شنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۹۹۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

38 هزار میلیارد ریال در اختیار بانک کشاورزی قرار می گیرد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تقویت منابع بانک کشاورزی به منظور اعطای تسهیلات بیشتر به کشاورزان و رفع موانع تولید در دستور کار دولت است و در این راستا 38 هزار میلیارد ریال تا پایان امسال در اختیار این بانک قرار می گیرد.

محمود حجتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آذربایجان غربی افزود: مجلس شورای اسلامی لایحه ای را در اصلاحیه بودجه امسال تصویب کرد که بر اساس آن با افزایش سرمایه بانک های دولتی رقم مطلوبی به این حوزه اختصاص می یابد و این قانون در حال حاضر روند مقدماتی اجرا را در دولت می گذراند.
وی با اشاره به اینکه منابع مالی بانک کشاورزی نیز با توجه به این قانون افزایش می یابد، اضافه کرد: کل سرمایه موجود این بانک 23 هزار میلیارد ریال است و اضافه شدن 38 هزار میلیارد ریال به منابع این بانک قابل توجه است.
وی ابراز امیدواری کرد تا بخشی از بدهی دولت به بانک ها از جمله بانک کشاورزی نیز پرداخت شود که در صورت عملیاتی شدن این کار، زمینه بسیار خوبی برای اعطای تسهیلات به کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش فراهم می شود.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری های بی نظیری در حوزه زیر ساخت های کشاورزی انجام شده است که توسعه این سرمایه گذاری ها به افزایش و پایداری تولید در بخش کشاورزی منجر می شود.
وی با اشاره به اینکه دوره کشاورزی معیشتی و تولید برای استفاده سنتی گذشته است، گفت: امروز باید به فکر کشاورزی اقتصادی مدرن باشیم که لازمه این کار نیز توجه به زنجیره تولید در این بخش است.
وی افزود: کشاورزی اقتصادی در حال حاضر در کشورهای مختلف دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و زمینه موفقیت آنها را نیز فراهم کرده است و ما نیز برای حرکت در این مسیر ناگزیر هستیم.
به گزارش ایرنا پایین بودن سرمایه بانک‌های دولتی موجب بالا برآوردشدن ریسک شبکه بانکی ایران در ارزیابی‌های بین‌المللی می شود و توان بانک‌ها را نیز برای تأمین مالی بخش واقعی اقتصاد به شدت کاهش می دهد؛ بر همین اساس دولت تدبیر و امید برنامه‌های مختلفی برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی تدارک دیده است.
****
خودکفایی و صادرات گندم از دستاوردهای دولت در بخش کشاورزی است
وزیر جهاد کشاورزی گفت: خودکفایی و صادرات گندم از دستاوردهای ارزشمند دولت یازدهم در بخش کشاورزی است که با تلاش نهادهای مرتبط و کشاورزان سخت کوش در نقاط مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی به دست آمده است.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار خودکفایی در تولید گندم را از مهمترین موضوعات محقق شده در بخش کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: تامین امنیت غذایی بسیار ضروری است و همواره باید مد نظر باشد.
به گزارش ایرنا میزان تولید گندم در کشور سالانه بین 10 تا 13 میلیون تن است و آذربایجان غربی با تولید سالانه 600 تا 750 هزار تن در بین 10 استان برتر کشور در این زمینه قرار دارد./
(شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها