جمعه / ۶ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۰۲۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

انبه میناب باید به یک بِرَند بین‌المللی تبدیل شود

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشور، گفت: برای محصولات موفق محلی متعددی تاکنون در ایران برند سازی به‌درستی انجام شده و انبه میناب نیز باید به یک برند بین‌المللی تبدیل شود.

علی فضلوی در گردهمایی بزرگ مهندسین میناب که به مناسبت پنجم اسفندماه، روز مهندسی برگزارشده بود با اشاره به راه‌اندازی گروه‌های جهادی صنعت به‌صورت خودجوش، افزود: امسال در راستای سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل 10 مأموریت محوری پیرامون زنده کردن تولید وجود دارد که در راستای عملیاتی کردن این فرمایشات تمهیداتی وجود داشته و قرارگاه جهاد صنعتی در این راستا پیشگام شده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشور اشتغال را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: اشتغال و کارآفرینی که به شکل مستقیم با معیشت مردم در ارتباط بوده با فعال‌سازی واحدهای تولیدی زمینه برای توسعه آن نیز فراهم‌شده و معیشت مردم نیز بهبود می‌یابد.

فضلوی افزود: انتظار می‌رود سازمان بسیج مهندسین و جامعه مهندسان بسیجی در شرایطی که رکود اقتصادی حاکم شده است و در این جنگ تولیدی و صنعتی که راه‌اندازی شده است همچون دفاع مقدس اتاق فکر و حرکات جهادی را بیش‌ازپیش در نظر بگیرند تا بتوانند حامیان اقتصاد مقاومتی اعم از تولیدکنندگان و صنعتگران را کمک کنند.

وی بابیان اینکه سلامت مردم جزء اولویت‌دهی خاص است، افزود: واحدهایی که موضوعیت صنایع غذایی و دارویی دارند چون در ارتباط با سلامت مردم  است جزء اولویت‌هایی است که در جهت احیا و برگشت به چرخه تولید برای ما اهمیت دارد.

فضلوی بیان کرد: هدف ما در بسیج مهندسین کشور ایجاد اشتغال است، آنچه مسلّم است از بین سه چهار واحد صنعتی، واحدی برای انتخاب و رفع مشکل در نظر گرفته می‎شود که تعداد بیشتری نیروی انسانی داشته باشد.

این مقام مسئول، اظهار کرد: گروه‌ها و مهندسان بسیجی که به‌صورت داوطلبانه اقدام به مشارکت در امر فعال‌سازی واحدهای تولیدی می‌کنند با مشارکت دولت و صاحبان واحدهای تولید در مرحله نخست نسبت به آسیب‌شناسی واحد اقدام کرده و در مراحل بعدی با اقدامات اساسی درزمینهٔ رفع این مشکلات اقدام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشور، با اشاره به رتبه چهارم ایران در تعداد فارغ‌التحصیلان مهندسی در جهان، گفت: فرهنگ کار و تلاش در کشور ضعیف است و مهندسین بسیجی و جوان باید این فرهنگ را گسترش دهند.

فضلوی از مردم درخواست کرد مصرف‌کننده نهایی تولید داخلی باشند و باغیرت ملی نسبت به مصرف کالاهای ایرانی اهتمام داشته باشند تا بخشی از مشکلات حل شود در کنار این نیز صاحبان صنایع تمام تلاش خود را در جهت تولید محصولات باکیفیت انجام دهند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشور بابیان اینکه گروه‌های جهادی برای احیای کارهای جهادی در کشور تلاش کنند، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی که رهبر عظم انقلاب همیشه در تمام دولت‌ها به آن تأکید داشته نسخه شفابخش اقتصاد بیمار ایران اسلامی است.
(جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵) ۱۵:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها