شنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۸۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

قانون گریزی و تغییرکاربری از پیامدهای عدم پرداخت خسارت مرکبات کاران

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه قانون گریزی در زمینه تغییر کاربری از پیامدهای عدم پرداخت خسارت های مرکبات کاران است،گفت:عدم صرفه اقتصادی عاملی مهم و تاثیرگذار در رهاکردن زمین های کشاورزی توسط کشاورزان است.

شمس الله شریعت نژاد  درباره وضعیت پرداخت خسارت به مرکبات کاران،گفت:عدم پرداخت خسارت  به مرکبات کاران انگیزه کشاورز را برای ماندن در صنعت کشاورزی به نحو چشمگیری کاهش می دهد؛بنابراین در نتیجه کشاورز احتمال دارد به تغییر کاربری اراضی کشاورزی فکر کند.

نماینده مردم تنکابن،رامسرو عباس آباد درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  کشاورزان باید حتما روی زمین کشاورزی کنند و تغییر کاربری ندهند، گفت: ما  از کشاورزان انتظار داریم تنها به تولید محصولات کشاورزی همت گمارند؛ اما متاسفانه حمایتی در زمان بحران هایی همچون سرمازدگی اخیر مرکبات  انجام نمی شود.

وی ادامه داد:کشاورزان بخشی از مرکبات را در استان مازندران به علت عدم خرید دولت دور ریختند و کشاورزان دیگر نیز هنوز حتی یک ریال بابت میزان مرکباتی که به دولت فروختند دریافت نکردند.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس، یادآورشد:عدم حمایت از کشاورزان در زمینه سرمازدگی مرکبات قانون گریزی در زمینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی را افزایش می دهد؛زیرا  زمانی که حضور در صنعت کشاورزی برای کشاورز صرفه اقتصادی نداشته باشد،بطورحتم بدنبال فرصت های اقتصادی دیگر خواهد رفت.
(شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵) ۱۲:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها