی دریافت نکرده است.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۲:۲۰

 سلامت طیور واحد‌های مرغداری شهریار تایید شده است  
رییس سازمان دامپزشکی شهریار گفت: سلامت طیور 202 واحد مرغداری در شهرستان پس از بازدیدهای متوالی تایید شده است.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۲:۱۴

 استخرهای لارو بچه ماهیان سفید با کود غنی‌سازی شدند  
طرح غنی‌سازی استخرهای لارو بچه ماهیان سفید امسال برای اولین بار در استان گیلان به اجرا در آمد.
۱۳۸۵/۱۲/۰۹ , ۰۲:۱۲


9 اسفند 1387 


تعداد اخبار : ۹
 انجمن علمی علوم و فناوری صنایع غلات ایران فعالیت خود را آغاز کرد  
اولین هیئت مدیره و بازرسان انجمن علوم و فناوری صنایع غلات ایران با آرای اعضای پیوسته انجمن انتخاب شدند
۱۳۸۷/۱۲/۰۹ , ۲۳:۰۳

 مسوولیت اصلی امنیت غذایی برعهده دولت هااست  
قائم مقام امور بین‌الملل اتاق بازرگانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در بحث تامین امنیت غذایی برای کشورها، کار اصلی بر عهده دولت است
۱۳۸۷/۱۲/۰۹ , ۲۳:۰۲

 افتتاح بزرگ‌ترین واحد لبنیات بخش خصوصی شرق کشور  
بزرگ‌ترین واحد لبنیات بخش خصوصی شرق کشور با حضور استاندار خراسان رضوی افتتاح شد
۱۳۸۷/۱۲/۰۹ , ۲۲:۵۵

 تنها راه نجات چای برخورد جدی با قاچاق است  
رییس اتحادیه چایکاران شمال با اشاره به اینکه تسهیلات به‌زراعی را به صورت وام در اختیار چایکاران قرار می‌دهند، تصریح کرد: اگر چایکاران توان پرداخت وام‌های با سود بالا را داشتند که خود برای دریافت وام به بانک‌ها مراجعه می‌کردند و نیازی به دادن این وام‌ها از سوی دولت نبود
۱۳۸۷/۱۲/۰۹ , ۲۲:۴۸

 ظروف یکبار مصرف در مواد غذایی گرم، چرب و ترش حل می‌شوند  
رئیس اداره بهداشت اماکن وزارت بهداشت گفت: ظروف یکبار مصرف پلیمری در مواد غذایی گرم، چرب و ترش حل می‌شوند و بیماری‌زا هستند به همین علت به این جای آنها باید از ظروف معمولی یا ظروف یکبار مصرف بیوپلیمری که تجزیه‌پذیر هستند، استفاده شود
۱۳۸۷/۱۲/۰۹ , ۲۲:۳۹

 ایران فاقد دانش تولید ماهیان خاویاری است  
رییس اتحادیه صادر کنندگان آبزیان گفت: دانش تولید ماهیان خاویاری در کشور در سطحی نیست که طرح تکثیر مصنوعی ماهیان خاویاری را به نتیجه برساند
۱۳۸۷/۱۲/۰۹ , ۲۲:۳۲

 سبزی و صیفی در کنار میوه شب عید در بازارهای تره‌بار  
امسال در کنار عرضه مستقیم میوه شب عید، سبزی و صیفی نیز عرضه می‌شود
۱۳۸۷/۱۲/۰۹ , ۲۲:۱۷

 قـرارداد فـروش 150 هـزارتـن سـیـب‌زمـیـنـی مـنـعـقـد شـد  
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از انعقاد قرارداد فروش 150 هزار تن سیب‌زمینی کشاورزان استان اردبیل به سازمان بهزیستی و کمیته امداد خمینی‌(ره) برای خروج از بحران سیب‌زمینی در استان خبر داد
۱۳۸۷/۱۲/۰۹ , ۲۲:۰۹

 دستگاه انجماد سلولهای گیاهی و جانوری در کشور ساخته شد  
برای نخستین بار در کشور، دستگاه انجماد سلولهای گیاهی و جانوری توسط کارشناس مرکز اصلاح نژاد دام ساخته شد
۱۳۸۷/۱۲/۰۹ , ۲۲:۰۲

9 اسفند 1388 

تعداد اخبار : ۱۰
 دستگاه بسته بندی حبوبات محصول جدید کیان صنعت اصفهان  
به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران ، فودنا ، این دستگاه مناسب برای بسته بندی حبوبات ، سبزیجات خشک ، چای ، خشکه بار ، قند ، شکر ، چیپس ، تافی ، ماکارونی فرمی و غلات حجیم شده می باشد
۱۳۸۸/۱۲/۰۹ , ۱۵:۲۱

 لزوم مطابقت نظارت بر ذبح شرعی با موازین شیعه  
نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهادکشاورزی در مشهد و در جمع مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در ادارات کل دامپزشکی استان ها اظهار داشت: باید دقت شود تا نظارت شرعی بر صید و ذبح دقیقاً مطابق با موازین شیعه و فقه جعفری صورت پذیرد.
۱۳۸۸/۱۲/۰۹ , ۱۵:۱۰

 نخستین نمایشگاه بین المللی حلال در تهران برگزار می شود  
دبیر انجمن ملی خرمای ایران گفت: نخستین نمایشگاه بین المللی حلال همزمان با تولد یک سالگی جشنواره خرما 11 تا 14 اسفند در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
۱۳۸۸/۱۲/۰۹ , ۱۴:۱۹

 برگزاری نخستین همایش صادرات دام، طیور و آبزیان  
به نقل از فودنا ، نخستین همایش صادرات دام، طیور، آبزیان، محصولات آنها و صنایع وابسته فردا دوشنبه از ساعت 14:30 تا 17:30 در سالن کنفرانس شماره 1 خلیج فارس واقع در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.
۱۳۸۸/۱۲/۰۹ , ۱۳:۵۷

 تغییرنکردن قیمت گوشت گوسفند تا شب عید  
به منظور تنظیم بازار شب عید و تامین گوشت مورد نیاز و مصرفی مردم در ایام شب عید از غرب ایران و سیستان و بلوچستان گوشت گوسفندی به تهران می‌آید که در سطح شهر توزیع می‌کنیم و این امر در تعدیل قیمت بسیار موثر است.
۱۳۸۸/۱۲/۰۹ , ۱۳:۴۷

 انتخاب آزمایشگاه مرجع دامپزشکی ایران به عنوان آزمایشگاه منطقه‌ای  
سند موافقتنامه همکاری بین آزمایشگاه مرجع بین‌المللی سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد (FAO)، سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) و آزمایشگاه مرجع سازمان دامپزشکی جمهوی اسلامی ایران به امضاء رسید.
۱۳۸۸/۱۲/۰۹ , ۱۳:۴۱

 تعرفه واردات مرکبات چهار درصد  
تعرفه واردات مرکبات مانند سالهای گذشته به رقم چهار درصد بازگشت.
۱۳۸۸/۱۲/۰۹ , ۱۱:۱۵

 با امکانات و ظرفیت‌های موجود می‌توانیم20برابر فعلی تولید داشته باشیم  
عضو هیات مدیره شورای ملی زیتون ایران گفت: کلیات طرح اصلاح باغات غیر اقتصادی زیتون هفته آینده توسط این شورا کامل شده و برای تصویب به مجلس می‌رود.
۱۳۸۸/۱۲/۰۹ , ۱۱:۱۱

 همایش علمی صنعت گیاهان دارویی  
به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران ، فودنا ، همایش علمی توسعه صنعت گیاهان دارویی از امروز در محل سالن حجاب تهران برگزار می شود.
۱۳۸۸/۱۲/۰۹ , ۱۱:۰۶

 توزیع میوه ذخیره شده از مسیر اصلی خود خارج شده است  
توزیع میوه ذخیره شده از مسیر اصلی خود خارج شده و گروهی که در وزارت بازرگانی این مسیر را با همکاری شخص و یا شرکت تعاونی که باید در امور خرده فروشی میوه دخالت کند به دولت گرفته اند.
۱۳۸۸/۱۲/۰۹ , ۱۰:۵۹


9 اسفند 1389 

تعداد اخبار : ۳۲
 میوه و مرکبات به اندازه کافی در سردخانه‌های استان وجود دارد  
رییس سازمان بازرگانی استان همدان گفت: یکی از رسالت‌های سازمان بازرگانی نظارت و کنترل قیمت‌ها است.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۶:۱۲

 دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان توسط شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس  
به گزارش فودنا شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس،موفق به دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان شد


۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۶:۰۷

 دریافت گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان توسط ماکارونی سمیرا  
ماکارونی سمیرا موفق به دریافت گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان شد.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۵:۵۵

 آجیل و خشکبار هیچگونه افزایش قیمتی نخواهد داشت  
رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار کشور گفت: امسال آجیل و خشکبار هیچگونه افزایش قیمتی نخواهد داشت و امیدوارم قیمت‌ها نسبت به سال گذشته کاهش نیز پیدا کند.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۵:۵۰

 اولین کشتارگاه صنعتی بلدرچین و کبک کشور افتتاح شد  
نخستین کشتارگاه صنعتی بلدرچین و کبک کشور امروز در منطقه خضرآباد در شهرستان صدوق راه اندازی شد
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۵:۴۷

 توضیحات وزیر بازرگانی در مورد قیمت تخم‌مرغ و شیر یارانه‌ای  
وزیر بازرگانی با ارائه توضیحاتی در مورد افزایش قیمت تخم‌مرغ علت آن را بیماری حاد تنفسی پرندگان و معدوم شدن تعدادی از پرندگان عنوان کرد.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۵:۴۴

 جگر و ریه دام‌های مبتلا به کیست هیداتیک عامل اصلی انتقال این بیماری به انسان است  
معاون شبکه دامپزشکی بجنورد گفت: جگر و ریه دام‌های مبتلا به کیست هیداتیک عامل اصلی انتقال این بیماری به انسان است.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۵:۴۰

 دهمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی مازندران  
به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران، فودنا، دهمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی مازندران در محل دایمی نمایشگاه های استان واقع در قائمشهر از امروز کار خود را به مدت 5 روز آغاز کرد.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۵:۳۵

 چون وزارت بازرگانی می‌گوید میوه ذخیره کرده است، ما نگران نیستیم  
رئیس اتحادیه باغداران و مرکبات گفت: میوه مورد نیاز مردم با جمع‌آوری از استان‌های گلستان، مازندران و گیلان به صورت توزیع در واحدهای صنفی، میداین میوه و تره‌بار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۳:۱۳

 واردات مرغ به بازار در شرایط وجود توان صادرات در کشور  
دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان گفت: توان صادرات مرغ را داریم در حالیکه مرغ وارداتی برای تنظیم بازار در کشور تزریق شده است.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۱:۵۰

 معرفی 89 حامی حقوق مصرف‌کننده در سال 89  
در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، از سوی سازمان حمایت 89 شرکت تولیدی متفخر به دریافت تندیس و گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان شدند.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۱:۴۷

 افتتاح نمایشگاه کالا و خدمات  
چهارمین نمایشگاه کالا و خدمات ایران دیروز (یکشنبه) با حضور معاون وزیر بازرگانی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران‌ در شهر کابل افتتاح شد.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۱:۴۷

 کاهش قیمت تخم مرغ در چند روز آینده  
رییس سازمان بازرگانی استان تهران، با بیان این مطلب که قیمت تخم‌مرغ طی روزهای آتی کاهش خواهد یافت، گفت: با توجه به کاهش 30 درصدی تولید تخم‌مرغ، تعرفه واردات این محصول صفر شده و با واردات آن توسط بخش خصوصی، مشکل عرضه حل خواهد شد.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۱:۴۴

 برای تامین گوشت سفید شب عید نگرانی نداریم  
استاندار بوشهر گفت: با از بین رفتن کامل بیماری نیوکاسل و رفع نیازهای مرغداری‌ها، برای تامین گوشت سفید شب عید دغدغه‌ای نداریم.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۱:۴۴

 فقط 65 درصد مردم از گروه شیر و لبنیات مصرف می کنند  
تنها حدود 65 درصد از افراد جامعه روزانه یک بار یا بیشتر ازگروه شیر و لبنیات مصرف می‌کنند.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۱:۴

 برگزاری 20 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در استان گیلان  
رئیس سازمان بازرگانی استان گیلان اعلام کرد: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا از فردا (10 اسفند) در استان گیلان در 16 شهر این استان آغاز به کار خواهد کرد.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۱:۴۱

 6 بازار جدید میوه و تره بار در پایتخت افتتاح می شود  
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: تا پایان سال جاری 6 بازار و میدان میوه و تره بار به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۱:۴۰

 ایران مرکز غلات منطقه می‌شود  
وزارت بازرگانی، طرح تبدیل ایران به مرکز غلات غله خاورمیانه در دستور کار قرار داده است که برای دستیابی به این مهم، افزایش ظرفیت سیلوهای کشور به بیش از 11 میلیون تن آغاز شده است.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۱:۳۸

 شهرداران نسبت به ضابطه مند کردن مراکز عرضه ماهی قرمز اقدام کنند  
رییس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان زنجان گفت: با توجه به این‌که برخی بیماری‌ها هنگام تماس ماهی آلوده با پوست به انسان منتقل می‌شود، لذا برای پیشگیری می‌توان از دستکش استفاده کرد و پس از هر بار تماس با ماهی یا آب آنها، دست‌ها را با آب و صابون شست.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۱:۳۴

 عرضه جو با دو قیمت به منظور آشنایی طرفین معامله با نیاز بازار است  
مدیر امور ناظرین و تالارهای بورس کالا این موضوع که فروش جو با دو قیمت باعث رفتن خریداران به سمت بازارهای خارج از بورس شده است، را قویا رد کرد.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۱:۳۱

 بدهی 280 میلیارد تومانی معاونت برنامه‎ریزی ریاست جمهوری به دامداران و صنایع لبنی  
قائم مقام معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی گفت: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از آغاز سال 89 تاکنون فقط 200 میلیارد تومان از یارانه شیر را اختصاص داده است.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۰:۰۹

 برخورد اتحادیه قنادان کشور با متخلفان این صنف  
رئیس اتحادیه قنادان با اشاره به تدارک گسترده فعالان این بخش برای تامین و عرضه شیرینی شب عید تاکید کرد : اگر مردم تخلفی مشاهده کردند ، می توانندبه اتحادیه کشوری قنادان اطلاع دهند.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۰:۰۶

 فروش میگو به نصف قیمت تمام شده و پیشنهاد خرید تضمینی  
یک فعال اقتصادی با بیان اینکه دولت د جهت حمایت از تولید کنندگان میگو باید خرید تضمینی را اجرا کند، گفت: به دلیل بازاررسانی نامناسب در داخل و خارج کشور مجبور به فروش میگو به نصف قیمت هستیم.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۰:۰۳

 8000 کیلوگرم چای تقلبی توسط بازرسی و نظارت اصناف کشف شد  
بازرسی و نظارت اصناف تهران در بررسی های خود موفق شد هشت هزار کیلو گرم چای تقلبی قاچاق را در میدان رازی خیابان رباط کریم تهران در یک انبار کشف کند.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۱۰:۰۱

 سازمان جهادکشاورزی به دنبال واقعی کردن قیمت شیر می باشد  
مدیر امور دام معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان گفت: سازمان جهادکشاورزی به دنبال واقعی کردن قیمت شیر در استان می باشد.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۰۹:۵۸

 پیشنهاد ایران برای تاسیس موسسه بین‌المللی تحقیقات پنبه تصویب شد  
معاون پژوهشی موسسه تحقیقات پنبه ایران گفت: پیشنهاد ایران برای تاسیس موسسه بین المللی تحقیقات پنبه به منظور رفع نیازهای فنی کشورهای منطقه در مورد پنبه تصویب شد.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۰۹:۵۵

 برندسازی برای کالای ایرانی در آسیای ‌میانه دنبال می شود  
ایزن بازرگانی ایران گفت: پنجمین نمایشگاه کالاهای ایران در ترکمنستان، فرصتی مناسب برای معرفی کالاهای با کیفیت ایرانی و برندسازی برای محصولات جمهوری اسلامی ایران در آسیای‌ میانه محسوب می شود.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۰۹:۴۳

 دانش آموزان آملی جشنواره غذا و شیرینی برپا کردند  
دانش آموزان آملی با هدف کمک به دانش آموزان سرطانی این شهرستان، جشنواره غذا و شیرینی در مدرسه غیرانتفاعی فرزندان ایران آمل برپا کردند.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۰۹:۴۱

 آغاز توزیع مرکبات ذخیره شده برای تنظیم بازار  
توزیع مرکبات ویژه ایام نوروز در استانها براساس برنامه ریزی سازمان های بازرگانی تعیین و از دهه سوم اسفند ماه برای مردم توزیع خواهد شد.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۸

 دستگاه بسته بندی موادگرانولی با مدل SM-3003 محصول شرکت شادمهر  
دستگاه بسته بندی مواد گرانولی با عملکرد الکترومکانیک- پنوماتیک خود را برای صنایع بسته بندی وبرای محصولاتی شامل:حبوبات –چای-قند و شکر- چیپس-سبزیجات و میوه خشک-خشکبار-غلات حجیم شده-تافی-مواد فریز شده-دارویی و شیمیایی به تولید کنندگان این مجموعه ارایه نماید
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۶

 ظرفیت ذخیره‌سازی گندم از مرز 9 میلیون تن عبور می‌کند  
وزیر بازرگانی گفت: تا پایان سال 90، ظرفیت ذخیره‌سازی گندم کشور از مرز 9 میلیون تن عبور خواهد کرد.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۰۹:۲۵

 سیاست ها و برنامه هاى حمایت از مصرف کنندگان از زبان وزیر بازرگانى  
وزیر بازرگانی با اشاره به قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: جمله مزیت های مهم تصویب این قانون پیش بینی انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان است که در راستا مشارکت مردمی در اجراء سیاست ها و برنامه‎های حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان ساماندهی شده و توسعه پیدا می کند.
۱۳۸۹/۱۲/۰۹ , ۰۹:۲۳
 
 

9 اسفند 1390 

تعداد اخبار : ۴۴
 کاهش قیمت جهانی محصولات کشاورزی در سال 2012  
وزارت کشاورزی آمریکا پیش بینی کرد قیمت‌های جهانی محصولات کشاورزی در سال جاری با افزایش تولید از سوی کشاورزان در سرتاسر جهان به منظور بازگرداندن ثبات به بازار کالا، کاهش می یابد و از نگرانی‌ها نسبت به تورم قیمت غذا کم می کند.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۵۴

 دو سوم جمعیت گرسنه جهان در آسیا زندگی می کنند  
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی انک توسعه آسیایی (ADB) در حدود یک میلیارد نفر از جمعیت جهان گرسنه هستند که از این تعداد دو سوم در آسیا و اقیانوسیه زندگی می کنند .
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۵۳

 علل هورمونی و آندوژنیک عمده‌ترین دلیل ریزش مو است  
عمده‌ترین دلیل ریزش مو در زنان و مردان ریزش هورمونی و آندروژنیک است که به شکل طاسی خود را نشان می‌دهد البته در برخی موارد نیز بر اثر استرس‌های شدید مانند شنیدن اخبار ناگوار، سیل، جنگ، خونریزی، فرد دچار ریزش موی گذرا می‌شود.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۵۲

 خـواص بـادام با پختـه شـدن از بین مـی‌رود!  
آلرژی غذایی، یکی از عوامل تحمل نکردن بعضی از غذاها در افراد، به خصوص کودکان است...
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۵۰

 چای بهتر است یا قهوه؟  
قهوه و چای از نوشیدنی‌های مرسوم در میان مردم بسیاری از کشورها هستند. مطالعه‌های فراوانی در مورد خواص آنها انجام شده است و باورهای درست و غلط زیادی درباره‌شان وجود دارد.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۵۰

 آب درمانی لاغر می کند!  
ما تا به حال در مورد خطرهای کمبود آب در بدن بسیار گفته‌ایم. درباره اینکه همه افراد باید به محض احساس تشنگی و خشکی دهانشان آب بنوشند تا دچار کم‌آبی بدن نشوند
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۴۸

 با کره و مربای صبحانه مخالفم!  
خوردن مربا و کره در وعده صبحانه چندان توصیه نمی‌شود و در صورت تکرار می‌تواند عامل ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی باشد...
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۴۸

 غذاهای دوستدار سلامت آقایان  
هر ساله تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان دچار سرطان پروستات می‌شوند. اینجا به شما می‌گوییم که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات چه بخورید...
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۴۶

 مواد غذایی جایگزین برای تامین امگا3 بدن  
ماهی یک منبع سرشار از امگا۳ و اسیدهای چرب اشباع نشده مورد نیاز بدن است. اما برخی از افراد، ممکن است طعم ماهی را دوست نداشته باشند. اما سوال اینجاست که این افراد چگونه امگا۳ مورد نیاز بدنشان را تامین کنند؟
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۴۶

 روغنی برای درمان بیماری های قارچی  
روغن درخت چای برخلاف اسم آن از گیاه چای گرفته نمی شود بلکه از طریق تقطیر بخار برگ ها و شاخه های کوچک درختی به این نام استخراج می شود..
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۴۴

 عــادی شـدن رونـد صــادرات طــلای ســرخ  
نایب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران خراسان جنوبی از عادی شدن روند صادرات زعفران خبر داد و گفت: قیمت‌های فروش این محصول در بازارهای جهانی همچنان پایین است.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۴۴

 نکاتی مهم قبل از غذا خوردن  
چه با هدف کم کردن وزن و یا خوردن غذای سالم ،بهترین راه این است که قبل از ورود اولین لقمه به دهانتان از خودتان این 4 سوال را بپرسد...
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۴۲

 دلیل آزاد شدن واردات شیر خشک چیست؟  
با توجه به تولید مناسب شیر خام و راه اندازی کارخانه شیر خشک در کشور هیچگونه کمبودی برای توجیه واردات شیر خشک وجود ندارد
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۴۱

 صـادرات بـیـش از 24 هـزار تـن پـا و پـنـجه مـرغ  
رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: امسال با مجوز بهداشتی این سازمان 43 هزار تن گوشت مرغ وارد کشور شده و 296 تن گوشت مرغ و بیش از 24 هزار تن پا و پنجه مرغ از محل تولید داخلی نیز صادر شده است.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۹

 توزیع فراوان مرغ 3500 تومانی و شکر 1300 تومانی در تعاونی‌های مصرف  
مدیر عامل اتحادیه مصرف محلی استان تهران با اشاره به توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها گفت: مرغ 3500 تومانی و شکر 1300 تومانی، گوشت و روغن زیر قیمت بازار به وفور در تعاونی‌ها توزیع می‌شود.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۸

 پاکستان بهترین کشور برای تامین نیاز برنج ایران است  
دبیر انجمن برنج گفت: برنج پاکستانی با ذائقه مردم ایران آشناتر بوده و گزینه مناسبی برای جایگزینی با برنج هندی و تایلندی است.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۷

 واردات میوه تیر خلاص به تولیدکننده  
افزایش تولید و ذخیره سازی مناسب واردات میوه چه بهانه ای می تواند داشته باشد؟ این سوالی است که بارها از مسئولین پرسیده ایم اما پاسخ قانع کننده ای نیافته ایم
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۲

 نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران اگروفود(2012) اوایل خردادماه 91 آغاز می گردد  
به گزارش اولین خبرگزاری صنایع غذایی ایران نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران اگروفود(2012) از 7 الی 10 خرداد 91 به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار می کند.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۰

 افزایش نرخ ارز، صادرات خشکبار را کاهش داد  
رییس اتحادیه خشکبار گفت: افزایش نرخ ارز صادرات خشکبار را کاهش داده است.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۰

 کتاب مقررات صادرات و واردات ۹۱ با کمترین تغییر منتشر می‌شود  
رئیس کل سازمان توسعه تجارت‌، از انتشار کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۹۱ با کمترین تغییرات تعرفه‌ای تا پایان امسال خبر داد.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۲۸

 نرخ محصولات شیلاتی در بازارهای عمده و خرده‌فروشی به روایت شیلات  
44 هزار و 500 تن محصولات شیلاتی در سال گذشته به کشور‌های مختلف صادر شده است که از این میزان 160 میلیون دلار سال گذشته محصولات شیلاتی برای کشورمان ارز‌آوری داشته است.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۲۷

 تعیین سقف قیمتی برای فروش مرغ  
عضو ستاد تنظیم بازار با اعلام اینکه این ستاد روز دوشنبه سقف قیمتی برای فروش مرغ تازه به میزان 3900 تومان و مرغ منجمد به قیمت 3100 را مصوب کرده است، گفت: بر اساس تصمیمات جدید، صادرات مرغ متوقف شد.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۲۵

 بررسی مشکلات گشایش اعتبار واردکنندگان با تلفن 8692  
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بررسی مشکلات گشایش اعتبار واردکنندگان با تلفن 8692 خبر داد.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۲۳

 تاخیر در اعلام قیمت های خرید تضمینی سئوال برانگیز است  
دبیر انجمن برنج گفت: تاخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره اعلام قیمت های خرید تضمینی برنج با توجه به اینکه عواقب این موضوع را به خوبی می داند، بسیار سئوال برانگیز است.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۲۲

 چایکاران را به شوخی گرفته‌اند  
حتی 2 درصد از چایکاران وارد باغ ها نشده و هیچ کاری اعم از هرس کردن‌، کود پاشی وغیره صورت نگرفته چرا که حق آنها پرداخت نشده است.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۲۱

 نبود برند، تشخیص عسل تقلبی را مشکل کرده است  
مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: نبود برند موجب شده است تشخیص عسل تقلبی از عسل‌های واقعی برای مردم مشکل باشد.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۱۹

 تاسیس نمایشگاه دائمی کالا و محصولات ایرانی در قطر  
نمایشگاه دائمی کالا و محصولات ایرانی در قطر تاسیس می شود.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۱۷

 صادرات کالاهای فارس از مرز 455 میلیون دلار گذشت  
بر پایه آمار گمرکات جمهوری اسلامی ایران استان فارس در 10 ماهه منتهی به بهمن ماه امسال بیش از 455 میلیون دلار کالاوخدمات به خارج از کشور صادر گردیده است.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۱۶

 گسترش همکاری‌های کشاورزی ایران با کشورهای غرب آفریقا  
وزیر جهاد کشاورزی در سفر به بورکینافاسو با لوک آدولف تیائو نخست وزیر این کشور دیدار کرد.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۱۶

 منع واردات کالاهای دارای مشابه ساخت داخل  
هیئت وزیران به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی به وزارت صنعت ،معدن و تجارت اجازه داد از ثبت سفارش و واردات کالاهای غیر ضرور و دارای مشابه ساخت داخل با تشخیص وزیر صنعت،معدن و تجارت جلوگیری کند.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۱۱

 تکمیل زنجیره تولید مرغ در شمال غرب کشور  
مدیر امور دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال 90 میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی در واحدهای مرغ مادر استان تولید شده است.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۱۱

 60هزار تن جو وارداتی بین دامداران کشور توزیع می‌شود  
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران ایران از توزیع ۶۰هزار تن جو وارداتی بین دامداران خبرداد.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۰۹

 اجرای قانون نظارت بر ذبح شرعی دام در تمام کشتارگاه‌های دام و طیور  
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از اجرای قانون نظارت بر ذبح شرعی دام در تمام کشتارگاه‌های دام و طیور خبر داد.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۰۸

 مبلغ 21794میلیون ریال جهت تعداد 1171 واحد گاوداری شیری استان اختصاص داده شد  
به منظور افزایش تولید شیرخام و همچنین حمایت ازپرورش دهندگان واحدهای گاوداری شیری که در اثر نوسانات بازار علوفه و تأمین خوراک دام مورد نیاز و نیز خشکسالی سنوات گذشته ، قادربه بازپرداخت تسهیلات دریافتی ازسوی بانک کشاورزی نبوده اند.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۰۷

 اعلام شرایط تفویض اختیار واردات مواد اولیه فرآورده های مکمل، شیر مصنوعی و غذاهای ویژه  
کمیسیون قانونی تشخیص صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک در خصوص تفویض اختیار انجام امور واردات مواد اولیه ثبت شده مورد استفاده در تولید فرآورده های مکمل، شیر مصنوعی و غذاهای ویژه اعلام رای نمود.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۰۶

 کشف 10 تن برنج قاچاق در لرستان  
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت لرستان از کشف 10 تن برنج احتکار شده در لرستان خبرداد.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۰۵

 واگذاری 300شهرک و ناحیه صنعتی در سال آینده  
واگذاری مالکیت و اداره امور شهرکها به بخش خصوصی از ابتدای سال آینده در گام اول با واگذاری 300 شهرک وناحیه صنعتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۰۲

 سرکه‌ای به نام بالزامیک  
یکی از انواع پرطرفدار در کشور ما سرکه سیب است؛ در حالی که سرکه‌ی انواع میوه‌ها در کشورهای اروپایی و سرکه‌ی برنج در جنوب و شرق آسیا، به ویژه چین و ژاپن، طرفداران بیشتری دارد.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۹:۰۲

 آیا می دانید چرا تمایل به آب خوردن ندارید؟  
مقدار آبی که می نوشید به عواملی چون آبی که می نوشید ،آب و هوایی که درآ ن زندگی می کنید، وضعیت سلامتی و جسمانی، دوران بارداری یا شیر دهی بستگی دارد.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۸:۵۹

 ضوابط جدید برای واردات کالاها  
میانگین سود کالاهای وارداتی 15 درصد تعیین شد؛ به گفته یک مقام سازمان توسعه تجارت، تعیین سقف سود برای کالاهای وارداتی در جهت اعمال صحیح سیاست نرخ ارز 1226 تومانی صورت گرفته است؛ چرا که بیم آن می‌رود واردکنندگان پس از دریافت ارز با نرخ مرجع، اقدام به فروش کالا بر اساس ارز آزاد کنند.از این رو، تعیین سقف سود وارداتی موجب جلوگيری از این گونه سوء‌استفاده‌های احتمالی خواهد شد.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۸:۵۸

 شهرک تخصصی آجیل و خشکبار در خراسان رضوی ایجاد می‎شود  
رییس اتحادیه کشوری آجیل و خشکبار از مطرح شدن موضوع ایجاد شهرک تخصصی آجیل وخشکبار کشور به صورت پایلوت در خراسان رضوی خبر داد.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۸:۵۶

 ایمنی ‌مقابل آنفلوآنزا با خوراکی‌های ویژه  
فصل زمستان باوجود زیبایی‌های فراوانی که دارد، همراه با آنفلوآنزا و سرماخوردگی است، اما یک رژیم غذایی سالم می تواند بدن را در برابر هجوم ویروسها و باکتری‌های این بیماری‌ها ایمن کند...
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۸:۵۲

 سرمایه صندوق توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی به 2 هزار و 600 میلیارد ریال می رسد  
سرمایه 47 صندوق توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی کشور تا اردیبهشت ماه سال آینده به دو هزار و 600 میلیارد ریال می رسد.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۸:۵۰

 کالاهای اساسی مورد نیاز مردم ذخیره سازی شده است.  
قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از ذخیره سازیکالاهای اساسی برای تنظیم بازار ایام پایانی سال در استان خبر داد.
۱۳۹۰/۱۲/۰۹ , ۰۸:۴۸

9 اسفند 1391 

تعداد اخبار : ۲۰
 عرضه پسته 30 هزار تومانی در نمایشگاه‌های بهاره  
همزمان آغاز به کار نمایشگاه‌های بهاره پسته درجه یک کیلویی 30 هزار تومان در این نمایشگاه‌ها توزیع می‌شود.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۱۸:۰۶

 ارتقاء کیفیت نان در گرو استانداردسازی فرآیند تولید است  
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، ارتقاء کیفیت نان را در گرو استانداردسازی فرآیند تولید دانست.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۱۸:۰۴

 فروش پسته 30 هزار تومانی شرط فروش دیگر پسته‌ها در قنادی‌ها  
رئیس اتحادیه شیرینی و قنادان گفت: با وجود افزایش قیمت و کمبود برخی از مواد‌ اولیه تا پایان فروردین سال آینده افزایش قیمتی نخواهیم داشت.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۱۸:۰۲

 مازندران اولین تولیدکننده گوشت مرغ در کشور  
مازندران در تولید 22 محصول کشاورزی رتبه اول کشور را دارد.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۱۷:۵۷

 ذخیره سازی 107 هزار تن گوشت مرغ در کشور  
مدیر کل دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهادکشاورزی از ذخیره سازی 107 هزار تن گوشت مرغ در کشور برای پایان سال خبر داد.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۱۷:۵۷

 گوشت گرم از استان اردبیل وارد زنجان می شود  
معاون برنامه ریزی استانداری زنجان با اشاره به اینکه گوشت قرمز از استان اردبیل وارد زنجان می شود، گفت: قیمت گوشت قرمز در استان 26 هزار تومان است.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۱۷:۵۳

 راه‌حل مرغداران برای ثبات قیمت مرغ  
قیمت گوشت مرغ در بالا و پایین شهر با هم فرق دارد از کیلویی 4800 تا 6500 تومان اما مرغداران تاکید دارند: گرچه هزینه‌های تولید آن‌ها افزایش یافته اما دولت با نظارت دقیق‌تر می‌تواند این نوسانات را کاهش دهد.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۱۱:۰۸

 برنج هندی برای ایران ارزان‌تر می‌شود؟  
بازرگانان هندی به دنبال تغییرات اخیر نرخ ارز در ایران ممکن است، قیمت‌ صادرات برنج‌ را برای حفظ این بازار کاهش دهند.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۱۱:۰۵

 خودکفایی گوشت با واردات گوسفند؟  
در 11 ماهه امسال 54 هزار رأس دام زنده به کشور وارد شد اما دامداران معتقدند این میزان واردات، ضرورتی ندارد و باید به جای آن مقدمات مورد نیاز برای خودکفایی گوشت قرمز فراهم شود.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۱۱:۰۳

 دولت تنها حق قیمت‌گذاری کالاهای انحصاری را دارد/ لزوم ساماندهی واحد‌های غیردولتی پخش کالا  
در اقتصاد امروز جهان، توجه به بنگاه‌های اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است این بنگا‌ه‌ها به فضای رقاتی احتیاج دارند و این نکته خود به خود کاهش سهم دولت در بازار را در پی دارد، به نحوی که امروزه دولت‌ها تنها در شرایط خاص و یا به منظور ساماندهی کالاهای انحصاری حق ورود به بازار را دارند. این مسئله در برنامه پنجم توسعه ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۰۹:۴۴

 اولین همایش ملی با عنوان تحقیق و توسعه ی صنایع تخمیری با رویکرد استانداردسازی  
پژوهشگاه استاندارد با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان جهانی ایمنی غذا در 30 و 31 اردیبهشت سال 1392 اولین همایش ملی را با عنوان تحقیق و توسعه ی صنایع تخمیری با رویکرد استانداردسازی و با هدف معرفی و انتقال جدیدترین دستاوردها و پیشرفتهای علمی به صنایع و کاربردی کردن آنها با ارائه مقاله، پوستر، سخنرانی، برگزاری کارگاه آموزشی و نمایشگاه برگزار می نماید.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۰۹:۴۰

 جعل برندهای ایرانی در افغانستان توسط شرکت های پاکستانی  
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: متأسفانه ما در برند سازی عقب هستیم. امروز به واسطه عدم ثبت برند کالاهای ایرانی، برندهای ما در افغانستان توسط شرکت های پاکستانی جعل می شود.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۸

 فروش ویژه اقلام شب عید در تعاونی‌های مصرف  
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های مصرف سراسر کشور از فروش مرغ، گوشت، برنج و آجیل با تخفیف 5 تا 15درصد در تعاونی‌های مصرف خبر داد.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۶

 دومین کنگره بین المللی کلینیسین های دامهای بزرگ برگزار شد  
دومین کنگره بین المللی کلینیسین های دامهای بزرگ (ایکلاپ 2013) در سالن همایش های بین المللی رازی امروز برگزار شد.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۵

 10 درصد محصولات کشاورزی کشور ارگانیک تولید می شود  
مدیر کل دفتر تجاری سازی، تحقیقات و انتقال فناوری سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون به دلیل وجود نظام سنتی در بخش کشاورزی ، فقط حدود 10 درصد محصولات به صورت ارگانیک تولید می شود ک این امر باید در اکثر اراضی کشاورزی کشور توسعه و تسری یابد.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۲

 جزئیات طرح اصلاح قیمت ارز/ ممنوعیت جدید برای خرید و فروش ارز  
رئیس کل بانک مرکزی، از برنامه ریزی برای جلوگیری از خرید و فروش ارز در شبکه غیررسمی و تصویب آن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دلالی از بازار ارز برچیده می شود.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۰

 افتتاح سیستم شبکه پایش آبزیان در کشور  
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از افتتاح سیستم شبکه پایش در حوزه آبزیان در سال 92 خبر داد.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۰۹:۲۷

 نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی دوبی افتتاح شد  
هیجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی (گلف فود) در منطقه شیخ‌نشین دوبی افتتاح شد.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۰۹:۲۵

 ارسال 40 هزار تن پرتقال از مازندران به سراسر کشور  
معاون سازمان نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: برای تأمین میوه شب عید،40 هزار تن پرتقال از مازندران به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۰۹:۱۹

 دام زنده وارداتی فاقد بیماری است  
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در دام وارداتی به مرزهای کشورمان تاکنون هیچ بیماری مشترک دام و انسان شناسایی نشده و سلامت آنها مورد تأیید قرار گرفته است.
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ , ۰۹:۱۵

9 اسفند 1392 

تعداد اخبار : ۱۶
 افزیش سرانه مصرف با حذف مالیات بر ارزش افزوده محصولات لبنی  
به گزارش فودنا، امیر باروتکوب مدیر عامل صنایع شیر ایران با اشاره سرانه پایین مصرف لبنیات در ایران گفت: مالیات بر ارزش افزوده باعث افزایش نرخ محصولا لبنی و کاهش مصرف شده است فلذا هم اکنون به دنبال این هستیم که علاوه بر حذف مالیات بر ارزش افزوده از محصولات لبنی فرآوری شده، سرانه مصرف را افزایش دهیم.
۱۳۹۲/۱۲/۰۹ , ۲۳:۵۳

 آخرین آمار صادرات و واردات 11 ماهه 92: برنج، ذرت، کنجاله و گندم در صدر واردات 11 ماهه سال 92 
به گزارش فودنا و به نقل از آخرین آمار گمرک، اقلام عمده وارداتی در 11 ماهه نخست 92 شامل «برنج» به ارزش2 میلیارد و 93 میلیون دلار، «کنجاله» به ارزش یک میلیارد و 635 میلیون دلار، «ذرت» به ارزش یک میلیارد و 307 میلیون دلار، «وسایل نقلیه با موتورپیستونی درونسوز با حجم سیلندر 1000 تا 1500 سانتیمتر مکعب» به ارزش یک میلیارد و 97 میلیون دلار و «گندم» به ارزش یک میلیارد و 70 میلیون دلار بوده است.
۱۳۹۲/۱۲/۰۹ , ۲۱:۲۴

 صادرات 45 میلیارد دلاری محقق نشد  
رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: در حالی که قرار بود صادرات نفتی و غیر نفتی در سال جاری از مرز 45 میلیارد دلار عبور کند این رقم تا پایان امسال به مرز 40 میلیارد دلار خواهد رسید.
۱۳۹۲/۱۲/۰۹ , ۱۲:۲۲

 آیا مصرف بیش از حد میوه چاق می‌کند؟  
بسیاری از افراد برای لاغر شدن و برطرف ساختن تمایل به خوردن شیرینی به مصرف میوه روی می‌آورند. این مواد خوراکی حاوی مقدار قابل توجهی فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند که آنها را به جایگزینی مفید برای بدن تبدیل می‌کنند.
۱۳۹۲/۱۲/۰۹ , ۱۲:۱۸

 رشد مطلوب تولید گردو در آذربایجان‌شرقی طی 20 سال گذشته  
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: تولید گردو در این استان با توجه به افزایش قابل توجه سطوح باغی آن طی بیست سال گذشته، از رشد مطلوبی برخوردار بوده و رتبه کشوری این استان در تولید محصول گردو را از رده هشتم به میانگین سوم وچهارم ارتقا بخشیده است.
۱۳۹۲/۱۲/۰۹ , ۱۲:۱۷

 تعادل در بازار "مرکبات" و" مرغ" شب عید/مردم نگران تامین مایحتاج خود نباشند  
شریعتی گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته افزایش قیمتی در مرغ و مرکبات شب عید نخواهیم داشت مایحتاج اساسی مردم بدون دغدغه تأمین است.
۱۳۹۲/۱۲/۰۹ , ۱۲:۱۶

 علاقمندی شرکت های خارجی برای حضور در بازار ایران افزایش یافته است  
رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران از علاقه مندی بسیاری از شرکت های خارجی برای حضور در بازار ایران خبر داد.
۱۳۹۲/۱۲/۰۹ , ۱۰:۲۳

 ضایعات 150 میلیارد تومانی خوراک مرغ  
دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت:‌ ضایعات حدود 10 درصدی خوراک مرغ 150 میلیارد تومان هدر رفت سرمایه در پی دارد که در کنار ضایعات سه درصدی تخم‌مرغ ناشی از تجهیزات فرسوده مرغداری‌های صنعتی بوده که با اعتبار 600 میلیارد تومانی قابل کاهش است.
۱۳۹۲/۱۲/۰۹ , ۱۰:۲۲

 سیب‌زمینی غذای اعیانی شد!  
قیمت سیب‌زمینی در بازار به کیلویی 3000 تومان رسیده و بر اساس گزارش بانک‌ مرکزی با افزایش 207 درصدی قیمت نسبت به پارسال مواجه‌ شده درحالیکه این محصول به عنوان یکی از کالاهای اساسی همه دهک‌های جامعه است و جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی اقشار کم‌درآمد دارد.
۱۳۹۲/۱۲/۰۹ , ۱۰:۲۱

 یارانه شیر همچنان در حال پرداخت است...  
در حالیکه حدود سه ماه از تصویب یارانه 300 میلیارد تومانی شیر برای تثبیت قیمت این محصول می‌گذرد و به وزارت تجارت نیز ابلاغ شده است هنوز این مبلغ به به دامداران نرسیده و همچنان گفته می‌شود" به زودی پرداخت خواهد شد".
۱۳۹۲/۱۲/۰۹ , ۱۰:۱۸

 دیدگاه مسوولان درزمینه حل مشکلات خرمای استان بوشهر  
استاندار بوشهر و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی معتقدند :برای حل مشکلات فراروی خرما در استان بوشهر، تعریف فرایند و برنامه زمانی کوتاه، میان و بلند مدت وتدوین طرح جامع خرما در این استان ضروری است.
۱۳۹۲/۱۲/۰۹ , ۱۰:۱۵

 قیمت چای خارجی 2 برابر چای ایرانی/ نیاز به واردات 60 هزار تن چای  
رییس سازمان چای از تاکید بر کیفی‌سازی تولید چای ایرانی در سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت چای خارجی در بازار حدود دو برابر چای ایرانی است که هر کیلوگرم آن به حدود 30 هزار تومان می‌رسد.
۱۳۹۲/۱۲/۰۹ , ۱۰:۱۱

 آمادگی شبکه تعاونی‌های مصرف برای تامین اقلام سبد دوم کالا  
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت (اسکاد) آمادگی شبکه تعاونی‌های توزیعی برای تامین اقلام سبد کالای دوم اعلام کرد.
۱۳۹۲/۱۲/۰۹ , ۱۰:۰۹

 نتایج محاسبات جدید در سبد معیشت خانوار  
در آستانه تعیین حداقل دستمزد سال 93، کمیته مزد کارگران استان تهران اعلام کرد هزینه ماهیانه یک خانوار 4 نفره طبق قیمت های بهمن ماه امسال به 1 میلیون و 760 هزارتومان رسیده است. طبق محاسبات انجام شده، خوراک و مسکن به تنهایی 65 درصد کل مبلغ یادشده را تشکیل می دهد و هزینه خوراک هر خانوار 4 نفره در ماه در خوشبینانه ترین حالت 828 هزار و 884 تومان است.
۱۳۹۲/۱۲/۰۹ , ۱۰:۰۷

 آخرین وضعیت تامین شیرخشک‌های رژیمی و متابولیک اعلام شد  
رییس سازمان غذا و دارو آخرین وضعیت تامین شیرخشک‌های رژیمی و متابولیک در کشور را اعلام کرد.
۱۳۹۲/۱۲/۰۹ , ۱۰:۰۵

 دولت یازدهم هم برنامه‌ای برای پرداخت جوایز صادراتی ندارد  
عضو شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی گفت: در حالی که از سال 1389 تا کنون روند پرداخت جوایز صادراتی متوقف شده‌ است، دولت یازدهم هم تعهدی برای پرداخت جوایز صادراتی نمی‌دهد چون پول ندارد.
۱۳۹۲/۱۲/۰۹ , ۱۰:۰۳

9 اسفند 1393 

تعداد اخبار : ۳۴
 بی‌رغبتی تولیدکنندگان از ارزیابی حمایت از حقوق مصرف‌کننده  
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه از ۱۰۰۰ بنگاه اقتصادی موجود در کشور، تنها ۳۵۹ بنگاه اقتصادی در فرآیند ارزیابی حمایت از حقوق مصرف‌کننده شرکت کرده‌اند، گفت: تولیدکننده و مصرف‌کننده از هم جدا نیستند.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۶:۲۶

 نگرانی از بیوتروریسم غذایی وجود ندارد  
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: نگرانی درمورد قرار گیری در معرض بیوتروریسم غذایی به بهانه تحولات سیاسی وجود ندارد.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۶:۲۲

 فراخوان اجرای مرحله ششم قانون مالیات بر ارزش افزوده  
سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه ای، مشمولان مرحله ششم جهت ثبت‏ نام، آموزش و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را اعلام کرد.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۶:۲۰

 برگزاری نخستین همایش فرآورده های غذایی ماندگار در تهران  
نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی روش‌های افزایش ماندگاری فرآورده‌های غذایی (بدون مواد افزودنی) ۱۲ و ۱۳ اسفند ماه جاری با حضور مسوولان و مقامات ۳۰ سازمان و نهاد دولتی، مدیران و کار‌شناسان صنایع غذایی کشور و مهمانانی از پنج کشور اتریش، هلند، دانمارک و در مرکز همایش‌های بین المللی رازی تهران برگزار می‌شود.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۶:۱۸

 صادرات۱۴۰ هزار تن پسته و ۹۰ هزار تن خرما  
طی یازده ماه گذشته ۱۴۰ هزار تن پسته و ۹۰ هزار تن خرما صادر شده این در حالی است که میزان صادرات کشمش ۱۰۰ هزار تن پیش بینی شده بود که به ۵۰ هزار تن رسیده است.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۶:۱۶

 لبنیاتی‌ها هنوز قیمت‌ها را پایین نیاورده‌اند  
در حالی که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به صنایع لبنی اولتیماتوم داده که تا امروز - 9 اسفند - مهلت دارند قیمت‌های افزایش یافته محصولات‌شان را به حالت قبل برگردانند، لبنیاتی‌ها محصولات تولیدی امروز خود را با همان قیمت‌های جدید و افزایش یافته روانه بازار کردند.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۶:۱۱

 هزینه سبد یک خانوار کارگری 2.3 میلیون تومان + لیست اقلام  
میانگین هزینه سبد یک خانوار کارگری در ماه دو میلیون و 353 هزار تومان اعلام شد.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۳:۴۹

 ایجاد برند در صادرات کشمش استان قزوین ضروری است  
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با توجه به نقش برندسازی در فرآیند فروش بهتر، ایجاد برند در صادرات کشمش استان قزوین ضروری است.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۳:۴۷

 20 تا 30 درصد نمک تولیدی کشور استاندارد نیست  
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 20 تا 30 درصد نمک در کشور زیرزمینی و غیراستاندارد تولید می شود.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۳:۴۵

 دریافت تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف کننده توسط پگاه فارس  
شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف کننده را برای چهارمین سال متوالی دریافت نمود.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۳:۳۹

 نصب برچسب میزان «پالم» روی خوراکی‌های وارداتی اجباری شد +سند  
در این ابلاغیه همچنین تاکید شده است که درج درصد میزان روغن پالم، باید همراه با ذکر مقدار اسید چرب اشباع و ترانس بریو برچسب فارسی نویس محصولات باشد و عبارت مذکور باید به صورت خوانا و قابل دید برای مسرف کنندگان، درج شود.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۳:۳۷

 مذاکره برای کاهش عوارض صادراتی اقلام کشاورزی ایران به هند  
رییس سازمان توسعه تجارت در دیدار با معاون وزیر صنایع هند با تاکید بر اینکه انعقاد توافقنامه ترجیحی باید در دستور کار هر دو دولت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با انعقاد توافق ترجیحی در مورد برخی اقلام کالایی که مورد توافق دو طرف است افزایش حجم تجارت دو کشور هدفگذاری می‌شود.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۳:۳۴

 گران‌ترین میوه‌های دنیا در ژاپن  
ژاپن همواره به‌عنوان یکی از گران‌ترین مکان‌های دنیا برای زندگی شناخته شده است. بنابر این اگر شما عاشق یک میوه خوشمزه و لوکس باشید، ممکن است نتوانید به راحتی آن را تهیه کنید.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۳:۲۶

 مقصر گرانی شیر کیست؟  
مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران اظهار کرد: شیر مصرفی مردم از طریق دامداران گران نمی‌شود و قیمت شیری که دامداران به کارخانه‌ها می‌فروشند، بر حسب قیمت مصوب سال گذشته یعنی کیلویی 1440 تومان است.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۳:۲۴

 افزایش قیمت لبنیات بیش از مصوبه 15 درصدی تیرماه غیرقانونی است  
در حالی چند روز اخیر قیمت شیر 200 تومان افزایش یافته است که نایب رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع لبنی، می‌گوید: افزایش قیمت لبنیات علاوه بر 15 درصد مصوبه تیره ماه غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۳:۱۹

 دردسرهای سازمان امور مالیاتی برای صادرکنندگان  
نایب رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: خریداران کالا به ویژه صادرکنندگان، مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت می‌کنند ولی برای استرداد آن باید ماه‌ها در انتظار باشند، چرا ه سازمان امور مالیاتی سازوکار درستی برای این مساله ندارد و اجرای اشتباه قانون مالیات بر ارزش افزوده چیزی جز دردسر برای این بخش نداشته است.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۳:۱۷

 مرغ از امشب ارزان می‌شود  
رئیس اتحادیه ماهی و پرنده گفت: از امشب مرغ با شیب ملایمی ارزان می‌شود.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۳:۱۵

 رمز موفقیت اتاق بازرگانی آینده در پرهیز از کلان‌نگری است  
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به تشریح ضرورت‌های رابطه بخش خصوصی و دولتی پرداخت و با اشاره به نقش اتاق بازرگانی آینده در بهبود این رابطه عنوان کرد که اتاق بازرگانی آینده باید از پرداختن صرف به موضوعات کلان اقتصادی پرهیز و سعی کند موضوعات جزئی فضای کسب و کار را حل کند
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۳:۱۲

 قیمت سکه و ارز در بازار آزاد  
امروز سکه تمام 984 هزار تومان و دلار آمریکا 3419 تومان فروخته شد
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۳:۰۸

 حال و روز "چای" خوب نیست  
دبیر اتحادیه چایکاران شمال با بیان این‌که باغ‌های چای حال و روز خوبی ندارند، ایجاد سیستم «حراج» برای ساماندهی بازار را تنها راهکار حل مشکلات چای دانست.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۳:۰۶

 دست کوتاه خریداران به پای مرغ نمی رسد  
قیمت مرغ طی روزهای اخیر و با نزدیکی به شب عید در کهگیلویه و بویراحمد بالا رفته است تا دست کوتاه خریداران به پای آن هم نرسد و این در حالی است که تولید و ذخیره مرغ کافی در این استان وجود دارد.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۳:۰۴

 وجود جیوه سمی در تن‌ماهی  
ماهی های تن علاوه بر دارا بودن مواد مفیدی چون فسفر و ید، میزان قابل توجهی جیوه نیز داشته و چنانچه به مقدار زیاد مصرف شوند، احتمال بروز برخی بیماری ها از جمله بیماری های عصبی را افزایش می دهد.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۱:۰۵

 آمار متناقض واحدهای سنتی عرضه لبنیات خرم آباد/بررسی وضعیت بهداشتی  
رئیس کارگروه بهداشت، سلامت و امنیت غذایی فرمانداری خرم آباد با اشاره به آمار متناقض واحدهای سنتی عرضه لبنیات در این شهرستان از آغاز اجرای طرح بررسی وضعیت بهداشتی این واحدها خبر داد.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۰:۴۴

 شش هزار تن شکر در اردبیل توزیع شد  
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: در سال جاری شش هزار و ۱۱۸ تن شکر توسط این نهاد اجرایی در استان توزیع شده است.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۰:۴۲

 دولت در انتخابات اتاق کاملا بی طرف باشد  
یک عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد:سوء‌استفاده از موقعیت پدرها و اقوامی که در کار سیاسی چهره به نامی هستند به خصوص در انتخابات اتاق بازرگانی، هشدار بزرگی است.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۰:۴۱

 صادرات ۲۵۰ هزار تن خشکبار از کشور/ پسته رکورد زد  
معاون دفتر امور میوه‌ای سردسیری و خشک وزارت جهادکشاورزی از صادرات بیش از ۲۵۰ هزار تن خشکبار در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: صادرات پسته نسبت به سال قبل از نظر ارزشی ۸۰ درصد رشد داشته است.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۰:۳۹

 ترکیه بزرگترین بازار صادراتی گوشت مرغ خود را به ایران واگذار می‌کند  
رئیس انجمن تولیدکنندگان گوشت مرغ ترکیه اعلام کرد با افزایش هزینه گمرکی مرغ صادراتی این کشور به عراق ترکیه توان رقابت خود با ایران و برزیل را از دست خواهد داد.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۰:۱۰

 مرغ سرد با قیمت 5500 تومان به صورت نامحدود توزیع می شود  
معاون وزیر کشاورزی از عرضه گسترده مرغ با قیمت 5500 تومان خبر داد.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۰:۰۷

 دستور شب عیدی نعمت‌زاده به‌جای حجتی/ جزئیات قیمتی۸۴ قلم کالا  
امسال اولین سالی است که وزارت صنعت، مسئولیت تنظیم بازار شب عید را برعهده ندارد، اما وزثر صنعت با ابلاغ دستورالعملی به اصناف کشور، خواستار توزیع گسترده کالاهای اساسی در نمایشگاه‌های بهاره شده است.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۰:۰۶

 کمبودی برای آجیل شب عید نداریم  
در حال حاضربازرسی های لازم در نمایشگاه های بهاره صورت می گیرد و شهروندان نگرانی در این خصوص نداشته باشند.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۰:۰۴

 توزیع ‌مرغ منجمد تاریخ مصرف گذشته در کرمانشاه  
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کرمانشاه از توزیع مقداری مرغ منجمد تاریخ مصرف گذشته در بازار خبر داد و از مردم خواست قبل از خرید مرغ به قیمت آن توجه داشته باشند.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۱۰:۰۲

 شیر کم‌چرب از امروز به قیمت قبل برمی‌گردد  
معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برخی کارخانه‌های لبنی قیمت شیر کم‌چرب را 200 تومان افزایش داده‌اند که به آنها تذکر داده شده نسبت به اصلاح قیمت‌های خود اقدام کنند و از امروز - شنبه - شیر کم‌چرب به قیمت قبل دست مردم برسد در غیر این صورت برخورد قانونی خواهد شد.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۰۹:۵۸

 بارندگی در استان‌های تولیدکننده گندم بهتر از سال قبل است  
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم در سال جاری 6.2 میلیون هکتار است، گفت: کشاورزان در این فصل با علف‌های هرز و سن گندم مبارزه کرده و در رطوبت و بارندگی از کود استفاده کنند.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۰۹:۵۵

 توسعه شرکت های زنجیره ای راهکاری برای کاهش قیمت گوشت مرغ  
دبیر انجمن ملی طیور ایران گفت: برای کاهش هزینه های تمام شده تولید و قیمت ها، توسعه شرکت های زنجیره ای کامل تولید تا مصرف مرغ ضروری است.
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ , ۰۹:۵۱

9 اسفند 1394

تعداد اخبار : ۲۰
 خشکبار باید به صورت بسته بندی و دارای پروانه ساخت باشد/آجیل نباید در بیرون از مغازه و کنار خیابان به فروش برسد  
کارشناس اداره غذا در سازمان غذا و دارو گفت: خشکبارهایی که در مغازه ها به فروش می رسد باید در مکان مناسب باشند و در بیرون مغازه و کنار خیابان نباید به فروش برسد.
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۱۴:۲۰

 انحصار و تصمیمات خلق‌الساعه حقوق مصرف‌کننده را ضایع می‌کند  
معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: ما با مصوبات خلق‌الساعه روبرو هستیم که نمی‌گذارد تولید و توزیع به درستی انجام شود و بخشی از نوسانات قیمت ریشه‌اش همین موضوع است.
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۱۴:۱۸

 عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی؛ امروز نه  
پیش از طرح جدی عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی ابتدا باید ایران بتواند جایگاه خود را در تجارت بین‌الملل تثبیت نماید و همچنین تولیدکنندگان داخلی نیز به مرور به قدرتی برسند که توانایی رقابت با رقبای خارجی را داشته باشند.
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۱۴:۱۸

 استرالیا در تلاش برای احیای صادرات گوشت به بازار قدیمی ایران  
روزنامه استرالیایی فارم ویکلی طی گزارشی نوشت علی‌رغم کاهش چشمگیر در تعداد گله‌های گوسفند استرالیا، صادرکنندگان گوشت و شرکت‌های تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی این کشور امیدوارند به دنبال لغو تحریم‌های ایران بتوانند بازار قدیمی این کشور را احیا کنند.
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۱۴:۱۵

 حجتی ترفند جدید قاچاق میوه به کشور از طریق ترانزیت را تشریح کرد  
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخشی از قاچاق میوه به کشور از طریق ترانزیت است، گفت: با وجود اینکه با واردات میوه مخالفیم و تلاش های زیادی برای جلوگیری از این موضوع انجام شده است اما بخشی از این میوه ها به شکل پیله وری و مصرف محلی به مرزها وارد می شوند.
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۱۴:۱۳

 شب عید کمبود ماهی نخواهیم داشت/مسئولان، دلالان را کنترل کنند  
مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت: مشکلی از نظر عرضه ماهی شب عید نداریم و تلاش می‌کنیم شرایط بازار ثابت بماند.
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۱۰:۳۳

 پای گوشت ایرلندی به بازار ایران باز می‌شود  
دولت ایرلند امیدوار است با استفاده از فرصت لغو تحریم ایران بتواند صادرات گوشت قرمز به این کشور را از سر بگیرد.
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۱۰:۳۲

 هیات تجاری فنلاند فردا به ایران می‌آید  
هیات تجاری فنلاند فردا به سرپرستی وزیر جهادکشاورزی این کشور به ایران می‌آید.
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۱۰:۳۱

 ایجاد انگیزه بین فارغ التحصیلان کشاورزی با واگذاری زمین های شیبدار  
به گزارش فودنا، رضا دوستی ایرانی با بیان اینکه برای حفاظت و حراست از باغات، درخواست های فنس کشی اطراف باغ شامل سیم خاردار و نرده کشی در شهرستان ها پیگیری شود، گفت: با توجه به درخواست های الحاق به طرح هادی روستایی در کمیسیون تبصره یک ماده یک مطرح شد در صورتیکه حداقل 8 سال از تصویب طرح هادی گذشته باشد، محل درخواست چسبیده به طرح هادی باشد، متقاضی بومی باشد، درخواست احداث مسکن باشد
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۷

 610 هکتار مزارع گندم مازندران ریزمغذی استفاده شد  
به گزارش فودنا، حسن عنایتی درباره مراحل رشدی گندم استان گفت: 37 هزار و 500 هکتار از مزارع گندم آبی و 29 هزار هکتار از مزارع گندم دیم استان در مراحل رشدی 2 برگی تا ساقه دهی هستند.
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۵

 راهکارهای بهبود کشاورزی شرق استان بررسی شد  
طهمورث قاسم‌نژاد اظهار کرد: جلسه مدیران جهاد کشاورزی شرق استان در محل مدیریت شهرستان ساری برگزار شد.
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۳

 ارزش اقتصادی 55 میلیاردی تولید گوشت سفید در قائم شهر  
به گزارش فودنا، فرزین فرهادی اظهار کرد: تاکنون 282 نفر در شهرستان قائم شهر برای بیمه در زمینه زراعی و باغی به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۳

 کشت جو دانه ای در 41 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی مازندران  
به گزارش فودنا، حسن عنایتی با بیان اینکه در سال زراعی جاری 41 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی استان به کشت جو دانه ای اختصاص یافت، تصریح کرد: از این میزان سطح زیر کشت، 11 هزار و 500 هکتار به کشت آبی و 30 هزار هکتار به کشت دیم اختصاص دارد.
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۱

 خزانه گیری و بذر پاشی برنج در آمل  
به گزارش فودنا، سید مرتضی امینی گفت: اولین خزانه گیری و بذرپاشی برنج شهرستان آمل در روستاهای کمانگرکلا دابو و پاشاکلا دشت سر این شهرستان شروع شد.
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۰۹:۳۰

 ثبت اطلاعات 526 هزار قطعه جوجه در سامانه جوجه ریزی  
به گزارش فودنا، سید احمد طاهری گفت: دی ماه امسال 526 هزار قطعه جوجه در سامانه جوجه ریزی شهرستان بابل ثبت شد
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۰۹:۲۷

 جزئیات قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه مواد غذایی  
متوسط خرده فروشی در هفته منتهی به 30 بهمن ماه منتشر شد.
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۰۹:۲۶

 قیمت موز آب رفت/ پیاز سوار بر الاکلنگ قیمت  
رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: قیمت موز در چند روز اخیر با کاهش هزار تومانی به 3 هزار 200 تومان رسیده است.
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۰۹:۲۴

 قیمت مصوب ۵ قلم شیرینی عید اعلام شد  
رئیس اتحادیه قنادان گفت: قیمت مصوب ۵ قلم شیرینی پرمصرف عید مشخص و به قنادان اعلام شد که نرخ این محصولات در مقایسه با سال گذشته تغییری ندارد.
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۰۹:۲۰

 صادرات خاویار سیاه روسیه سه برابر شد  
وزارت کشاورزی روسیه اعلام کرد: در 11 ماه ابتدایی سال گذشته صادرات خاویار سیاه روسیه در مقایسه با مدت مشابه سال 2014 سه برابر شده است.
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۰۹:۱۸

 روسیه به ایران گوشت گاو صادر می کند  
یک مقام سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه (روس سلخوز نادزور) از امضای پروتکلی در مورد شرایط گوشت گاو صادراتی به ایران در آینده نزدیک خبر داد.
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ , ۰۹:۱۷
(دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵) ۱۳:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها