سه شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۹۶۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

صادرات 580 هزار تنی محصولات لبنی به خارج از کشور

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 580 هزار تن انواع محصولات لبنی از کشور به خارج صادر شده است.

 حسن رکنی دوشنبه شب در آئین افتتاح دهمین نمایشگاه دام و طیور، آبزیان، دامپزشکی، صنایع لبنی و وابسته استان قزوین گفت: در زمینه واردات و صادرات محصولات لبنی، ایران با 30 کشور دنیا در ارتباط است.
وی با اشاره به اینکه ایران در بخش صادرات محصولات پروتئینی جزو کشورهای نوپا محسوب می‌شود، گفت: با این وجود در بخش صادرات محصولات پروتئینی در 9 ماهه سال جاری سطح تجاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.
این مسئول اضافه کرد: در بخش دام و طیور از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیارد دلار صادرات صورت گرفته که است که حاکی از رشد است.
وی اظهار کرد: گسترش صنایع تبدیلی و توسعه صادرات می تواند موجب تقویت فعالان بخش دام شود و به تحقق اقتصاد مقاومتی نیز کمک کند.
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی در ادامه، برگزاری نمایشگاه های دام و طیور را در آشنایی جامعه و فعالان این حوزه را با دستاوردهای جدید این بخش موثر دانست و گفت: از برپایی چنین نمایشگاه هایی به همت تعاونی ها و اتحادیه های دام و طیور حمایت می کنیم.
وی در ادامه جایگاه قزوین را در بخش دام و طیور کشور ویژه و قابل توجه خواند و اظهار داشت: قزوین در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ جزو قطب های کشور به شمار می رود و در زمینه صادرات این محصولات نیز گام های خوبی را برداشته که می تواند برای سایر استان ها الگو باشد.
دهمین نمایشگاه دام و طیور، آبزیان، دامپزشکی، صنایع لبنی و وابسته استان قزوین تا هفتم دی ماه جاری برای بازدید علاقه مندان دایر است.
زمان بازدید این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین دایر شده است، ساعت 15 تا 22 می باشد.
(سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵) ۱۰:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها