دوشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۶۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

محدودیتی در حوزه بانکی برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی وجود ندارد

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه محدودیتی در حوزه بانکی برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی وجود ندارد گفت: سالانه هزار تا هزار و 200 میلیارد تومان در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی تجهیزات نیاز است که امسال هزار و 500 میلیارد تومان تقاضا برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد.

 کامبیز عباسی  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دولت یازدهم 600 میلیارد تومان در حوزه مکانیزاسیون برنج کشور اعتبار اختصاص یافت که این رقم بی‌سابقه و غیرقابل باور است.

وی با بیان اینکه وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی به ویژه برنج بسیار مناسب است، افزود: روند توسعه سرمایه‌گذاری برای زراعت برنج در کشور به نحو مطلوبی است و با سرمایه‌گذاری مناسبی که در این بخش شد برنامه‌ریزی برای انتقال تکنولوژی به داخل کشور در دستور کار است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای توسعه سطح زیرکشت برنج در کل کشور را ندارد و کشت این محصول را به دو استان گیلان و مازندران محدود کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مکانیزاسیون برنج کشور در سه سال گذشته 250 هزار هکتار به سطح کشت و کار مکانیزه برنج کشور افزوده شده است، خاطرنشان کرد: مکانیزاسیون برنج کشور سرمایه‌پذیر است و ما از توسعه سرمایه‌‎گذاری و حضور نشان‌های تجاری مطرح استقبال و حمایت می‌کنیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در صورت فعالیت نشان‌های تجاری مطرح در بخش کشاورزی وضعیت تولید برنج کشور مناسب می‎شود.

وی با بیان اینکه استان‌ها با سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی هم سو باشند چرا‌که محدودیتی در حوزه بانکی برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی وجود ندارد، گفت: سالانه هزار تا هزار و 200 میلیارد تومان در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی تجهیزات نیاز است که امسال هزار و 500 میلیارد تومان تقاضا برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد.

عباسی در پایان گفت: با برآوردهای صورت گرفته 15 درصد منابع تسهیلاتی در حوزه مکانیزاسیون برنج هزینه شده است./ فارس
(دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها