یکشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۹۸۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

کیفیت گندم مطلوب است/ سردرگمی کشاورزان از تاخیر در اعلام نرخ خرید

قلی ایمانی گفت:در شرایط فعلی به طور متوسط درصد پروتئین گندم تولیدی 12.5 درصد است که این میزان برای نانوایی ها مناسب است.

علی قلی ایمانی رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران ، با اشاره به نگرانی کشاورزان مبنی بر نگرانی گندمکاران از آزاد سازی نرخ آرد و خرید گندم بر حسب کیفیت و پروتئین اظهار داشت: در شرایط فعلی به طور متوسط درصد پروتئین گندم تولیدی 12.5 درصد است که این میزان برای نانوایی ها مناسب است و نیازی به واردات نداریم.

وی با اشاره به اصرار برخی نانوایی صنعتی مبنی بر واردات گندم با پروتئین بالاتر افزود: با توجه به خودکفایی و تولید گندم با پروتئین بالا منافع عده ای وارد کننده به خطر افتاده و با صحبت هایی مبنی بر ارزان بودن قیمت جهانی گندم نسبت به نرخ گندم داخلی درصدد خدشه دار کردن تولید هستند.

قلی ایمانی با اشاره به اینکه خرید گندم برحسب کیفیت نباید موجب نگرانی کشاورزان شود، گفت: گندم تولیدی برخی استان ها نظیر خوزستان، فارس،ایلام، کرمانشاه پروتئین بالغ بر 13 درصد دارد که برای نان های حجیم صنعتی بسیار مناسب است از این رو واردات گندم بهانه ای بیش نیست.

رئیس توامند سازی گندمکاران با اشاره به تاثیر تاخیر نرخ خرید تضمینی بر خودکفایی گندم تصریح کرد: براساس قانون نرخ خرید تضمینی محصولات همه ساله تا قبل از شروع کشت پاییزه باید اعلام شود که امسال  با تعلل در اجرای قانون کشاورزان در استفاده به موقع کود،مبارزه با علف های ارز و سموم سردرگم شدند که درصورت استمرای این روند برای سال های آتی بر میزان تولید تاثیر گذار خواهد بود./ باشگاه خبرنگاران جوان
(یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها