چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۹۷۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

خرید تضمینی ۳۵ هزار تن پرتقال در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از خرید تضمینی ۳۵ هزار تن از پرتقال‌های باغداران استان خبر داد.

دلاور حیدرپور  درباره آخرین وضعیت  مصوبات دولت درباره خسارت باغداران استان گفت: خسارت سنگینی به  باغات  استان وارد شد، البته این خسارت از دو  بخش بود که نخست خسارت ناشی از برف بود و دیگری تبلیغات سوء و شایعاتی که در خارج استان درباره یخ‌زده بودن پرتقال‌های مازندران به وجود آمد که موجب افت قیمت این محصول استراتژیک استان شد.

وی دامه داد: با پیگیرهای مستمری که از سوی مجموعه استانی صورت گرفت دولت مصوبات نسبتاً خوبی برای جبران خسارت داد که با پیگیری، این مصوبات در حال عملیاتی شدن است.

ذخیره‌سازی ۴۰ هزار تن پرتقال در کشور

حیدر پور، خاطرنشان کرد:  برای کمک با باغداران ۱۳۰ هزار تن از  پرتقال‌های پادرختی به ارزش  ۵۰ میلیارد تومان را از چرخه خارج کردیم و ۳۵ هزارتن از پرتقال‌های درجه‌بندی‌شده هم خرید تضمینی شد که بخشی به سردخانه‌ها منتقل و ۲۲هزار تن برای تبدیل به کنسانتره به کارخانجات افشره منتقل شد.

وی بابیان اینکه چهار هزار تن کیوی باغات مازندران پس از جمع‌آوری به کارخانجات استان‌های خراسان رضوی، سمنان ، ارومیه و یک کارخانه در مازندران باارزش ریالی هر کیلویی شش هزار ریال  فرستاده شد، تصریح کرد:  با  توجه به مصوبات دولت و تخصیص‌هایی که قرار است به خسارت دیدگان  داده شود ،  قطعاً تا قبل از شب عید و  تا پایان بهمن‌ماه  پول‌های خرید تضمینی ، معرفی برای دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت  و ... به باغداران مازندران پرداخت خواهد شد.

این مسئول  درباره آخرین وضعیت ذخیره‌سازی پرتقال شب عید،  گفت:  ازآنجایی‌که مصوبه ذخیره‌سازی در کشور ۴۰ هزار تن است که بخشی توسط  جنوب کشور و بیشتر توسط مازندران تأمین می‌شود لذا  سازمان  تعاون روستایی  که مسئولیت این کار را بر عهده دارد   اقدامات اولیه ذخیره‌سازی را در حال انجام است ، تاکنون  ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن بین استان‌ها قراردادها بسته شد مابقی هم با مراجعه استان‌ها به مازندران ذخیره‌سازی صورت می‌گیرد .

حیدر پور  درباره قیمت  پرتقال‌های ذخیره‌سازی شده در شب عید ، گفت: قیمت  هر  کیلوپرتقال ذخیره‌سازی شده  در شب عید ،بین ۲۲۰۰ تا ۲۴۰۰ تومان است.
/ مهر
(چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها