یکشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۰۲۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

نشان حلال کلید حضور بیشتر کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: دریافت نشان حلال توسط تولیدکنندگان مواد غذایی کلید حضور بیشتر کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی است.

 حجت الاسلام محمد حسین ربیعی روز یکشنبه در آیین اعطای نخستین کد نظارت شرعی در استان مرکزی افزود: با وجود اینکه ایران تنها کشور اسلامی دارای شبکه نظارت شرعی است ولی سهم اندکی را در بازار غذای حلال در جهان به خود اختصاص داده بود که با فراهم شدن شرایط قانونی و زیر ساخت های لازم زمینه حضور موثر تولیدکنندگان در این حوزه فراهم شده است.
وی ادامه داد: دریافت کد نظارت شرعی مقدمه و مرحله اول دریافت نشان حلال است و در مراحل بعدی سازمان استاندارد با بررسی شرایط واحدهای متقاضی و همچنین هماهنگی با حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اقدام به اعطای نشان حلال خواهد کرد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: نشان حلال علاوه بر داخل کشور در سایر کشورهای جهان دارای اعتبار است و تولیدکنندگان به آسانی می توانند کالاهای خود را به سراسر جهان صادر کنند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهان کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: مسئله ذبح اسلامی در دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در اسلام نیز در مسئله تغذیه و خوراک انسان شرایط خاصی تعریف شده که بحث حلال بودن و طهارت یکی ازاین موضوعات است.
حجت الاسلام علی توکلی افزود: اعطای نشان حلال به مردم اطمینان می دهد که تولید گوشت مرغ و فرآورده های آن از لحاظ شرعی مشکلی ندارد و با خیال آسوده می توانند آنها را مصرف کنند.
13 کشتارگاه دام در استان مرکزی فعال است./ ایرنا
(یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵) ۱۳:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها