سه شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۶۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اعطای تسهیلات با سود ۱۰درصد به باغداران مرکبات شمال/ انتظار برای دریافت خط اعتباری بانک مرکزی

عضو هیأت مدیره بانک کشاورزی گفت: با مصوبه دولت قرار است، ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد به خسارت دیدگان مرکبات شمال پرداخت شود که منتظر اختصاص خط اعتباری بانک مرکزی هستیم.

روح‌الله خدارحمی ، در مورد آخرین تصمیمات این بانک برای ارائه تسهیلات به باغداران مرکبات شمال که براثر برف سنگین آذرماه دچار خسارت‌ فراوانی شده‌اند، اظهار داشت: در جلسه هیأت وزیران مصوب شده که 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود 10 درصد به کشاورزان باغات مرکبات شمال که از برف آذرماه خسارت دیده‌اند، پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: مکاتبه‌ای با بانک مرکزی کرده‌ایم تا خط اعتباری ویژه‌ای برای ارائه تسهیلات به باغداران مرکبات شمال در نظر گرفته شود و منتظر پاسخ آنها هستیم.

وی افزود: در عین حال به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم، تا اطلاعات باغداران خسارت دیده از برف را جمع‌آوری و پرونده‌ها را تکمیل کنند و امیدواریم این تسهیلات با تأمین خط اعتباری به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شود، اگرچه باید 8 درصد مابه‌التفاوت نرخ سود بانکی هم که به صورت یارانه پرداخت خواهد شد، تعیین تکلیف شده که از چه محلی به بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

خدارحمی گفت:‌ در عین حال برای استمهال وام‌های خسارت دیدگان کمک خواهیم کرد و معمولاً مهلت یک ساله و تنفس یک ساله برای پرداخت وام در نظر گرفته خواهد شد.
(سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها