چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ / ۲۳:۱۸
سرویس : فست فود
کد خبر : ۷۰۰۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فست فود
نایب رئیس اتحادیه قهوه خانه داران و سفره خانه های سنتی

وقتی قهوه خانه بسته شود ، پای قلیان ها به خانه های مردم کشیده می شود

فودنا- نایب رئیس اتحادیه قهوه خانه داران با اشاره به اذعان وزیر بهداشت، به تولید انبوه توتون و تنباکو در کشور، بیان داشت: اگر قرار است قلیان مصرف نشود، چرا توتون و تنباکویی که انحصاری در دست دولت است، تولید می شود. توتون و تنباکو در ایران به صورت انحصاری کشت می شود.

به گزارش فودنا برنامه "گفت وگوی اجتماعی" با موضوع "فست دودها" و مضرات آن در فضای مجازی و با حضور روح الله خوبان نایب رئیس اتحادیه قهوه خانه داران و سفره خانه های سنتی روانه آنتن شد.

روح الله خوبان با اشاره به مصرف قلیان گفت: یکی از دلایل افزایش مصرف قلیان ،برخوردهای قهری و سلبی با قلیان، متولیان امر قلیان و سفره خانه داران است. حضرت علی(ع) می فرماید هر چیزی را که از مردم منع کنید، نسبت به آن حریص می شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال 86 قهوه خانه ها به مدت سه الی چهار ماه بسته شد. بحث های مختلفی صورت گرفت و در نهایت با دستور رئیس جمهور وقت قهوه خانه ها باز شد. در آن سه الی چهارماهی که قهوه خانه ها بسته شد، یک فاجعه بزرگ به وجود آمد. من که قلیان استفاده می کنم، وقتی قهوه خانه بسته باشد، قلیان را ترک نمی کنم بلکه یک قلیان می خرم و در خانه کنار همسر و دیگر اعضای خانواده مصرف می کنم. بنابراین قهوه خانه ها به خانه های مردم کشیده شد و قبح آن ریخته شد.

نایب رئیس اتحادیه قهوه خانه داران و سفره خانه های سنتی با اشاره به اذعان وزیر بهداشت دولت به تولید انبوه توتون و تنباکو در کشور، بیان داشت: اگر قرار است قلیان مصرف نشود، چرا توتون و تنباکویی که انحصاری در دست دولت است، تولید می شود. توتون و تنباکو در ایران به صورت انحصاری کشت می شود.

وی بیان داشت: در همه کشورهای دنیا و در بخش های مختلف، اتاق های استعمال دخانیات وجود دارد. کسی که وارد این فضا می شود برای استعمال توتون و تنباکو است تا به کسی آزار نرساند. در قهوه خانه معمولی و سنتی بر اساس قانون دارای سرو قلیان هستند و سفره خانه سنتی فقط مخصوص ارائه غذا است.

خوبان در پاسخ به این سوال که قهوه خانه جزو اماکن عمومی محسوب می شوند، پاسخ داد: در طول چند دهه گذشته تعریف اماکن عمومی بارها تغییر کرده است. اساساً در قانون تعریف اماکن عمومی برای شرح وظایف شهرداری ها بوده است. در دولت قبل با درخواست اتحادیه، قهوه خانه ها از تعریف اماکن عمومی خارج شد.
(چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵) ۲۳:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها