جمعه / ۶ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۶
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۰۲۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

واردات برنج هندی ربطی به پول بلوکه شده نفت ندارد

معاون شرکت بازرگانی دولتی گفت: بنا به به تأیید کارشناسان بخش خصوصی برنج هندی نوع مرغوب را شش ماه پیش از هند خریداری کرده‌ایم و ربطی به بدهی‌های نفتی هند به ایران ندارد.

طی 4 سال اخیر و در زمان تحویل به دلیل عدم امکان انتقال پول نفت ایران از هند، پول نفت به ارز رایج هند در حساب‌های این کشور مانده بود که در مقابل آن هندی‌ها پیشنهاد صادرات پارچه، ماشین‌آلات و برنج خود را به ایران کرده بودند.

خبرهای رسیده حاکی از این بود برخی مقامات هندی خبر از واردات برنج هندی توسط دولت ایران را به جای طلب خود داده بودند. خبرنگار فارس این موضوع را از معاون شرکت بازرگانی دولتی پرسید. 

حسن عباسی معروفان در پاسخ به خبرنگار کشاورزی، گفت: این موضوع را به شدت رد می‌کنم و حساب و کتاب دولت و طلب‌ها او از دولت هند به ما ربطی ندارد.

وی افزود: ما از 6 یا 7 ماه گذشته برنج مرغوب 1121 هندی را از طریق بین‌المللی و با پرداخت نقدی خریداری کردیم و اکنون نیز به قیمت کیلویی 3500 تومان به صورت عمده به فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای تنظیم بازار می‌فروشیم.

معاون شرکت بازرگانی دولتی در پاسخ به برخی انتقادها که گفته می‌شود برنج دولتی برنج کهنه در انبار مانده و نامرغوب هندی است، گفت:‌ بنابه به تأیید کارشناسان بخش خصوصی و واردکنندگان برنج از این نوع برنج از نوع مرغوب است که 6 یا 7 ماه پیش در سال 2016 از هند وارد کرده‌ایم.

وی گفت: برخی از عوامل بخش خصوصی که برنج را برای شب عید انبار کرده بودند تا قیمت به 5 هزار تومان برسد پس از توزیع گسترده برنج هندی توسط دولت در بازار اکنون برنج‌ها را از انبار بیرون کشیده و قیمت خود را به 4200 تومان در هر کیلو رسانده‌اند./ فارس

(جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵) ۱۵:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها