شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۹۷۴۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

لزوم توسعه بخش بازرگانی سفارتخانه ها راهکاری برای صادرات بهینه محصولات غذایی حلال

نماینده مردم رشت درمجلس با بیان اینکه ترکیه و لبنان در صادرات محصولات با نشان "حلال" وضعیت مناسب تری در مقایسه با کشورمان دارد،گفت: فعال شدن بخش بازرگانی سفارتخانه ها راهکاری برای صادرات محصولات غذایی با نشان "حلال" به شمار می آیند.

جبار کوچکی نژاد  درباره وضعیت صادرات محصولات با نشان "حلال"،گفت:صادرات محصولات غذایی با نشان حلال راهکاری برای بهبود بازار داخلی به شمارمی آید؛زیرا می توان مازاد  تولیدات کشاورزی را نیز با برنامه ریزی تولیدمحور به ریل صادرات رهنمون کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:مشتریان خارجی آگاهی دارند که کشورمان بر طبق موازین اسلامی محصولات  غذایی  را با ذبح  شرعی وارد بازار مصرفی می کنند؛بنابراین با ثبت نشان "حلال" البته همراه با بازاریابی اصولی می توان محصولات "حلال" را  در جایگاه صادرات قرار داد.

کوچکی نژاد،ادامه داد: حضورموفق سفارتخانه ها در صادرات محصولات با برند "حلال" می تواند به عنوان اهرمی بهینه برای صادرات  محصولات "حلال" تلقی شود؛بدین معنا که با توسعه بخش بازرگانی سفارتخانه ها می توان  محصولات  "حلال" را با نشان ثبت شده  به بازارهای هدف صادرکرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه صادرات محصولات غذایی با نشان "حلال" ارزآوری برای ما به همراه دارد،یادآورشد: ترکیه و لبنان در صادرات محصولات با نشان"حلال" وضعیت مناسب تری در قبال کشورمان دارند.
(شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها