چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۰۰۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
احمد صادقیان، رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران

فعالیت در حوزه حلال پتانسیل بالایی دارد

برند حلال در دنیا پتانسیل رشد بالایی دارد و شناخته شده است و کشورهای زیادی در آن فعالیت می کنند، اما ایران نتوانسته است در این زمینه خیلی فعال باشد و از آن بهره ببرد

نمایشگاه تجاری و صنعتی محصولات حلال در کشور روسیه و در ۹ بخش اصلی برگزار شد، این نمایشگاه دومین نمایشگاه تجاری و صنعتی حلال است.

آنچه مسلم است این است که برند حلال به یک برند بین المللی تبدیل شده است. حتی با اینکه اکثریت جمعیت اروپا مسلمان نیستند اما برند حلال در اروپا هم طرفداران خودش را دارد و آنها این برند را به عنوان کالای سالم و قابل قبول تایید می کنند.

با اینکه برند حلال در دنیا پتانسیل رشد بالایی دارد و شناخته شده است و کشورهای زیادی در آن فعالیت می کنند، اما ایران نتوانسته است در این زمینه خیلی فعال باشد و از آن بهره ببرد. به طوری که می بینیم همین الان خیلی از کشورها از ایران پیش افتاده اند و در بازار حلال اعم از کالا و مواد غذایی فعالیت می کنند.

به هرحال در برند حلال زمینه های فعالیت زیادی وجود دارد و تنها به موادغذایی محدود نمی شود. همین الان نمایشگاه حلال روسیه در ۹ بخش اصلی مواد غذایی (لبنیات، روغن و گوشت حیوانی، شیرینی‌جات، انواع نان‌ها و عسل)، لوازم آرایشی (عطر و لوازم آرایشی که با مواد اولیه طبیعی تولید می‌شوند)، سرمایه‌گذاری (فرصت‌های مالی و سرمایه‌گذاری)، گردشگری و تفریح، مواد دارویی و بهداشتی، منابع ادبی، مدل لباس (لباس و متعلقات، کلکسیون لباس‌های اسلامی که توسط طراحان روسی و دیگر کشورها طراحی شده است)، جواهرات و هنرهای دستی برگزار می‌شود.

به این ترتیب فعالیت در زمینه این برند می تواند حوزه های مختلفی را پوشش دهد و ایرانی ها می توانند در آن نقش داشته باشند. اما اینکه مسئولیت دولت یا بخش خصوصی است که این فعالیت را مشخص کند معلوم نیست. با این حال مسلما نباید انتظار داشت که دولت به تنهایی کار کند. بخش خصوصی می تواند به حوزه برند حلال ورود کند و دولت هم فضا را برای ورود او فراهم کند. آنچه مشخص است این است که بخش خصوصی انگیزه های لازم را دارد اما به هرحال دولت باید زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم کند.
(چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵) ۱۱:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها