شنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۰۲۵۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

گرانی 35 درصدی لبنیات بدون هماهنگی قبلی!

گرانفروشی خودسرانه و تخلفات متعدد چند وقتی است که به پرونده صنعت لبنیات اضافه و تاکنون تصمیم جدی و قطعی برای برخورد با متخلفین در این صنعت گرفته نشده است.

چند روزی می شود که برخی از صنایع لبنی اقدام به افزایش دوباره قیمت انواع محصولات خود کردند،بررسی های میدانی نشان می دهد قیمت انواع ماست ،پنیر سفید ،شیر ساده و شیرکاکائو وکره از 200 تومان تا 1000 تومان افزایش قیمت داشته و در پایان سال لبنیات هم به مجموع کالاهای اساسی که افزایش نرخ را در سال‌جاری تجربه کرده‌اند، پیوسته است .

اطلاعیه گرانی داده نشده است / گرانفروشی خودسرانه بوده

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ، در پاسخ به این سوال که برخی برندهای لبنی از ابتدای سال اقدام به افزایش حدود 20 درصدی محصولات خود در بازار کرده اند، اظهار داشت: از افزایش 20 درصدی نرخ محصولات لبنی در بازار اطلاعی ندارم چرا که در شرایط رکود فعلی حاکم بر بازار، صنایع لبنی به لحاظ حفظ مشتریان و رقابت در بازار جرات چنین کاری را ندارند.

وی افزود: براساس اعلام بانک مرکزی مبنی بر تورم 7.9 درصدی و اثر بخشی آن بر بهای تمام شده محصولات نظیر مواد بسته بندی، حقوق و دستمزد و تغییرات نرخ ارز اقدام به افزایش قیمت بر مبنای تورم کرده اند.

باکری در پاسخ به سوال دیگری که افزایش قیمت محصولات لبنی با مجوز سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده بوده، بیان کرد: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم و اگر کارخانه ای افزایش قیمت در محصولات خود داده بدون هماهنگی بوده است .

دبیر انجمن صنایع لبنی کشور در پایان عنوان کرد: سازمان بازرسی و نظارت، بازار را رصد کرده و مراکزی که تغییر قیمت داشته‌اند را مکلف‌ می‌کند تا مدارک و مستندات لازم را ارائه نمایند و در صورت مغایرت و محرز بودن تخلف پرونده‌ی تعزیراتی تشکیل خواهد شد/ باشگاه خبرنگاران جوان
(شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵) ۱۳:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها