دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۰۲۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

سبزیجات ۳۰ درصد گران شد

در هفته ابتدایی اسفندماه سبزی‌های تازه رکورد گرانی را در بین سایر کالاهای خوراکی شکست و تا ۳۰ درصد افزایش قیمت داشت.

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تحولات قیمتی کالاهای خوراکی در هفته منتهی به ششم اسفندماه، حاکی از رشد ۲۹.۴ درصدی قیمت سبزیجات نسبت به هفته ماقبل و همچنین افزایش ۳۶.۳ درصدی آن در مقایسه با هفته مشابه ماه قبل است. این در حالی است که میوه‌های تازه هم بعد از گروه سبزی‌ها بالاترین رشد قیمت را داشته و تا ۶.۱ درصد گران شد.

گوشت مرغ نیز تا ۳.۷ درصد در هفته اول اسفندماه افزایش قیمت داشته و تا هر کیلو ۷۴۱۰ تومان در سطح شهر ارائه شده است. گوشت قرمز حدود ۰.۸ درصد گران شد و هر کیلو گوشت گوسفند تا ۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان و گوشت گاو و گوساله ۳۶ هزار و ۷۰۰ تومان در سطح شهر فروش رفته است.

در گروه لبنیات هم در مجموع کاهش ۰.۳ درصدی قیمت ثبت شده و کره پاستوریزه تا ۳.۷ درصد ارزان شد. قیمت سایر اقلام گروه ثابت باقی مانده است. تخم‌مرغ ۶.۲ درصد افزایش قیمت داشته و شانه‌ای ۱۰ هزار و ۶۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تومان فروش رفت.

برنج بسیار اندک رشد قیمت داشته و حدود ۰.۱ درصد گران شد. این در حالی است که بهای برنج داخلی درجه ۱، ۰.۳ درصد افزایش داشت اما قیمت برنج داخلی درجه ۲ کاهش ۰.۸ درصدی را پشت سر گذاشت. گروه حبوبات هم در مجموع ۰.۴ درصد گران شد.

قند و شکر که ۰.۹ درصد ارزان شده به همراه لبنیات، دو گروه کالاهای خوراکی را تشکیل می‌دهند که با کاهش قیمت همراه بوده‌اند. چای و روغن نباتی نیز تغییر قیمتی نداشتند./ ایسنا
(دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها