یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۶
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۹۹۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

دوره ممنوعیت برنج دردسر ساز شد/بازار انحصاری دولت در فصل ممنوعیت

کشاورز گفت:بازرگانی دولتی نسبت به واردات 402 هزار تن برنج و عرضه عمده با قیمت 3 هزار و 800 برای شب عید اقدام کرده است.

مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به آخرین اقدامات برای تنظیم بازار برنج اظهار داشت: به دلیل واردات بیش از حد برنج از سوی بازرگانی دولتی در سال 91 و همچنین کمبود برنج در سال 92، وزارت جهاد کشاورزی نسبت به ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت از سال 92 تا کنون اقدام نمود که همین امر مشکلاتی در برداشت.

وی در ادامه افزود: دولت، در دوره ممنوعیت بازار انحصاری برای خود ایجاد کرده به طوریکه اگر طی این مدت کمبودی در بازار اتفاق افتد بازرگانی دولتی اقدام به عرضه برنج زیر قیمت مصوب می نماید که این امر می تواند تهدیدی برای بازار برنج ایرانی باشد.

کشاورز با اشاره به آخرین اقدامات بازرگانی دولتی برای تنظیم بازار شب عید افزود: بازرگانی دولتی نسبت به واردات 402 هزار تن برنج و عرضه عمده با قیمت 3 هزار و 800 برای شب عید اقدام کرده است.

به گفته وی اگر محدودیتی برای بخش خصوصی ایجاد نشود، کمبودی در بازار رخ نخواهد داد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به عرضه برنج از سوی بخش خصوصی بیان کرد:  تجار منتظر ورود کالا به مبادی کشور هستند و از طرفی با ارزان فروشی دولت منتظر هستند که قیمت برنج به نرخ واقعی خود برسد چرا که هر کیلو برنج با احتساب قیمت تمام شده باید 4 هزار و 500 تومان در بازار عرضه شود.

وی تصریح کرد: با تلاش بخش خصوصی انتظار می رود از باب کمبود و گرانی مشکلی در بازار شب عید پیش نیاید./  باشگاه خبرنگاران جوان،
(یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها