شنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۹۹۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

مصوبه جدید هیأت دولت واردات قاچاق را آزاد می‌کند

سخنگوی کمیسیون قضایی گفت: برخی مواد و تبصره‌های دستورالعمل اجرایی هیأت دولت دانه‌ درشت‌های حوزه قاچاق را عفو و واردات کالاهای قاچاق را آزاد می‌کند.

حسن نوروزی، تأکید کرد مبارزه با قاچاق باید در ابتدا با دانه‌درشت‌ها و در مبادی ورودی انجام گیرد. از این‌رو جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور باید اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد چراکه همین کالاهای قاچاق وارداتی است که ضربات مهلکی بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرده است.

وی با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت درباره دستورالعمل اجرایی تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: منطق حاکم بر مواد 1 و 2 این دستورالعمل اجرایی، اجازه ورود کالاهای قاچاق را به کشور صادر را می­‌کند و همچنین تشخیص کالاهای خروجی قاچاق را به احراز قصد و نیت قاچاقچی توسط دستگاه‌های ذی‌صلاح متوقف کرده است.

نماینده مردم رباط کریم با بیان اینکه هیئت دولت دستورالعمل اجرایی را برخلاف قانون مجلس تدوین کرده است، تصریح کرد: مواد 1 و 2 این دستورالعمل دانه‌درشت‌های حوزه قاچاق را عفو و واردات کالاهای قاچاق را آزاد اعلام می‌کند.

نوروزی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی به دلیل تدوین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید در این موضوع با جدیت ورود کند، گفت: ما معتقدیم قانونی که مجلس وضع می‌کند نباید با عنوان آیین‌نامه نویسی نقض شود و قطعا کمیسیون قضایی به‌سادگی از این تخلف دولت عبور نخواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس دهم در پایان اضافه کرد: در عمل، مواد 1 و 2 دستورالعمل اجرایی تبصره 4 ماده 18 روند مبارزه با قاچاق را دچار عقبگرد خواهد کرد و در صورت اصلاح نشدن از سوی هیئت دولت، نمایندگان مجلس برای پیگیری این موضوع از ابزار قانونی خود همانند طرح سؤال، طرح تحقیق و تفحص استفاده خواهند کرد./ فارس
(شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵) ۱۰:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها