چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۹۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اختصاص ۲۰ درصد از منابع صندوق حمایت کشاورزی به صادرات

رئیس هیئت‌ مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور گفت: ۲۰ درصد از منابع صندوق باید به صادرات اختصاص یابد که این روش در قالب زنجیره تعریف‌ شده که در همین راستا زنجیره صادرات جدی گرفته‌ شده است.

سید عبدالکریم رضوی اردکانی در نشست تخصصی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و فرماندار شهرستان تاکستان با بیان این مطلب اظهار کرد: تشکیل صندوق کشمش در شهرستان تاکستان مانند سایر صندوق‌های محصولات کشاورزی باید مقدمات و الزامات آن فراهم و ایجاد شود.

رضوی اردکانی اضافه کرد: با ایجاد این صندوق در تاکستان می‌توان سایر محصولات کشاورزی منطقه را نیز پوشش داد.

به گفته‌ این مقام مسئول، در صورت ابلاغیه دولت و تخصیص اعتباری سهم دولت؛ این صندوق راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رئیس هیئت‌ مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در ادامه گفت: حمایت از زنجیره‌های تولید و راه‌اندازی صندوق‌های تخصصی منابع طبیعی مهم‌ترین اولویت ما در سال جاری و آینده است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تصریح کرد: اگر تعاونی‌های تولید در بخش کشاورزی حمایت شوند قادر خواهند بود فعالیت‌های کشاورزی خود را افزایش داده و به درآمدهای بیشتری دست یابند و این تقویت انگیزه می‌تواند به رونق کسب‌وکار هم کمک کند.

رضوی اردکانی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین رویکردها و سیاست‌های تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی تأمین نیازهای مالی کشاورزان و بهره‌برداران برای اجرای طرح‌های توسعه و تولیدی است و چون در این کار هم اعتبارات دولتی و هم آورده بهره‌برداران تزریق می‌شود ظرفیت خوبی برای تأمین نقدینگی ایجادشد است.

وی تصریح کرد: فعالیت صندوق در سال‌های گذشته توانسته به رونقش بخش کشاورزی کمک کند و ما نیز در هر دوره تلاش کرده‌ایم هر جا که نیازی احساس شد و با ایجاد صندوق‌های تخصصی زمینه حمایت جدی از کشاورزان و فعالان این بخش را فراهم کنیم.

رضوی یادآور شد: ۲۰ درصد از منابع صندوق باید به صادرات اختصاص یابد که این روش در قالب زنجیره تعریف‌شده که در همین راستا زنجیره صادرات جدی گرفته‌شده است.

رضوی در خصوص میزان سرمایه صندوق‌ها و تشکل‌های تحت پوشش در کشور اظهار کرد: ۳۷۶۰ تشکل تحت پوشش صندوق و سهامدار هستند و در حال حاضر همه مراکز استان‌ها این صندوق رادارند.

وی بیان کرد: در حاضر ۴۷ صندوق شهرستانی، ۱۲ صندوق ویژه بانوان عشایر و روستایی و هفت صندوق تخصصی داریم که با تصویب هیئت دولت دو صندوق تخصصی زیتون و کشمش هم در استان قزوین راه‌اندازی خواهد شد.

رضوی اردکانی تصریح کرد: در حال حاضر صندوق‌های منابع طبیعی در چهار استان راه‌اندازی شده و تصمیم داریم این صندوق را در ۱۰ استان دیگر کشور راه‌اندازی کنیم.

وی بیان کرد: همچنین در سال آینده صندوق باغبانی در نهال و صندوق نوغان‌داری کشور را تأسیس می‌کنیم و در برخی استان‌ها هم صندوق شهرستانی راه‌اندازی خواهد شد.

رضوی گفت: در حال حاضر میزان سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور از  ۱۲۰۰ میلیارد تومان فراتر رفته است و درصورت حمایت دولت و استقبال سهامداران قادریم این میزان را افزایش دهیم./ ایسنا
(چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵) ۱۰:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها