پنج شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۴
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۹۶۴۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

گرجستان دروازه صادرات کالاهای ایرانی به اروپا است

سفیر تهران در تفلیس با اشاره به رشد فعالیت های اقتصادی کشور در سطح بین المللی تاکید کرد:همکاری های اقتصادی با گرجستان می تواند این کشور را به دروازه صادرات کالاهای ایرانی به اروپا تبدیل کند.

 سید جواد قوام شهیدی روز چهارشنبه در جلسه مشترک با فرماندار و مسئولان شهرستان ورامین گفت : گرجستان یکی از کشورهای کوچک و در عین حال حساس و مهم منطقه است که نقطه تلاقی قدرت های روسیه و آمریکا است که پس از فروپاشی شوروی سابق به سمت غرب حرکت و تمایل پیدا کرد.
وی افزود : گرجستان دروازه ورود به منطقه قفقاز و کشوری در حال توسعه و با پتانسیل بالاست که از آینده روشنی برخوردار است .
وی بیان کرد: این که گرجستان در قدیم الایام بخشی از ایران بوده باعث شده تا مشترکات فراونی بین دو کشور وجود داشته باشد و این امر می تواند گرجستان را به هدف صادرات محصولات ایران تبدیل کند.
قوام شهیدی با تأکید بر مبادلات اقتصادی و تجاری بین کشورهای مختلف گفت : توسعه پایدار مناطق ، بدون همکاری و داد و ستدهای فرامرزی صورت نمی گیرد و هیچ کشوری بر اثر خودکفایی به تنهایی به توسعه دست نیافته بلکه دنیای امروز، دنیای تعامل، هم اندیشی و همکاری با یکدیگر است.
وی گفت : تبادل علم، تکنولوژی و تولید بدون داد و ستدهای فرامرزی صورت نمی گیرد حتی کشورهای ابرقدرت جهان نیز به تنهایی به پیشرفت نرسیده اند.
سفیر ایران در گرجستان بیان کرد: جامعه بشری از یکدیگر بی نیاز نیستند و در اصل توسعه پایدار در گرو همکاری با کشورهای دیگر میسر می شود که با توجه به حذف روادید بین ایران و گرجستان می توان از این فرصت به منظور توسعه مناسبت های دو کشور کمک کرد.
وی گفت : گرجستان از نظر اداره امور و به اصطلاح دولت پاک، مقام پنجم را پس از دانمارک، سوییس، ژاپن و آمریکا دارا است و شفافیت در پاسخگویی و اداره جامعه، از مزایای خوب این کشور است که می توان از آن در توسعه مبادلات دو کشور استفاده کرد.
قوام شهیدی افزود: ایران در زمینه بروکراسی اداری با چالش هایی مواجه است که می تواند مانع از توسعه کشور شود.
سفیر ایران در گرجستان از این کشور به عنوان ایستگاه مناسبی برای مقاصد و اهداف اقتصادی ایران یاد کرد و افزود: از طریق تعامل همکاری های اقتصادی با گرجستان، می توانیم شاهد رشد فعالیت های اقتصادی ایران در سطح بین المللی باشیم زیرا از این طریق امکان روانه کردن کالاهای ایرانی به بازارهای اروپایی وجود دارد.
وی تصریح کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان، قطعا کمک شایانی به راه اندازی نمایندگی تولیدات کالاها و دانش فنی شهرستان ورامین در گرجستان خواهد کرد تا به تسهیل صادرات کالاها کمک کند .
وی گفت : تولید کنندگان در تولیدات خود می باید به استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت کالاهای خود توجه ویژه داشته باشند.
قوام شهیدی از کشت فراسرزمینی به عنوان دیگر امکان تبادل تجاری ایران و گرجستان یاد کرد که کشاورزان می توانند در اراضی کشاورزی گرجستان به فعالیت بپردازند.
وی افزود : افزایش ثروت ملی، امری مقدس است که همواره باید سرلوحه کار تولیدگران ایرانی قرار گیرد و این امر به واسطه افزایش میزان صادرات میسر می شود./ ایرنا
(پنج شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها