چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۶
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۶۹۷۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

هزینه بالای تولید وعدم خرید بهینه عاملی برای واردات ۸۵ درصدی دانه های روغنی

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تنها ۱۵ درصد دانه روغنی در کشور بر طبق تولیدات داخلی تامین می شود،گفت: هزینه بالای تولید و نرخ خرید پایین عاملی برای واردات ۸۵ درصدی دانه های روغنی به شمارمی آید.

 جلال محمودزاده درباره وضعیت تولید دانه های روغنی درکشور،گفت:هزینه تولید دانه های روغنی به مراتب از دیگر محصولات کشاورزی بالاتر است و این درحالی است که کمبود کارخانه های فرآوری روغن در برخی مناطق  موجب شده تا نتوان دانه های روغنی را به طریق سراسری در کشور تبدیل به روغن کرد.

نماینده مردم مهاباد درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:نرخ خرید دانه های روغنی نیازمند افزایش توسط دولت است تا تولید دانه های روغنی برای کشاورز مقرون به صرفه باشد و این درحالی است که بالابودن هزینه تولید و دشواری در کاشت،داشت و برداشت دانه های روغنی  از عواملی است که موجب می شود کشاورز نتواند در چرخه تولید حضور موفقی به عمل آورد.

محمودزاده افزود:دانه های روغنی بلافاصله باید توسط تعاونی روستایی  از کشاورز تحویل گرفته شود و دولت نیز به سرعت بهای تولید کشاورز را پرداخت کند تا انگیزه تولید در این راستا افزایش یابد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع  طبیعی مجلس با بیان اینکه  تنها 15 درصد روغن  مصرفی کشور برطبق تولیدات  داخلی تامین  می شود،یادآورشد:85 درصد دانه های روغنی وارداتی است،این امر نشان از  هزینه بالای  تولید دانه های روغنی درکشور دارد.
(چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵) ۱۱:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها