دوشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۰۱۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

بررسی روند صادرات کالای ایرانی به بازار افغانستان

نشست هم اندیشی بررسی روند صادرات کالای ایرانی به بازار افغانستان در سازمان ملی استاندارد برگزار شد.

افزایش همکاری های دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان در زمینه نظارت بر کالاهای صادراتی ایران به افغانستان موضوع نشست سفیر افغانستان و هیئت همراه با معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران بود.

بنابر گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران، معاون ارزیابی کیفیت سازمان استاندارد میزبان نصیر احمد نور، سفیر؛ دریی، رایزن و انصار، وابسته تجاری افغانستان در ایران بود.

در این نشست دو طرف با تاکید بر همکاری های مشترک میان دو کشور خواستار ایجاد راهکاری برای نظارت بیشتر بر کالاهای صادراتی ایران به افغانستان شدند.
در ابتدای این دیدار سفیر افغانستان با اشاره به مقبولیت کالاهای ایرانی و حضور محصولات غذایی ایران در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام بر سفره خانوارها در کشور افغانستان، بر تداوم و حفظ کیفیت محصولات تولیدی ایران برای تضمین حضور آن در بازار افغانستان و اتخاذ راهکار متقابل برای صیانت از موقعیت ممتاز و شهرت محصولات تولیدی ایران تاکید کرد.

در ادامه این نشست جهانبخش سنجابی، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران بر آمادگی کامل این سازمان برای تشکیل کارگروه مشترک، فراهم آوری زیر ساخت های لازم و صدور گواهی انطباق برای کالاهای صادراتی اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: توسعه افغانستان برای کشورمان و منطقه نیز سودمند است و این آرزوی ما است.

سنجابی در این دیدار گفت: ما هر امتیازی که برای مصرف کننده داخل ایران قائل هستیم، همان را برای مصرف کننده افغان در هر گوشه ای از افغانستان که باشد مدنظر داریم.
وی برای میزبانی هیئتی از اداره استاندارد افغانستان و امضای تفاهم نامه دو جانبه در زمینه پذیرش گواهی های ارزیابی انطباق در دو کشور اعلام آمادگي کرد.
سفیر افغانستان نیز با استقبال از این پیشنهاد و تشکر از طرف ایرانی برای پیگیری مسائل مربوط به صادرات کالاهای ایرانی به افغانستان و هماهنگی با مسئولان مرتبط در کشور متبوعش قول مساعد داد.
(دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵) ۱۰:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها