سه شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۰۰۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

آغاز عرضه گوشت گرم گوسفند با قیمت 31500 تومان

رئیس شورای تأمین کنندگان گوشت گوسفند کشور گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی، گوشت گرم گوسفند با قیمت هر کیلو 31500 تومان در میادین شهر تهران عرضه می شود.

منصور پوریان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه در ماه های اخیر شاهد افزایش نسبی قیمت گوشت قرمز به ویژه گوشت گوسفند در کشور بودیم، افزود: این قیمت برای هر کیلوگرم گوشت لاشه گوسفندی و هم گوشت قطعه بندی شده است.

وی گفت: به منظور مدیریت بازار گوشت قرمز و کاهش قیمت این محصول در بازار شهرهای بزرگ به ویژه تهران، عرضه گوشت گرم گوسفند مناسب با سلیقه بازار تهران در میادین میوه و تره بار عرضه می شود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، روزانه 200 لاشة گوسفند از سردخانه های تهران برای عرضه به مصرف کنندگان در میادین میوه و تره بار توزیع می شود.

رئیس شورای تأمین کنندگان گوشت گوسفند تصریح کرد: محدودیتی در عرضه گوشت گرم گوسفند در شهر تهران نداریم و هر میزان که تقاضا باشد عرضه خواهیم کرد.

پوریان گفت: گوشت قرمز منجمد از ماه های پیش در شهر تهران با قیمت مناسب عرضه شد اما از آنجا که سلیقه بازار شهر تهران معمولاً گوشت گرم را بیشتر می پسندد برای تأمین نیاز این بازار اقدام کردیم و دام را به صورت مستقیم از دامدار خریداری و به بازار مصرف عرضه می کنیم.

وی درباره قیمت خرید هر کیلو دام زنده از دامدار افزود: هر کیلو دام زنده را از دامدار با قیمت 17500 تومان خریداری می کنیم و پس از آن با احتساب هزینه های کشتارگاه، حمل و نقل و سردخانه با قیمت 31500 تومان به دست مصرف کنندگان می رسانیم.

پوریان تأکید کرد: قیمت 31500 تومان تا اواسط اسفند ماه کاهش خواهد یافت و در صورت تقاضای بیشتر با قیمتی کمتر از 31500 تومان عرضه خواهیم کرد.

وی گفت: از 15 اسفند به بعد نیز روزانه 15000 لاشه گوسفند در سردخانه های استان تهران به منظور تنظیم بازار شب عید ذخیره سازی می شود.

رئیس شورای تأمین کنندگان گوشت گوسفند تأکید کرد: در این روش واسطه ها و دلالان از زنجیره تولید تا توزیع حذف می شوند.
(سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵) ۱۵:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها