سه شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۰۰۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

استیضاح حق نمایندگان است؛ اما الان درست نیست

حجتی، دقیقا از وقتی که وزیر کشاورزی شده روزهای پر فراز و نشیبی داشته و با وجود دریافت کارت سبز از مجلس گذشته، حالا پس از دریافت کارت زرد از نمایندگان، استیضاحش در دستور کار بهارستانی‌ها قرار گرفته و مشخص نیست با رای نمایندگان از زمین بازی اخراج می‌شود یا اینکه می‌ماند و به کارش در پنج - شش ماه باقی مانده دولت ادامه می‌دهد.

محمود حجتی پس از ۱۲۷۳ روز از انتخابش به عنوان وزیر جهاد کشاورزی و دریافت کارت سبز از نمایندگان مجلس گذشته، حالا و در دوره دهم، پس از دریافت کارت زرد  در مهر ماه، می‌رود که از سوی بهارستان‌نشینان استیضاح شود و هم‌اکنون استیضاح او در هیات‌رئیسه مجلس در حال بررسی است و مشخص نیست که حجتی رای نمایندگان از کابینه یازدهم اخراج می‌شود یا اینکه پنج شش ماهه باقی مانده دولت را در کنار روحانی می‌ماند و به امورات کشاورزان رسیدگی می‌کند.

البته به گفته نمایندگان پرداخت نشدن به موقع مطالبات کشاورزان، وضعیت نامناسب بیمه محصولات کشاورزی، ضعف در بکارگیری فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در حوزه‌های مرتبط و ... جزو دلایلی بوده که ۵۴ نماینده مجلس استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را درخواست کرده‌اند.

خلیل آقایی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در مجلس درباره این استیضاح به خبرنگار ایسنا گفت: سوال کردن یا استیضاح یک وزیر حق نمایندگان مجلس است و امیدواریم که آنها نسبت به دغدغه‌هایشان و پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی قانع شوند.

همچنین مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار کرد: اگر با استیضاح یک وزیر که حق نمایندگان است، کاری انجام می‌شود مشکلات در بخش کشاورزی حل می‌شود بهتر است که این استیضاح صورت گیرد اما در شرایط کنونی به نظر می‌رسد که استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در ماه‌های باقی مانده کاری‌اش در دولت به صلاح کشور و بخش کشاورزی نیست چرا که این وزارتخانه بدون وزیر می‌شود و باید با سرپرست اداره شود.

حال باید دید که این استیضاح به کجا می‌رسد و وزیر جهاد کشاورزی و معاونانش می‌توانند نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح را قانع کنند و آنها را از تصمیم‌مان منصرف سازند یا اینکه سرنوشت برای حجتی به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.
(سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵) ۱۱:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها