یکشنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۹۶۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

افزایش 90 درصدی قیمت جوجه یکروزه/ عرضه در بورس کالا فرار رو به جلو است

عضو هئیت مدیره اتحادیه مرغ گوشتی گفت:طی دو هفته اخیر قیمت هر قطعه جوجه یکروزه از هزار و 300 تومان به 2 هزار و 400 الی 2 هزار و 500 تومان افزایش یافته است.

عظیم حجت عضو هئیت مدیره اتحادیه مرغ گوشتی  از افزایش 90 درصدی قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: طی دو هفته اخیر قیمت هر قطعه جوجه یکروزه از هزار و 300 تومان به 2 هزار و 400 الی 2 هزار و 500 تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه قیمت جوجه یکروزه بدون دلیل خاصی سیر صعودی به خود گرفته است، عنوان کرد: در شرایط کنونی مسئولان امر باید به فکر عرضه و تقاضا شب عید باشند، چرا که در پی سیر صعودی قیمت جوجه یکروزه تولیدکنندگان به ناچار باید قیمت عرضه خود را افزایش دهند که این امر مصرف کنندگان را با مشکلاتی مواجه می کند.

حجت با اشاره به اینکه عرضه جوجه در بورس کالا فرار روبه جلو است،بیان کرد: در شرایط کنونی عرضه جوجه در بورس کالا تاثیری ندارد چرا که قیمت گذاری در بازار سنتی امکان پذیر است.

عضو هئیت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: عرضه جوجه یکروزه در بازار سنتی و بورس کالا  باید با نظارت مسئولان بر قیمت کالا همراه باشد.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های لازم برای عرضه جوجه یکروزه در بورس کالا فراهم نیست، اظهار کرد: با توجه به فعالیت اکثر مرغداری ها در اطراف شهرها و عدم دسترسی به اینترنت باید گفت که خرید و فروشی در بورس کالا در این زمینه صورت نگرفته است.

حجت با اشاره به اینکه در صورت استمرار افزایش کاذب قیمت جوجه یکروزه، اجرای کاهش سن کشتار مرغ متوقف می شود، تصریح کرد: با وجود آنکه وزارت جهاد کشاورزی در صدد اجرای کاهش سن و کشتار مرغ از ابتدای آذر ماه بود، اما افزایش قیمت جوجه یکروزه منجر به تاخیر  و توقف آن خواهد شد که این امر با سیاست اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

* عرضه 20 هزار قطعه جوجه یکروزه در بوس کالا

محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداری گوشتی گفت:طبق روال همه ساله از ابتدای آذر تا اواسط بهمن ماه تولیدکنندگان نسبت به جوجه ریزی سالن های خود اقدام می کنند که درنهایت این امر افزایش یکباره قیمت جوجه یکروزه را رقم زده است.

وی افزود: عده ای فرصت طلب با سوءاستفاده از افزایش تقاضای مرغداران اقدام به افزایش قیمت ها کردند و همچنین قیمت برخی نهاده ها همچون سویا به موازات جوجه یکروزه افزایش هزینه های تولید را در بر دارد لذا با احتساب سود مرغدار هر کیلو مرغ زنده باید 5 هزار و 100 تومان فروخته شود.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی  با اشاره به تاثیر افزایش قیمت جوجه بر بازار شب عید بیان کرد: با توجه به میزان تولید مرغ پیش بینی نمی شود که جهش خاصی را در قیمت مرغ شب عید شاهد باشیم.

وی با اشاره به تاثیر عرضه جوجه در بورس کالا افزود: عرضه جوجه در بورس کالا طی چند روز گذشته از جمله تمهیداتی بشمار می رود که در جهت تعادل قیمت در دستور کار قرار گرفته است.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه در مرحله اول 20 هزار قطعه جوجه در بورس کالا عرضه شد، بیان کرد: در صورت استمرار روند عرضه جوجه یکروزه در بورس کالا  به دنبال افزایش تقاضا و انعقاد قرار داد به صورت عمده  با اتحادیه ها به قیمت شفافی دست پیدا می‌کنیم./  باشگاه خبرنگاران جوان،
(یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها