دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۰۳۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ایران آماده صادرات میگو و کیوی به نیوزیلند است

وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران آمادگی کشور را برای صادرات میگو و کیوی به نیوزیلند و همچنین همکاری در زمینه سرمایه گذاری مشترک برای پرورش ماهی در قفس اعلام کرد.

 «محمود حجتی» در دیدار «ناتان گای» وزیر صنایع پایه نیوزیلند، افزود: عزم دو کشور بر توسعه روابط سازنده جدی است و ایران برای همکاری با نیوزیلند در زمینه های تحقیقاتی، مبادله ژرم پلاس، مدیریت آفت مراتع و تولید بذر هیبرید آمادگی دارد.
وی با اشاره به قابلیت های 2 کشور در زمینه فعالیت های شیلات و آبزیان گفت: سرمایه گذاری مشترک در زمینه پرورش ماهی در قفس و بازاریابی آن برای صدور تولیدات به سایر کشورها می تواند از دیگر زمینه های همکاری ایران و نیوزیلند باشد.
وزیر صنایع پایه نیوزیلند نیز در این دیدار بر آمادگی این کشور بر اجرای تفاهمنامه های پیشین 2 کشور تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، امضای 2 سند همکاری در زمینه توسعه تجاری دامپزشکی و باغبانی از دیگر برنامه های این دیدار بود.
جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند اول خردادماه امسال نیز در سفر وزیر امورخارجه نیوزیلند به تهران برای توسعه همکاری های کشاورزی و افزایش سرمایه گذاری شرکت های 2 کشور و دسترسی به بازارهای هدف در زمینه های مختلف کشاورزی یک سند همکاری امضا کرده بودند.
اول خردادماه امسال در سفر وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به «ولینگتون»، ظرفیت مبادلات تجاری 2 کشور تا یک میلیارد دلار برآورد شد.
دوازدهم آذرماه امسال نیز وزیر تجارت نیوزیلند به همراه یک هیات بلندپایه تجاری شامل نمایندگان 18شرکت این کشور به تهران سفر کردند.
نیوزیلند یا زلاندنو کشوری توسعه‌یافته در جنوب غربی اقیانوس آرام است که در سال ۲۰۱۳ هفتمین کشور دنیا از نظر شاخص توسعه انسانی بود و اقتصاد آن به صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری متکی است.
در سال ۲۰۰۹ لبنیات ۲۱ درصد، پشم ۶٫۳ درصد، میوه ۳٫۵ درصد، ماهی ۳٫۳ درصد و دیگر محصولات کشاورزی و دامپروری مانند گوشت ۱۳٫۲ درصد کالاهای صادراتی زلاندنو را تشکیل می‌دادند.
بررسی خبرنگار ایرنا از آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد در 10 ماهه امسال میزان صادرات از جمهوری اسلامی ایران به نیوزیلند 2 میلیون و 382 هزار و 229 دلار بود. در این مدت ارزش واردات از این کشور به 99 میلیون و 67 هزار و 811 دلار رسید.
(دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها