سه شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۹۹۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

واردات کود آب رفت/ایران صادرکننده کودهای ازوته به دنیا

سیف گفت: طی سه سال اخیر در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی با افزایش 7 برابری تولید واردات کودهای فسفاته و پتاسه از 95 به 67 درصد تقلیل یافته است.

یزدان سیف مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ، با اشاره به آخرین وضعیت واردات کود، اظهار داشت: امسال یکی از سال های کم نظیر بوده که توانستیم بخش زیادی از کودهای پتاس گندمکاران مقاوم در برابر تنش های دمایی را تامین نماییم.

وی با اشاره به خودکفایی در حوزه کودهای ازوته افزود: در زمینه کودهای ازوته از جمله صادرکنندگان بزرگ دنیا به شمار می‌رویم چرا که پایه و منابع آن گازی است.

سیف ادامه داد: در حوزه کودهای فسفاته و پتاسه که کودهای معدنی هستند، در شرایطی قرار داریم که مزیت نسبی برای تولید این کودها وجود ندارد و تنها با ورود تکنولوژی و سرمایه گذاری ایمیدرو در خور و بیابانک توانستیم به مزیت تولید کود kcl فرمول پتاسیوم دست یابیم که  انتظار می رود این روند توسعه یابد.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه در حوزه فسفاته تنها معدنی در یزد وجود دارد،  گفت: این معادن به سبب عیار پایین شرایط خاصی دارند که تولیدکنندگان با ابداع تکنولوژی های جدید شرایطی فراهم آورده که از منابع داخلی کود tsp تولید کنند.

وی با اشاره به تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی در زمینه تولید بیان کرد: طی سه سال اخیر 95 درصد کودهای فسفاته و پتاسه از خارج تامین می شود که در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی در شرکت خدمات حمایتی کارگروه با حضور تولیدکنندگان تشکیل شد که با افزایش 7 برابری تولید واردات به 65 درصد رسیده است.

95 درصد صنعت سم در اختیار 6 کشور دنیا

سیف با اشاره به آخرین وضعیت واردات سموم اظهار داشت: مواد اولیه سموم (تکنیکال) کاملا وارداتی است که سپس بعد از فرموله شدن در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی در ادامه افزود: طی سال های تحریم تامین تکنیکال از شرکت هایی  که کیفیت چندانی ندارند، صورت می گرفت که با اجرای برجام و توسعه روابط سموم با کیفیت وارد می شود.

به گفته وی 95 درصد صنعت سم دنیا در اختیار 6 شرکت دنیا است.

گسترش ارائه خدمات به اعضا باشگاه کشاورزان

وی با اشاره به خدمات باشگاه کشاورزان تصریح کرد: باشگاه کشاورزان در اردیبهشت امسال در قزوین راه اندازی شد که در شرایط فعلی در 31 استان کشور آماده خدمت رسانی در زمنیه سنجش خاک آب،مشاوره تلفنی در حوزه کشاورزی مربوط به آخرین وضعیت آب و هوایی است که به تدریج به دنبال گسترش این خدمات هستیم./  باشگاه خبرنگاران جوان
(سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها