یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۰
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۹۹۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

تدوین دستور العمل تولید لبنیات سنتی

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات از تدوین دستور العمل تولید لبنیات سنتی و رفع ابهامات در این بخش خبر داد.

رجبی، رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات در حاشیه اولین همایش لبنیات صنفی و بررسی فرصتها و چالش ها ، با اشاره به اینکه این دستورالعمل پس از تایید در مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت و درمان ابلاغ خواهد شد، افزود: بر اساس این دستور العمل امکانات تولید لبنیات در مراکز سنتی به روز رسانی خواهد شد.
 
وی دو جداره سازی دیگ پخت شیر و راه اندازی آزمایشگاه سیار را از موارد تعیین شده در این دستورالعمل اعلام کرد و ادامه داد: نظارت بر تمام مراحل فرآورده های لبنی و محیط کار موضوع اصلی تدوین این دستورالعمل است.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات با اشاره به فعالیت بیش از 1700 واحد صنفی تولید کننده لبنیات سنتی در تهران گفت: نظارت بر فعالیت این واحدها از طریق مراکز بهداشتی تحت نظارت معاونت دانشگاهی و مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت و درمان به صورت دوره ای انجام می شود.
 
سلیمان عباسی مشاور وزیر بهداشت و درمان نیز با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از ایجاد بیماری در اثر مصرف لبنیات سنتی دریافت نشده است ، افزود : با توجه به تمایل مردم برای خرید این نوع لبنیات که دارای کیفیت و طعم مناسب است ، وزارت بهداشت برای افزایش نظارت بر این واحدها تلاش می کند.
 
وی حفظ کیفیت و جلوگیری از تغییر و انتقال بیماری را از اهداف وزارت بهداشت در نظارت بیشتر بر این واحدها دانست و گفت: با آموزش و رعایت مسائل بهداشتی می توان کیفیت این محصول را افزایش و با اطمینان خاطر در اختیار مصرف کننده قرار داد.
 
عباسی، نظارت کامل بهداشتی بر اساس برنامه مدون و ثبت شده هدف اصلی تدوین دستور العمل لبنیات سنتی است و با تشکیل کارگروه ویژه این دستورالعمل در وزارت بهداشت این موضوع بررسی و در اسرع وقت ابلاغ خواهد شد.
(یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها