یکشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۲
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۰۲۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

صادرات بیش از 182 میلیون دلار محصولات کشاورزی از مرز آستارا

مدیر جهاد کشاورزی آستارا از صادرات محصولات کشاورزی به ارزش 182 میلیون و 172 هزار و 650 دلار در سال جاری از مرز زمینی گمرک این شهرستان به کشورهای خارجی خبر داد.

 ایرج شیارکار عصر شنبه در جمع خبرنگاران آستارا گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، 34 نوع محصول کشاورزی به وزن 199 هزار و 667 تن شامل کیوی، سیب زمینی، پیاز، خربزه، خرما، فلفل، هویج، کشمش، کلم، سیب، خیار، سبزی، انگور، هندوانه، گیلاس، لیمو ترش، چای و پسته از گمرک آستارا به کشورهای روسیه، گرجستان، آذربایجان، اوکراین و کشورهای آسیای میانه صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه صادرات این محصولات از لحاظ ارزش اقتصادی و وزن 15 درصد افزایش یافته ، افزود: در این مدت 16 نوع محصول کشاورزی نظیر موز، ارزن، مغز دانه آفتابگردان، دسته بیل، دانه گلرنگ، دانه کتان، تخته سوزنی برگ، نخود فرنگی، تخته راش، تخته چند لا، تخته راش، باریکه چوب، تخته ام دی اف، باریکه چوب، تفاله چعندر قند و سبوس به وزن 135 هزار و 793 تن از کشورهای روسیه و گرجستان از گمرک آستارا وارد کشور شده است.
شیارکار بیان کرد: در این مدت بر ترانزیت 15 نوع محصول به وزن 27 هزار و 999 تن شامل تخته سوزنی برگ، عدس، آرد گندم، نخود، پیاز، برگ بوی خشک شده، سیب درختی، نخودفرنگی، زغال اخته، انار، مغز فندق، گوجه فرنگی، جو، دسته بیل و ریشه شیرین بیان به کشورهای حاشیه خلیج فارس نظارت و کنترل شده است.
وی افزود: در این مدت میزان واردات محصولات کشاورزی 39 درصد رشد داشته و میزان ترانزیت با مدت مشابه سال قبل برابر بوده است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می کنند./ ایرنا
(یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها