دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۰۰۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

واردات رسمی دام زنده از پاکستان/ دام‌ها در نقطه صفر مرزی کشتار می‌شوند

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت: برای افزایش عرضه گوشت قرمز در بازار دام زنده از پاکستان تامین و در نقطه صفر مرزی کشتار می شود، تا روانه بازار داخلی شود.

حسن رکنی  در مورد واردات دام زنده از مبادی رسمی مرز پاکستان به ایران اظهار داشت: در بخش دام کوچک به دنبال آن هستیم که نیاز خود را از بازارهای داخل کشور تامین کنیم و هم اکنون نیز 95 درصد نیاز گوشت از بازار داخلی تامین می‌شود.

وی افزود: قریب به 64 میلیون راس دام کوچک داریم، اما با توجه به شرایط فصلی نیاز به عرضه بیشتر گوشت گوسفندی وجود دارد. کشورهای همسایه به پروتکل‌های بهداشتی آنها با ما تطابق دارد، را به عنوان منبع تامین گوشت قرمز تازه در نظر گرفته‌ایم.

خبرنگار فارس پرسید: به نظر می‌رسد طی 10 روز اخیر مجوز واردات دام زنده از پاکستان صادر شده و چرا این دام‌ها به صورت کشتار شده که از نظر بهداشتی امن‌تر می‌باشد وارد نمی‌شود؟

معاون حجتی پاسخ داد: تمام این دام‌ها علی‌رغم آنکه دوره قرنطینه را طی می‌کنند، در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان در کشتارگاه‌های مشخص کشتار شده و وارد کشور می‌شوند، چون اعتقاد داریم برای حفظ سرمایه‌های دامی باید به این نکات توجه کنیم.

رکنی اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام مکلف شده تا این گونه گوشت‌ها را در میادین میوه و تره‌بار و برخی نقاط به قیمت کیلویی 31 هزار و 500 تومان عرضه کند.

 طی یک ماه اخیر قیمت گوشت قرمز به مرز 50 هزار تومان رسید تا حدی که شرکت پشتیبانی امور دام وارد بازار شد و گوشت گرم به قیمت 31 هزار و 500 تومان به صورت گسترده عرضه کرد که این طرح همچنان ادامه دارد./ فارس
(دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵) ۱۲:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها