شنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۶
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۹۹۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

محدودیت های ایران برای واردات برنج باسماتی هند/ اعزام هیئت 20 نفره هندی به ایران

منابع آگاه هندی اعلام کردند: ایران محدودیت های بیشتری را برای محدود کردن واردات برنج عطری از هند اعمال کرده که انتظار می رود در ماه های آینده به صادر کنندگان هندی آسیب بزند.

ایران محدودیت های مختلفی را برای کاهش واردات برنج باسماتی هند به این کشور اعمال کرده است. منابع آگاه هندی در این باره گفتند، تهران محدودیت های بیشتری را برای محدود کردن واردات برنج عطری از هند اعمال کرده که انتظار می رود در ماه های آینده به صادر کنندگان هندی آسیب بزند.

بر اساس مقررات جدید، صادر کنندگان هندی اجازه نخواهند داشت به قیمتی بیش از 850 دلار در هر تن به ایران برنج صادر کنند، که بسیار پایین تر از قیمت 950 دلاری برنج باسماتی هند است. ایران یکی از مقاصد اصلی صادرات برنج باسماتی هند در سال های اخیر بوده است. ایران علاوه بر تولید حدود 2 میلیون تن برنج، برای تامین نیاز داخلی، سالانه حدود یک میلیون تن برنج وارد می کند که حدود 700 هزار تن آن از هند وارد می شود.

سال گذشته تهران به دلیل آلودگی موجود در برنج هندی، از پذیرش محموله های برنج این کشور خودداری کرد. ماه گذشته، هند هیئتی 20 نفره به ریاست اتحادیه توسعه صادرات محصولات غذایی کشاورزی و فرآوری شده این کشور به تهران اعزام کرد.

بر اساس اعلام وزارت بازرگانی هند: فیلمی حدودا 3.5 دقیقه ای (برای مقامات ایرانی) پخش شده که مراحل مختلف کشت، فراوری، دریافت مجوز سلامت و اطمینان از عدم وجود اورگانیسم تراریخته در برنج باسماتی را نشان می دهد.

دولت هند و تجار این کشور انتظار دارند تهران با انتشار بخشنامه ای مجوز از سرگیری واردات برنج هندی را صادر کند./
(شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها