دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۷۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

رهاسازی پرتقال یخ زده در دریا نشانه اعتراض باغداران است

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: علی رغم گذشت 75 روز از خسارات باغات،باغداران با رهاسازی پرتقال های یخ زده در دریا خواستار جبران خسارات از سوی مسئولان شدند.

محمد رضا شعبانی مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه ریختن پرتقال های یخ زده به دریا از سوی باغداران نوعی اعتراض محسوب می شود، اظهار داشت: باغداران با رهاسازی پرتقال های یخ زده در دریا خواستار رسیدگی به خساراتشان از سوی مسئولان شدند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات حمایتی از باغداران خسارت دیده شعاری بیش نیست، افزود: علی رغم گذشت 75 روز از خسارات باغداران مازندرانی اما هنوز اقدام عملی در راستای جبران خسارات آنها صورت نگرفته  و تنها دستورالعمل ها روی کاغذ آمده است.

شعبانی با اشاره به وضعیت خرید تضمینی پرتقال بیان کرد: 130 هزار تن پرتقال غیر قابل مصرف با نرخ 350 تومان جهت امحا و 20 هزار تن پرتقال با نرخ 720 تومان جهت عرضه در بازار و تبدیل به کنستانتره از باغداران خریداری شد، اما تا کنون پولی در ازای خرید محصول پرداخت نشده است.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران در خصوص آخرین وضعیت ذخیره سازی پرتقال شب عید بیان کرد: تا کنون 500 تن پرتقال جهت ذخیره سازی شب عید با نرخ بالغ بر 2 تا 2 هزار و 200 تومان از کشاورزان خریداری شد و این درحالی است که امکان ذخیره سازی بیش از 200 هزار تن پرتقال از مازندران برای ایام عید وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه وزارتخانه برای تامین میوه شب عید به دنبال واردات است، بیان کرد: برای خرید پرتقال از باغداران مازندرانی چندین بازرس وجود دارد که همگی آنها اظهاراتی مبنی بر یخ زدگی محصول دارند و حال جای سوال است که مگر وزارتخانه و تعاون روستایی از سرما و یخبندان اخیر مازندران بی خبر بوده اند که با چنین اظهاراتی قصد زیان بیش از پیش به باغداران را دارند./ باشگاه خبرنگاران جوان

شعبانی تصریح کرد: گرچه حدود 400 هزار تن از پرتقال های مازندران در اثر سرما و یخبندان آذر ماه از بین رفتند اما اظهارات کارشناسان وزارتخانه برای خرید تضمینی اثر منفی بر مجموع پرتقال های سالم خواهد گذاشت چرا که دیگر افراد حاضر به خرید پرتقال های شمال نیستند.
(دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها