دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۰۰۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

کیفیت شیر مدارس مورد تایید وزارت بهداشت است

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کیفیت شیر مدارس مورد تایید وزارت بهداشت است و علاوه بر نظارت بر کارخانه ها، بر کیفیت شیرها در مدارس نیز نظارت می شود و اگر تخلفی باشد به سرعت با آن برخورد می شود.

خسرو صادق نیت در پاسخ به این پرسش که با توجه به تاخیر توزیع شیر در مدارس و نیز با توجه به اینکه شیرهای توزیع شده در مدارس از برندهای معروف نیستند، آیا کیفیت شیرهای توزیع شده در مدارس مورد تایید وزارت بهداشت هست یا نه، گفت: کیفیت شیرها به معروفیت برند آنها نیست و همه شیرهایی که در مدارس توزیع می شوند، مورد تایید وزارت بهداشت هستند.
وی ادامه داد: همه شیرهایی که در کارخانه های موجود در کشور تولید می شوند، باید از سازمان غذا و دارو مجوز تولید داشته باشند و بدون مجوز این سازمان امکان تولید شیر در هیچ کارخانه ای وجود ندارد. این سازمان نیز نظارت های دقیقی درباره کیفیت شیرها دارد و غیر از این مسیر، امکان تولید شیر در کارخانه ها وجود ندارد.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اضافه کرد: غیر از این قاعده و قانون کلی ، علاوه بر نظارت سازمان غذا و دارو بر تولید شیرها، مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت نیز در سطح عرضه به طورجداگانه بر توزیع شیر نظارت دارد و اگر اشکالی در مسیر توزیع و کیفیت شیرهایی که در سطح بازار و در مدارس، مشاهده شود به سرعت با آن برخورد می شود.
صادق نیت گفت: مواردی بوده است که به رغم اینکه شیر تولید شده مورد تایید سازمان غذا و دارو بوده ولی در بین تولیدات آن، موارد خاصی مشاهده شده که اشکال داشته است که با اقدامات ماموران بهداشتی به سرعت رسیدگی شده و از توزیع آن جلوگیری شده است و برخوردهای قانونی برای جلوگیری از خطا در مسیر تولید و توزیع صورت گرفته است.
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا که نگرانی این است که با توجه به لزوم استاندارد بالای شیرهایی که به کارخانه های لبنیات باید ارائه شود به خصوص از نظر میزان آلودگی میکروبی، ممکن است شیرهای مرجوعی که احتمالا میانگین آلودگی میکروبی آنها بیش از استاندارد است، به کارخانه های کمتر معروف تر ارائه شود تا شیر ارزانتری تولید شود، توضیح داد: کیفیت شیر به معروفیت آن نیست و برای هر نوع شیر تولیدی در کارخانه های کشور استانداردهای سازمان غذا و دارو رعایت می شود.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: جای هیچ گونه نگرانی در مورد کیفیت شیرهای تولیدی کارخانه های داخلی از جمله شیرهای توزیعی در مدارس وجود ندارد و هم سازمان غذا و دارو در سطح تولید نظارت مستقیم دارد و هم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به صورت جداگانه و مستقل در سطح عرضه نظارت دارند و مردم مطمئن باشند اگر هر تخلفی باشد به سرعت با آن برخورد می شود.
به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ا چندی پیش دو شماره 1490 و 190 را برای دریافت شکایات مردم از تخلفات بهداشتی اعلام کرده و همه مردم از سراسر کشور می توانند در صورت مشاهده هر نوع تخلف و مشکل بهداشتی، با این شماره ها تماس حاصل کنند تا شکایت رسیدگی شود/ ایرنا
(دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵) ۱۰:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها