دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۰۰۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تعداد واردکنندگان محصولات کشاورزی به انگشتان دست هم نمی رسد

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه کاهش تعرفه های واردات کشاورزی سود کلانی را نصیب افرادی خاص می کند،گفت:ایجاد فضای رقابتی نیازمند شکستن انحصار واردات محصولات کشاورزی است.

عباس پاپی زاده  درباره تعرفه واردات محصولات کشاورزی،گفت:تعداد واردکننده های محصولات کشاورزی به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد؛بنابراین برای دفاع  از حقوق تولیدکننده باید درگام نخست انحصار واردات محصولات کشاورزی شکسته شود تا بتوان با ایجاد فضای رقابتی در واردات از حقوق تولیدکننده دفاع کرد.

نماینده مردم دزفول درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:آزادکردن  واردات محصولات کشاورزی به معنای نابودی تولیدکننده تمام می شود؛زیرا کشاورزی که با زحمات فروان محصولات کشاورزی را به زیرکشت می برد را  نباید با اعمال سیاست هایی همچون کاهش تعرفه،وارد مشکلات اقتصادی  بکنیم.

وی تصریح کرد:زمانی که تولید داخلی به مرحله نابودی در اثر واردات برسد؛ بدیهی است که  این امر به معنای وابستگی به واردات و در نتیجه به خطر افتادن امنیت غذایی می شود.

وی ادامه داد:نباید اجازه داد با انحصار واردات،جو روانی کاذب  در زمینه  ایجادکسری محصولات کشاورزی در بازار ایجاد شود.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب  ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه کاهش تعرفه های واردات کشاورزی سودکلانی را نصیب افرادی خاص می کند،یادآورشد: ایجاد فضای رقابتی نیازمند شکستن انحصار واردات محصولات کشاورزی است.
(دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها