پنج شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۰۰۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشف قیمت محصولات کشاورزی از طریق بورس کالا

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تعیین نرخ واقعی محصولات کشاورزی تنها در بورس کالا امکان پذیر است،

علی ابراهیمی گفت: در حال حاضر با مشکل انحصاری بودن بازار کشاورزی و تعیین قیمت و جهت بازار از سوی عده ای روبه رو هستیم که بورس کالا می تواند انحصار در این حوزه را حذف کند.

 وی درباره تاثیر بورس کالا برتعیین نرخ واقعی محصولات کشاورزی گفت: تعیین نرخ واقعی تولیدات با ارائه محصولات کشاورزی در بورس کالا امکان پذیر است، زیرا بورس کالا تنها مکانی است که می تواند به صورت شفاف، زمینه عرضه محصولات کشاورزان را بدون واسطه مهیا کند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:کشاورزان خرد و عمده تحت عنوان تشکل ها مانعی قابل اتکا در بخش کشاورزی برای مقابله با انحصار به شمارمی آیند.

وی با بیان اینکه تعیین نرخ محصولات کشاورزی همسو با نرخ های جهانی در گرو حذف انحصار در صنعت کشاورزی است، ادامه داد: انحصار کنندگان در صنعت کشاورزی با اقتضای زمان و دیده شخصی شان، نرخ محصولات کشاورزی را تعیین می کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس، یادآورشد:بورس کالا راهکاری برای حذف واسطه و دلالان در صنعت کشاورزی به شمار می آید، زیرا بورس مکان مطمئنی برای ارزیابی کیفیت و ایجاد بازاری مطمئن در صنعت کشاورزی است.
(پنج شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵) ۱۰:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها