پنج شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۹۶۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

سالانه ۶۰۰ میلیون یورو داروی دامپزشکی وارد کشور می‌شود

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالانه حدود ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات مواد اولیه و دارویی تولید داروهای دامی هزینه می شود که باید این مشکل رفع شود.

محسن مهدوی نژاد بعد از ظهر چهارشنبه در خلال بازدید از دو واحد تولید داروی دامی در سمنان به خبرنگاران بیان داشت: امروز ۱۷۵ شرکت تولید داروی دامپزشکی در کشور فعالیت دارند اما متاسفانه هنوز ۶۰۰میلیون یورو تجهیزات و مواد اولیه دارو های این حوزه از خارج وارد می شود که این امر نیازمند برنامه ریزی مدون در سال های آتی است چرا که ایران اسلامی از متخصصان داخلی بسیار خوبی برخوردار است.

وی افزود: امروز خوشبختانه توانایی صادرات سالانه ۳۵ تا ۴۰ میلیون دلار از تولیدات دارویی و مواد بیولوژیک به کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، افغانستان و روسیه در ایران اسلامی وجود دارد اما این زیرساخت ها همچنان نیازمند بهبود و ارتقا هستند و هم اکنون برنامه کاهش واردات داروهای دامی در کشور در حال اجرا است.

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور بر ضرورت تحقق شعار سال برای کاهش واردات و افزایش صادرات غیرنفتی تاکید کرد و گفت: هم اکنون برنامه های خوبی در سطح کشور در حال بررسی و اجرا است که یکی از آنها حمایت از تولید کننده داخلی است که از ابتدای سال در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد و برای مثال حمایت از تولید داخلی واکسن های دام و طیور از اولویت های سازمان است که هم اکنون در سطح شرکت های تولید داروهای دامی به اجرا در می آید.

مهدوی نژاد گفت: یکی از فاکتورهای تائید جهانی دارو، رعایت فیلتراسیون مورد نظر سازمان بهداشت جهانی است لذا برای اینکه واردات داروی ما کمتر شده و در کنار آن تولید کننده داخلی نیز حمایت شود.

وی تصریح کرد: طرح تحت لیسانس کردن داروهای دامی را در داخل کشور پیش نهاد داده و حمایت می کنیم./ مهر
(پنج شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها