چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۱
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۹۷۱۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

کاهش قند فرآورده های غذایی در اولویت واحدهای تولیدی قرار گرفت

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: تمام واحدهای تولید غذایی و آشامیدنی بخشنامه این سازمان مبنی بر کاهش قند مصرفی در فرآورده های خود را در اولویت قرار داده و به خوبی اجرا کرده اند.

نسترن محمدی افزود: در راستای ارتقای سلامت آحاد جامعه و کاهش بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت نوع 2 و پیشگیری از خطر حملات قلبی و سکته، سازمان غذا و دارو برنامه های موثری از جمله برنامه کاهش میزان قند فرآورده های غذایی و آشامیدنی را به مرحله اجرا درآورده است.
وی خاطرنشان کرد: بخشنامه ای از ابتدای سال جاری به تمام معاونت های غذا و دارو سراسر کشور ابلاغ شده تا آنها این ابلاغیه را به واحدهای تولیدی ارسال کنند و قند مصرفی در فرآورده های غذایی ،کاهش یابد.
وی در ادامه به محصولات وارداتی اشاره کرد و گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی، محصولات وارداتی تنها زمانی می توانند وارد کشور شوند که مشابه تولید داخل در کشور نداشته و طبق دستورالعمل های سازمان غذا و دارو، محصول خود را تولید کرده باشند.
به گزارش ایرنا، راهبرد کاهش نمک، چربی و شکر از فرآورده های غذایی از سال گذشته مورد توجه سازمان غذا و دارو قرار گرفته و این کاهش ها تحت عنوان اصلاح معیارهای فنی و استانداردها انجام می شود.
(چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵) ۱۰:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها