دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۰۰۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پرداخت 30 میلیارد تومان کمک بلاعوض به باغداران مازندران در هفته جاری

استاندار مازندران گفت: در هفته جاری 30 میلیارد تومان کمک بلاعوض به باغداران خسارت دیده مازندران پرداخت می شود.

ربیع فلاح جلودار در همایش فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات مازندران به خسارات ناشی از سرمای آذر ماه امسال به مرکبات، اشاره و اعلام کرد: دولت در این بخش ورود جدی کرده به نحوی که در همین هفته 30 میلیارد تومان کمک بلاعوض به باغداران پرداخت خواهد شد و پرداخت 200 میلیارد تومان تسهیلات نیز در دست اقدام قرار دارد.

وی با اشاره به این که طرح های نیمه تمام باقی مانده از گذشته مانع از انجام فعالیت های زیربنایی در استان بوده است، بیان کرد: در 3 سال و نیم گذشته 5500 طرح نیمه تمام و برخی طرح‌های جدید به ارزش 4500 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و پروژه های مهم استان در بخش عمرانی و زیر بنایی نیز با برنامه ریزی در حال پیگیری است.

استاندار با اعلام اینکه از 991 میلیارد تومان اعتبارات سفر رییس جمهور به مازندران برای 45 طرح بیش از 760 میلیارد تومان از بودجه ملی و استانی تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: توازن و تعادل فعالیت های زیربنایی و توزیع متوازن اعتبارات عمرانی از جهت گیری های دولت تدبیر و امید است و در سراسر استان با این نگاه عمل شده است.

استاندار مازندران با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 96، گفت: مازندران در مشارکت پذیری در انتخابات از استان های برتر کشور است و مردم مازندران مردمی فرهیخته، با اطلاع از مسایل و آشنا با رسانه ها هستند و در جای جای استان مسایل را هوشیارانه رصد می کنند.

با بیان این که دولت تدبیر و امید در شرایطی اداره امور کشور را در سال 92 عهده دار شد که اقتصاد مهم ترین موضوع کشور بود، افزود: مقام معظم رهبری در 3 سال اخیر موضوع اقتصاد را به عنوان موضوعی محوری مورد تاکید قرار داده اند و سیاست هایی را در این راستا ترسیم کرده اند که مورد توجه دولت بوده و هست.

استاندار مازندران گفت: متاسفانه از جمله چالش های توسعه مازندران در گذر زمان که می تواند نقطه قوت استان در این مسیر باشد بحث هم گرایی نخبگان است و بنده همواره در هر حرکتی، با وجود برخی بی اخلاقی ها، تعامل و هم گرایی با متفکران و نخبگان و آرامش در فضای استان را مورد توجه قرار داده ام و امروز می توان گفت این تهدید کمرنگ و به یک ظرفیت تبدیل شده است.

فلاح با بیان اینکه در سال 95 وزیر کشور در همایش استانداران 3 محور را به عنوان برنامه کاری استان‌ها تعریف کرده اند، تصریح کرد: نخست تکریم ارباب رجوع و خدمت بی منت که از رسالت های اصلی و اساسی ماست و مسئله مهم دیگر مقابله با آسیب های اجتماعی و مسئله سوم تحقق اقتصاد مقاومتی که بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بنده راسا در 3 سال و نیم گذشته در شهرک های صنعتی حضور یافته ام و چهره به چهره با مدیران واحدهای صنعتی گفت وگو داشته ام، عنوان کرد: حاصل چنین رویکردی این است که امروز 962 واحد تولیدی از تسهیلات مناسب برخوردار شده اند و تسهیلاتی بالغ بر 400 میلیارد تومان در 8 ماه گذشته به این واحدها پرداخت شده و مازندران در ارایه بسته رونق تولید رتبه نخست کشور را داراست./ایسنا
(دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها