دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۹
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۹۹۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

توزیع 40 هزار تن برنج برای تنظیم بازار شب عید

معاون شرکت بازرگانی دولتی گفت: برای تنظیم بازار شب عید 40 هزار تن برنج هندی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور توزیع می‌شود.

حسن عباسی معروفان  در پاسخ به اینکه برای تنظیم بازار و کاهش قیمت برنج با نزدیک شدن ایام نوروز چه تدابیری اندیشیده‌اید، گفت: با مصوبه ستاد تنظیم بازار از هفته گذشته 40 هزار تن برنج هندی 1121 به قیمت 3800 تومان در حال توزیع در سراسر کشور است.

وی اضافه کرد:‌ قرار است تا با ستاد تنظیم بازار هر استان فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای توزیع این نوع برنج انتخاب شده تا مردم بتوانند از این طریق برنج مورد نیاز خود را تأمین کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج درجه یک ایرانی در بازار خرده‌فروشی تا 13 هزار و 500 تومان هم رسیده و قیمت هر کیلوگرم برنج هندی 4800 تا 5 هزار تومان است.

قیمت برنج ایرانی طی یک سال اخیر افزایش 40 درصدی داشته است، اما قیمت برنج وارداتی تغییر چندانی نداشته است. طی دو هفته اخیر نیز دولت تعرفه واردات برنج را به یکباره از 26 درصد به 5 درصد کاهش داده است./ فارس
(دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۲۹
انجمن واردکنندگان برنج ایران
۱۳۹۵/۱۱/۱۸ Iran
5
0
0

آیا وزارت جهاد کشاورزی تغییری در وظایفش پیش آمده که به جای ذخیره احتیاطی از فرصت ممنوعیت واردات استفاده کرده و برنج می فروشد . آیا با استفاده از تسهیلات دولتی ، عدم پرداخت 500 تومان عوارض و سایر هزینه ها ، به دنبال زیر سوال بردن سیاست جدید دولت(کاهش تعرفه،حذف
ما به التفاوت) و رقابت ناسالم با بخش خصوصی است


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها